MEET THE BLOGGER: MEI QUI

meiqui4

Aaah, het allerlaatste artikel van dit jaar! Wat een bizar idee. Het is weer woensdag en dus tijd voor Meet the Blogger. Deze week doet Mei Qui mee aan de rubriek Meet the Blogger. Mei Qui kennen jullie misschien wel van haar vorige blog Nailsbyfml. Twee weken terug begon ze haar nieuwe blog Mei Qui, waar ze schrijft over lifestyle, beauty en persoonlijke dingen. Lees verder voor het interview met Mei Qui.

  1. Vertel eens wat meer over jezelf en over jouw blog.

Hoi! Ik ben Mei Qi (mijn Chinese naam) en ik ben vijftien jaar. Ik blog nog niet heel lang op mijn nieuwe blog. Mei betekend mooi. Iedereen is mooi op zijn/haar eigen manier. Ik blog voornamelijk over lifestyle en beauty. Laat ik het anders zeggen, ik blog over wat ik leuk vind.

  1. Waarom ben je begonnen met bloggen?

In een korte tijd volgde ik veel blogs. Echt in één keer, zovan *BOEM*. Misschien iets te overdreven, maar het was echt plotseling. Ik wilde ook mijn mening kunnen geven en begon als gastblogger. Langzamerhand begon ik zelf een blog. Maar ik zat met een probleem. Ik wilde niet mijn hoofd op m’n blog hebben. Wat nou als mijn vriendinnen erachter komen of wat nou als.. Er was gelukkig ook nog een andere oplossing, namelijk anoniem bloggen.

  1. Hoe ben je op de naam van jouw blog gekomen?

Het is gewoon mijn naam simpel gezegd. Mijn naam in het Chinees. Ik heb twee namen, een Nederlandse en een Chinese. Ik blogde hiervoor op nailsbyfml, maar ik deed niks meer met nagels. Dus waarom die naam? Ik wist het ook niet. Ik wou iets waar ik geen spijt van kon krijgen. Zoals nailsbyfml, die naam geeft weer dat je voornamelijk over nagels blogt. Dat wilde ik niet. Ik wilde iets persoonlijks, iets wat aangeeft dat ik het ben. Daar kwam mijn idee. Gewoon mijn naam, maar ik wilde niet iets wat andere hadden. Gewoon hun naam, dus besloot ik mijn Chinese naam te kiezen. Maar daar twijfelde ik ook over, want zo’n gemakkelijke naam is dat ook weer niet volgens mij..

meiqui2

  1. Wat vind je het leukst en het minst leuk aan bloggen?

Wat ik het leukst vind is dat ik mezelf kan zijn. Je kan bloggen over wat jezelf echt leuk vind. Ik heb niet iets wat ik niet leuk vind. Ik heb wel eens dat ik niet veel tijd heb of dat ik even niet weet waarover ik moet bloggen, maar dat is niet iets waarvan ik denk nee dat vind ik niet leuk.

  1. Waar ben je het meest trots op als je naar jouw blog kijkt?

Weet ik niet. Ik wil nog een aantal dingen veranderen. Maar waar ik blij mee ben is denk ik mijn naam? Ik denk dat ik een goeie keuze heb gemaakt met mijn naam, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik weet het niet echt.

  1. Wat betekent bloggen voor jou?

Veel. Veel vriendinnen vragen ook aan me: wat doe je na schooltijd? Ik: uh mobiel enzo. Ik blog anoniem en ze weten ook niet dat ik blog (als het goed is). Ik zou me het niet voor me kunnen zien dat ik niet blog. Ik zou het missen.

meiqui

  1. Welke vijf beauty producten/fashion items zijn voor jou onmisbaar?

Mijn fluffy vest voor de winter. Hij is zo zacht en zo warm. Ik draag hem thuis erg vaak, zo comfy! Ook mijn eyeliner is denk ik onmisbaar. Ik draag bijna elke dag wel eyeliner, maar meer ook niet. Af en toe ook een likje mascara, maar daar kan ik zonder. Babylips, zonder lippen balsem kan niet. Mijn lippen hebben gewoon lippen balsem nodig in de winter. Kettingen draag ik ook erg vaak. Ze geven je outfit een extra touch. En als laatst denk ik sjaals. Onmisbaar voor de winter!

  1. Welk advies zou je aan iemand geven die pas is begonnen met bloggen?

Wees jezelf en doe wat je leuk vind. Als jij blogt over dingen wat jij leuk vindt, dan zijn er vast meer mensen die dat ook leuk vinden. Overigens als je schrijft over wat je leuk vind komt altijd enthousiaster over.

meiqui5

  1. Wat zijn jouw blog plannen voor de toekomst?

Verbeteren. Verbeteren qua fotograferen en artikels maken. Gewoon vooruitgang zien en hopelijk dat ik steeds en steeds meer lezers begin te krijgen.

  1. Vertel vijf feitjes over jezelf die we nog niet van jou weten.

-Ik knip de foto’s altijd zo bij dat je geen enkel plukje haar ziet.

-Ik fotografeer met mijn mobiel.

-Ik heb sinds kort mijn haren geknipt tot over mijn schouders.

-Paardenstaart vind ik fijner dan los haar, dan zitten die haren niet in je gezicht.

-Ik kan geen knotjes maken, kan ik wel, maar dan ziet het er niet uit.

Ik kende Mei Qui al van haar vorige blog, maar lees haar blog eigenlijk pas echt elke keer sinds ze haar nieuwe blog is begonnen (weet eigenlijk niet waarom ik dat daarvoor niet deed). Ze kan goed schrijven en ik vind dat haar blog zeker meer aandacht verdient. Neem dus snel een kijkje op de blog van Mei Qui!

Wil je ook met jouw blog in deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar saarenzoblog@hotmail.com. De meeste bloggers die zich hadden aangemeld voor de rubriek zijn al geweest, dus ik heb weer een hoop vrije plaatsen voor andre bloggers! Mei Qui, leuk dat je wilde deelnemen aan Meet the Blogger!

Wat vind jij van Mei Qui? Kende jij de blog al?

Oo en alvast een heel fijne jaarwisseling allemaal!

Xx Sarah

19 gedachtes over “MEET THE BLOGGER: MEI QUI

  1. Lonneke zegt:

    Ik volgde Nailsbyfml en nu ook haar nieuwe blog. Ze schrijft inderdaad erg fijn en ze heeft altijd leuke artikelen en onderwerpen. Ik vind haar nieuwe naam voor de blog erg leuk en origineel ook haar layout is veranderd en erg mooi geworden.

Geef een reactie

