MEET THE BLOGGER: AS TOLD BY ROWENDA

astoldbyrowenda

Het is weer woensdag en dus is het weer tijd om een blogger te interviewen! Vandaag is blogger Rowenda aan de beurt. Ze blogt nog niet zo lang, maar is dol op schrijven en besloot na lang twijfelen de knoop door te hakken en haar blog As Told By Rowenda te starten. Benieuwd naar het interview? Lees dan verder.

1. Vertel eens wat meer over jezelf en over jouw blog.

Mijn naam is Rowenda Mackelie, 26 jaar jong. Ik ben vrij ondernemend en eigenlijk altijd wel op pad in mijn vrije tijd. Ik ben graag met mijn vrienden/vriendinnen, dat is voor mij heel belangrijk. Fotograferen, is iets wat ik heel graag doe en wat mij ook fascineert om naar te kijken. Ik kan mijn fantasie erin kwijt. Dit heb ik ook met lezen en schrijven. Schrijven geeft me heel veel rust. Ik schrijf fictief, maar ook veelal over dingen die dichtbij mijzelf staan. Ik vind het leuk als mensen zich kunnen herkennen in wat ik schrijf. Ik probeer dit op een positieve wijze te doen en hopelijk komt dat ook over. Sommige dingen schrijf ik met een ietwat humoristische knipoog, zodat de lezers er hopelijk ook om kunnen lachen en er een vrolijk gevoel aan overhouden.

2. Waarom ben je begonnen met bloggen?

Na het plaatsen op mijn Facebook van een aantal korte gedichtjes en teksten, kreeg ik daar best leuke reacties op. Mijn droom is eigenlijk al sinds ik jong ben, om ooit een boek te schrijven. Een leuke roman, a la Shopaholic-achtig (Sophie Kinsella stijl). Het is alleen zo, dat ik er niets voor doe behalve het graag willen. Ik vond het tijd worden om alvast een stap in de goede richting te zetten. In ieder geval het schrijven op te pakken en te ontdekken wat ik leuk vind en wat er allemaal mogelijk is. Ik geniet er gewoon van en voor wie het leuk vind om te lezen, deel ik het graag. Daarbij is het voor mij al een stap, om dingen online te zetten en die grenzen vervagen steeds meer.

3. Hoe ben je op de naam van jouw blog gekomen?

Omdat het mijn gedachten zet die ik weergeef op papier, vond ik as told by Rowenda, wel een toepasselijke naam.

4. Wat vind je het leukst en het minst leukst aan bloggen?

Tot nu toe vind ik het eigenlijk alleen maar leuk, om iets te publiceren. Ik waardeer het heel erg, als ik er leuke reacties op krijg. Wat ik lastiger vind van bloggen, is het vergroten van mijn netwerk. Vooral omdat poëzie nog al een eenzaam bestaan lijdt, heb ik soms het gevoel. Ik ben zelf ook gek op mode, en alles daaromheen. Het liefst zal ik over van alles willen schrijven. Zoiets als de volgende site: www.chapterfriday.com Maar ik moet nog echt mijn weg erin vinden en dat vind ik wel het lastige van bloggen. Er bestaan al zoveel goede bloggers. Je moet er maar net uitspringen en in ieder geval herkenbaar zijn.

5. Waar ben je het meest trots op, als je naar jouw blog kijkt?

Eigenlijk op het feit, dat ik mijn teksten durf te plaatsen. Ik ken niet veel mensen om mij heen, die graag gedichten lezen en/of schrijven. Het was dus wel even een barrière om een account aan te maken.

6. Wat betekent bloggen voor jou?

Ik vind het leuk om te schrijven, ook voor mijzelf alleen. Alleen op de één of andere manier, is het toch fijn om het te delen. Ik kan het niet goed uitleggen, maar je denkt meer na, over hoe je de woorden op papier zet. Dit omdat je weet dat je niet de enige meer bent die het leest. Ik vind het leuk om mij daarmee bezig te houden en te denken: ‘Ja, zo is het precies als wat ik bedoel te zeggen.’

7. Welke vijf beauty producten/fashion items zijn voor jou onmisbaar?

Oh, wat lastig om er maar vijf uit te kiezen. Ik heb zoveel items waar ik niet zonder wil. (Dat klinkt vrij materialistisch, maar ik houd enorm van mode!)

  • Allereerst mijn zwarte leren jas. Een item, dat ik het gehele jaar door draag. Ondanks ik graag afwissel, met de hoeveelheid overige jassen uit mijn assortiment. Maar ook in de winter, draag ik hem graag. Dan met een dikke sjaal uiteraard.
  • Dit jaar, zie je het veel om je heen: de hoed. In allerlei soorten en maten. Ik ben er zelf helemaal weg van en heb er inmiddels nu een paar die ik graag draag. Ik vind ze leuk ter vervanging van de muts voor in de winter. Maar de muts blijft voor mij zeker niet achterwege. Vooral de muts met de oortjes, ik ben er helemaal weg van!

Foto3

  • Een comfy trui met print/tekst. Ik heb er velen. Mijn favorieten zijn de truien van Zoe Karssen. Deze vallen heel mooi en ze hebben vaak hele leuke opdrukken.

Foto1

  • Mijn Bottines! Ik heb nu twee paar en naast mijn korte, zwarte boots zijn deze echt onmisbaar voor mij. Ik vind ze echt helemaal geweldig. En ze staan ook heel leuk onder een jurkje. Wel zijn ze een beetje prijzig. Maar als je eenmaal een paar hebt, kun je ook verschillende riempjes aanschaffen om af te wisselen en zo blijven ze helemaal leuk!

Foto2

  • Mijn krultang van ISO. Ik zweer erbij! Ik heb heel lang haar, wat bijna reikt tot aan mijn billen. Het op een snelle manier krullen, wat er ook nog eens lang in blijft zitten is me tot vorig jaar niet eerder gelukt. Maar toen ontdekte ik deze krultang. Ik heb het middenmaatje genomen. Binnen een halfuur heb ik een mooie slag en deze blijft erin zitten voor maar liefst twee dagen! Ik ben fan.

9. Welk advies zou je aan iemand geven die pas is begonnen met bloggen?

Daar ik zelf pas begonnen ben, zou ik het advies geven om gewoon door te gaan. Ook als je nog niet geheel je weg erin hebt gevonden, of nog geen groot netwerk heb bereikt. Doe het vooral omdat je het leuk vind en wie weet wat daar nog uit zal komen.

10. Wat zijn jouw blog plannen voor de toekomst?

Ik wil graag meer dingen laten zien op mijn blog. Fotografie, dingen die mij vrolijk maken.. Leuke hotspots, hebbedingen, mode, inspirerende quotes etc. Maar het schrijven van verhalen/poëzie blijft toch wel de hoofdmoot. Dit is nu eenmaal, wat ik het liefste doe!

11. Vertel vijf feitjes over jezelf die we nog niet van jou weten.

  • Ik ben dol op ‘scrapbooken’. Ik knip echt alles uit, wat me inspireert. Mooie reizen, hebbedingetjes, kleding, woonasseccoires, recepten etc.
  • Ik sla soms mijn ontbijt over, om het te vervangen met iets ongezonds als m&m’s of iets anders gemaakt van chocolade. Voornamelijk in het weekend. Gewoon, omdat ik daar zo blij van wordt.
  • Ik ben beidhandig. Evenzeer links- als rechtshandig.
  • Ik kijk heel graag voetbal en ik heb zelf ook altijd gevoetbald.
  • Ik kan absoluut niet eten met stokjes (believe me I’ve tried), dus als ik bijvoorbeeld sushi ga eten, dan eet ik dit gewoon met mijn handen!!

Ik kende de blog van Rowenda nog niet, tot ze me mailde om te vragen of ze ook met haar blog in deze rubriek mocht. Natuurlijk, juist leuk! Ik vind het ontdekken van nieuwe blogs altijd leuk en Rowenda kan mooi schrijven. Benieuwd naar al haar gedichten en andere schrijfsels? Kijk dan op haar blog As Told By Rowenda. Rowenda, leuk dat je mee wilde doen aan de rubriek en succes met je blog! Ik ben benieuwd naar alle bloguitbreidingen die je in de planning hebt staan.

Wil je ook met jouw blog in deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar saarenzoblog@hotmail.com.

Wat vind jij van As Told By Rowenda? Kende jij de blog van Rowenda al?

Xx Sarah

13 gedachtes over “MEET THE BLOGGER: AS TOLD BY ROWENDA

  1. astoldbyrowenda zegt:

    Een late reactie, vanwege afwezigheid. Maar allemaal enorm bedankt voor de lieve reacties op mijn blog! En jij ook bedankt Saar 😀 Liefs!!

Geef een reactie

