BEAUTY: REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY

REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY

Eerder deze week reviewde ik al de Therme Marrakesh Shower Satin en de Body Butter. Vandaag review ik het laatste product dat ik van Therme ontvangen heb: de Dry Oil Spray. Ik ben echt verzot op dit soort oliën, dus was heel benieuwd hoe hij zou bevallen. En of hij mijn eeuwige favoriet van Sothys van de troon zal stoten.

EEN KORTE SAMENVATTING VAN MIJN FAVORIET

Even een korte samenvatting van mijn favoriete Sothys body oil. Want dan weten jullie gelijk wat ik van een body olie verwacht. Allereerst is de geur echt heerlijk. Het enige nadeel is dat de geur heel sterk aanwezig is. Aan de andere kant is dat ook weer een voordeel, omdat de geur zo lekker is, maar hierdoor gebruik ik het eigenlijk alleen ’s avonds. Ik vind het namelijk niet zo fijn als er zo’n hele walm om mij heen hangt. De Sothys body olie verzorgt heel goed en is zuinig in gebruik. Het grootste nadeel vind ik de prijs. De body olie kost namelijk €49,95 voor 200 ml. Dan is deze body olie van Therme met €7,07 voor 125 ml op dat gebied een stuk aantrekkelijker!

THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY

REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 2 REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 4 REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 3

De Dry Oil Spray die ik heb ontvangen komt uit de Marrakesh Almond & Argan productlijn van Therme. In de review over de Marrakesh Shower Satin vertel ik meer over de Marrakesh Almond & Argan productlijn. Voor informatie over deze productlijn verwijs ik je daarom door naar deze review.

“Therme Marrakesh Almond en Argan Dry Oil Spray voedt, verzorgt en verzacht de zeer droge en gevoelige huid optimaal dankzij een combinatie van Amandel- en Arganolie. De geur van Amandelbloesem zorgt voor een subtiele parfumering van de lichaamshuid.”

De body olie komt in een kartonnen doosje die qua opmaak goed aansluit bij de rest van de Marrakesh productlijn. De body olie zelf zit in een transparante sprayflacon.

REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 8 REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 10 REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 5 REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 6

De ingrediëntenlijst ziet er goed uit. Het ingrediënt waar het meest van inzit is Ethylhexyl Stearate, een verzachter. Het tweede ingrediënt is Glycine Soja Oil. Soja olie lijkt op de huideigen olie helpt om vocht vast te houden en hydrateert de huid. Net als bij de rest van de producten uit de Marrakesh lijn, zit er ook in de body olie amandelolie en arganolie. Bij de body olie staan ze hoger in de lijst, wat inhoudt dat er meer van inzit. Fijn!

HET PRODUCT

REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 9

De olie is geel van kleur. Nu is Ethylhexyl Stearate ook geel, dus ik dacht eerst dat het daardoor kwam. Maar helaas. Na nog een keer naar de ingrediëntenlijst te hebben gekeken zie ik dat er twee kleurstoffen in de olie zitten. Jammer en vooral heel overbodig. Het is niet dat ik de olie minder fijn vind als hij kleurloos is of zo.

De olie heeft dezelfde heerlijke geur als de andere producten uit de Marrakesh lijn. Alle producten ruiken exact hetzelfde. Dit vind ik echt heel fijn, want het komt ook wel eens voor dat bijvoorbeeld een bodylotion uit dezelfde lijn opeens een stuk weeïger ruikt dan de douchegel. Bij de Therme producten is dat dus niet het geval.

HET RESULTAAT

REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 11 REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 12

De olie is dun en heel vloeibaar. Hierdoor smeert hij makkelijk uit, waardoor je niet zoveel nodig hebt. Door de sprayflacon gaat doseren lekker snel. Helaas sprayt de flacon niet goed als je hem op zijn kop houdt, waardoor ik me soms in moeilijke bochten moet wringen om de olie overal te kunnen sprayen. Maar behalve dat ben ik erg tevreden over deze body olie. Hij trekt snel in, verzorgt mijn huid heel goed en na afloop blijft de geur subtiel aanwezig.

Dan nu natuurlijk nog antwoord op de (voor mij) belangrijkste vraag: is hij net zo goed als mijn favoriete body olie van het high end merk Sothys? Nee, dat niet. Die verzorgt namelijk nog beter. Maar ik vind de body olie van Therme wel echt heel fijn. Doordat hij zo snel intrekt en de geur niet zo sterk aanwezig is, gebruik ik de body olie van Therme graag in de ochtend. Dan kan ik mijn Sothys body olie niet gebruiken, omdat die te sterk ruikt en langzamer intrekt. Ideaal. Nu maakt het niet meer uit of ik ’s ochtends of ’s avonds douche: voor elke keer heb ik een goede, bijpassende body olie.

REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY 7

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Van de drie Marrakesh producten die ik van Therme kreeg, is deze body olie zonder twijfel mijn favoriet. Mocht je nieuwsgierig zijn geworden naar de Therme producten, dan raad ik de body olie van harte aan. Heerlijk product!

Therme Marrakesh Dry Oil Spray kost €7,07 (125 ml). De goedkoopste body olie die ik tot nu toe ben tegengekomen! De producten van Therme zijn verkrijgbaar bij de drogist.

Wat vind jij van deze Dry Oil Spray?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product. 

19 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW THERME MARRAKESH DRY OIL SPRAY

  1. Beautyjuf zegt:

    Therme is zo’n fijn merk! Al zie ik dit merk weinig voorbijkomen op andere blogs. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er wat producten van heb, maar ook nog niet eerder een artikel over heb geschreven. Gek eigenlijk. Wat een fijne en uitgebreide review! De geur lijkt me heerlijk. Fijn dat ‘ie zo snel intrekt. Ik houd niet zo van plakkerige producten, haha! Wel jammer dat het pompje niet meer goed werkt als je ‘m op de kop houdt.

  2. Monique zegt:

    Ik ben het met je eens behalve dat bij mij de olie niet snel intrekt en wel vettig aanvoelt. Tenminste op de droge huid. Ik gebruik de olie dus op de natte huid en spoel kort af.

Geef een reactie

