MEET THE BLOGGER: RADIANTO

radianto1

Het is weer tijd voor Meet the Blogger! Vandaag beantwoord Britt van Radianto de vragen over haar blog. Ik volg Britt al een tijdje en ben groot fan van haar schrijfstijl. Ik was dan ook benieuwd naar haar antwoorden. Jij ook? Lees dan snel verder. 

  1. Vertel eens wat meer over jezelf en over jouw blog.

Ik ben Britt, een meisje van veertien jaar. Iemand die al erg lang haar verhaal kwijt wilde en wilde delen met de wereld en een plaats wilde creëren waar ze zichzelf kon zijn. Daar draait niet mijn hele blog om, ik blog vooral over fashion en lifestyle, maar op een eigenwijze, onzekere en vreugdevolle manier. Dat is zo’n korte samenvatting van wat de naam weerspiegelt. Ik probeer dingen te schrijven die je nog nooit ergens anders zag. Zodat je steeds verrast wordt, althans dat probeer ik toch. Een klein boekje dat ik vol schrijf naar hartenlust en een plek waar ik mezelf kan zijn.

  1. Waarom ben je begonnen met bloggen?

Het had altijd al in me gezeten, het moest er ooit eens uitkomen en de wereld zien. Mijn liefde voor woorden en beelden. Twee liefde’s die ik onlangs leerde kennen en die ik dan ook wilde tonen aan de hele wereld. Ook wilde ik echt praten over dingen die ik écht leuk vind. Aangezien ik nog vrij onzeker ben over mezelf wilde ik het niet tonen aan mensen uit mijn omgeving wegens reactie’s. Vrij raar dat ik het dan wel wil delen met de hele wereld. Maar ik denk dat dat dan weer zo’n raar dingetje is aan bloggen.

  1. Hoe ben je op de naam van jouw blog gekomen?

Vrij eenvoudig eigenlijk. Ik zocht een naam die exact weerspiegelde wat ik wilde bereiken met mijn blog. Dat werd dan uiteindelijk Radianto. Radiant, dat in het Engels de betekenis vreugdevol heeft. En de O die ik er zelf bij plakte als een letter die staat voor mijn eigen eigenwijze en onzekere karakter.

radianto2

  1. Wat vind je het leukst en het minst leuk aan bloggen?

Ik blog een kleine drie maanden, dus minder leuke dingen heb ik nog niet ontdekt. De leukste dingen vind ik, buiten het schrijven en fotograferen, de interactie met lezers. Zij zijn het die me bijna dagelijks tips, kritiek geven en me lekkerder in mijn vel laten voelen. Het is door hen dat ik verbeter in het bloggen, dat ik dingen bijleer. Allemaal lieve mensen die me accepteren zoals ik ben. Lieve vriendinnetjes.

  1.   Waar ben je het meest trots op als je naar jouw blog kijkt?

Moeilijke vraag, ik ben niet echt trots op iets van mijn blog eerlijk gezegd. Omdat ik weet dat ik er nog lang niet ben. Maar een dingetje waar toch wel een sprankje liefde naar toe vloeit is mijn lay-out. Hij ziet er vrij simpel uit, maar vele uren zijn erin gekropen, niet alleen niet van mij. Ook van anderen. Het resultaat vind ik erg mooi. De kopjes bijvoorbeeld hebben dat effect van wat ik bedoel met eigenwijsheid, haha.

  1. Wat betekent bloggen voor jou?

Bloggen is op de korte tijd, dat ik het inmiddels ken, een deel van mijn leven geworden. Als een lichaamsdeel, ik kan het niet missen. Ik zie het als het vertellen van jouw verhaal op een eigen manier zoals jij het wilt. Zonder dat iemand het zou kunnen veranderen.

radianto3

  1. Welke vijf beauty producten/fashion items zijn voor jou onmisbaar?

Mijn poeder, omdat mijn gezicht zonder gaat blinken. (Shine bright like a diamond, maar in de slechte zin.) Ook lippenbalsem kan niet ontbreken, mijn lippen drogen uit als sneeuw voor de zon, dus ze insmeren met lippenbalsem is onmisbaar. Rokjes, doordat ze me een extra elegant en Britt gevoel geven. Een tarten sjaal als het extra accessoire dat bijna elke dag rond mijn nek gewikkeld is. En last but not least ringen, omdat die vaak worden vergeten in outfits maar o zo belangrijk en mooi zijn. ❤ Ik kan niet zonder.

  1. Welk advies zou je aan iemand geven die pas is begonnen met bloggen?

Laat alles op je afkomen en schrijf waarover je wilt schrijven. Probeer je blog echt van jezelf te maken en probeer alles wat uit. Verder ook gewoon blogs lezen van andere mensen, zodat je de kneepjes van het vak leert. Nooit dingen kopiëren. Wees uniek, het is op die manier dat mensen je blog leuk vinden.

  1. Wat zijn jouw blog plannen voor de toekomst?

Mezelf verbeteren, ik ben er nog lang niet. Dat verbeteren, de eerste stap die ik ga nemen is een spiegelreflex kopen. Al zal dat wel nog even tijd nodig hebben. Ik zie het als een stap in de goede richting.

SAM_58771

  1. Vertel vijf feitjes over jezelf die we nog niet van jou weten. 

– Ik heb op foto’s blond haar, maar als je erg goed kijkt in mijn haar, dan zie je soms rosse haren.

– Ik draag inmiddels een jaar en vier maanden een beugel.

– Ik woon in België samen met mijn ouders en een broer.

– Een soort tik van me is dat ik werkelijk elk blouseje of shirtje in mijn broek steek.

– Mij zie je erg weinig zonder een ring aan mijn vingers, het is een soort typisch Britt ding.

Nou Britt, je mag hartstikke trots op jouw blog zijn hoor! Ik ben namelijk lang niet de enige die hem met zo veel plezier leest. Nieuwsgierig geworden naar de blog van Britt? Neem dan een kijkje op Radianto. Britt, leuk dat je mee wilde doen aan Meet the Blogger!

Ken jij Radianto al?

Xx Sarah

20 gedachtes over “MEET THE BLOGGER: RADIANTO

Geef een reactie

