GELUKKIG NIEUWJAAR – TERUGBLIK & TOEKOMSTPLANNEN

2015 New Year celebration

Gelukkig nieuwjaar! Waaah het is gewoon alweer 2015! Wat is de tijd ontzettend snel gegaan. Als je had je gezegd dat het pas april 2014 is had ik het ook geloofd. Tijd om even te reflecteren op het afgelopen jaar.

STUDIE

2014 was een leuk jaar, al gebeurden er niet altijd leuke dingen. Met als dieptepunt tweemaal de onvoldoende die ik voor mijn scriptie haalde. Waar ik nog steeds niks van begrijp, maar goed… Gelukkig heb ik een leuke nieuwe afstudeerplek gevonden bij een bank, waar ik maandag alvast begin met meelopen. Met een beetje geluk gaat nu alles wel goed (geen super super super strenge examinators, bijvoorbeeld) en ben ik in juli afgestuurd. Wat een heerlijk vooruitzicht! Hoe leuk ik de studie ook vind, ik ben de schoolbanken zat en wil mijn kennis in het echt gaan toepassen. Al zijn er een paar dingen die ik heel erg ga missen aan school: mijn lieve vriendinnen Kaoutar en Linda die ik dan niet meer elke dag zie, het stiekem best toch wel fijne rooster en gratis reizen. Oef, toen gingen reisjes naar mijn vriend me opeens zo’n tien euro per keer kosten.

VAKANTIEPLANNEN

Maar ik ga niet gelijk op zoek naar een baan als ik klaar ben met studeren. Mijn vriend doet dezelfde studie en gaat nu ook beginnen met afstuderen en als we allebei klaar zijn willen we graag op vakantie naar Praag. Dat waren we afgelopen zomer al van plan, maar door gedoe met mijn vorige poging tot afstuderen is dat helaas niet doorgegaan. Nieuw jaar, nieuwe kansen en hopelijk dan eindelijk die vakantie naar Praag. Het lijkt me zo’n prachtige stad en ik kan niet wachten om er een keer heen te gaan.

EN DAARNA

En daarna wordt het op zoek naar een baan, met mijn vriend langzamerhand gaan kijken naar leuke woningen in Amsterdam en dan kan het Echte Volwassen Leven gaan beginnen. Spannend! Ik heb er zin in. In jaar drie van mijn studie heb ik stage gelopen bij een ontzettend leuk bedrijf en ik ben van plan om sowieso daar weer een aantal maanden te werken. En daarna zie ik wel wat er op mijn pad komt. Soms kijk ik al voor vacatures, maar er is nog weinig te vinden voor mijn vakgebied. Maar er komen gelukkig steeds meer banen bij, dus hopelijk is er tegen die tijd een leuke werkplek vrij.

BLOGGEN

Bloggen ging het afgelopen jaar heel goed. Ik heb er ontzettend van genoten en ik blijf me verbazen over de stijgende bezoekersaantallen. Ik ontdekte een paar dagen geleden dat je ook de statistieken per jaar kan bekijken en zag dat ik nu per maand bijna net zoveel bezoekers heb als ik vorig jaar had vanaf het begin van mijn blog (26 april) tot het eind van het jaar. Dat maakte mij toch best wel trots.

Hoe het volgend jaar met bloggen gaat wordt nog spannend. Tijdens mijn afstuderen werk ik 45 uur per week (40 uur bij de bank en 5 uur bij mijn bijbaan op de zaterdagochtend), dus waarschijnlijk ben ik dan de vrije dagen (zondag) kapot of bij mijn vriend. Weinig tijd dus om te bloggen, maar ik ga proberen om alles zo actief mogelijk bij te houden. Maar het kan wat vaker voorkomen dat er niet elke dag een artikel online komt. Hoe jammer ik dat ook vind. Wel wil ik sowieso een eigen domein kopen. Het wordt nu wel eens tijd om mijn blog wat professioneler te maken.

In ieder geval allemaal bedankt voor het bezoeken van mijn blog. Ik vind het zo leuk om elke dag veel vaste bezoekers terug te zien en die ook te spreken via Instagram en zo. Het lijkt me heel tof om elkaar een keer in het echt te ontmoeten. Misschien een keer bij een event? En anders wordt het tijd voor een blogger meeting! Maar bedankt allemaal. Ik waardeer het enorm.

EN TOEN WAS HET 2015

En toen was het 2015. Ik heb het niet uitgebreid gevierd. Normaal sprak ik ’s nachts nog met vrienden af, maar er zijn het afgelopen jaar een aantal verhuisd en even afspreken gaat niet meer zo makkelijk als vroeger. Mijn vriend moet, net als elk jaar, op oudejaarsavond werken in de club waar hij werkt. Dus deze nacht vier ik het met mijn ouders en mijn zus. We kijken altijd naar de top 2000 a go go en de oudejaarsconference, spelen eventueel een spelletje, eten lekkere hapjes en oliebollen en om twaalf uur steekt mijn vader heel mooi siervuurwerk af (al ben ik altijd blij als hij weer veilig binnen zit). Daarna zetten we de televisie op de BBC, waar het programma van Jools Holland is. Dan wachten we af tot het in Engeland ook 2015 is en treden er leuke bands op.

En daarna wis het tijd om naar bed te gaan, want over een paar uurtjes gaan we ’s ochtends op bezoek naar mijn oma en die woont niet in de buurt. Daarna zetten mijn ouders mij af bij mijn vriend. Zo blij om hem weer te zien! En vrijdag weer naar huis. Mijn ouders hebben de kerstversiering dan al opgeruimd. Jammer, want ik houd van die versiering, maar aan de andere kant is het ook wel fijn, zo’n opgeruimd huis in een nieuw jaar.

Ik ben benieuwd wat dit jaar me allemaal gaat brengen. Hopelijk wordt het voor iedereen een mooi jaar. Nog een gelukkig nieuwjaar, doe voorzichtig en ik hoop jullie ook dit jaar weer veel te spreken.

Bedankt allemaal.

Xx Sarah

23 gedachtes over “GELUKKIG NIEUWJAAR – TERUGBLIK & TOEKOMSTPLANNEN

  1. Madeleine zegt:

    Gelukkig nieuwjaar!!!!! Het volwassen leven gaat bijna echt van start voor je! Wat spannend allemaal. Veel succes vast bij de bank! Dat je aankomend jaar je papiertje eindelijk in handen mag nemen en dat je lekker op vakantie kan met je vriend 🙂 Ja een eigen domein, ben nog steeds bezig waar ik wil hosten. Jij al enig idee? Iig ik wens je het allerbeste voor 2015!!!!!! Dat al je wensen mogen uitkomen 🙂 liefs! Ps. Een meeting lijkt mij wel leuk en gezellig…

    • saarenzo zegt:

      Jaaaa, zo spannend allemaal! En geen idee waar ik wil hosten. Ben wel eens aan het zoeken, maar zie door alle bomen het bos niet meer. En als ik denk een goede te hebben gevonden staat er vaak wel zo’n sneaky tekstje in mini letters dat je na 1 jaar drie keer meer betaald of zo.. En dankje! 😀

  2. chucky1012 zegt:

    Gelukkig Nieuwjaar!
    Wat een mooie plannen allemaal!
    Wens jullie beidden heel veel succes met de studie!
    Je werk en het vinden naar een baan als jullie terug komen van een fijne vakantie.
    Ik hoop dat jullie een mooie woning in de grote stad zullen vinden.
    Wat een geweldig aantal bezoekersaantallen voor je blog.
    Ook in denk er vaak aan of het leuk zou zijn om een keer met andere bloggers eens iets af te spreken en dat bijvoorbeeld eens in de zoveel maanden te gaan doen.
    Want men spreekt elkaar vaak alleen via de blogs zelf en je komt elkaar niet vaak tegen op dezelfde events.

    Xoxo

  3. Miss Paperfection zegt:

    Wow, je hebt een spannend jaar voor de boeg. Ik wens je veel succes! Leuk om te lezen dat je je blog nog professioneler wil maken met een eigen domeinnaam. Ik ben absoluut voor een meeting te vinden. Ik wens je alvast een fijn 2015!

  4. kaoutarschrijft zegt:

    Aww ik mis het ook dat ik je niet elke dag zie 😦 Het komt helemaal goed met afstuderen hoor 😀 Leuke plannen heb je! Jammer dat je het komende tijd druk gaat krijgen. Ben benieuwd welke domein je gaat kiezen.

    • saarenzo zegt:

      Ja, ik dat heb ik tijdens mijn vorige poging tot afstuderen wel gemerkt. Maar toen zat ik maar 1 dag per week op kantoor en de rest deed ik thuis. Nu is het 5 fulltime dagen. Dus dat wordt heel erg wennen. En dankje! 🙂

  5. gouweleeuw zegt:

    Gelukkig nieuwjaar en heerlijk volwassen worden je doet de dingen die leuk vinden werken bij de bank en bloggen is het leukste werk wat er is.

  6. Pirre zegt:

    Jij ook een gelukkig nieuwjaar! Ik weet wat het wanneer het afstuderen niet in 1x lukt -__-, maar des te blijer ben je wanneer het eindelijk is afgerond, go for it =)

  7. kaoutarschrijft zegt:

    Aaah ik mis het ook om je elke dag te zien 😦 Mis school en de gekke leraren ook haha 😀 Oeh leuk idee, een blogger meeting 😀 Zullen we het samen organiseren? Met afstuderen komt het helemaal goed hoor 😀 Jammer dat je zo weinig tijd zal hebben, maar misschien kan je in het weekend toch nog beetje vooruit bloggen. Iig leuke plannen 😀

Geef een reactie

