BEAUTY: REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES QUAD EYESHADOW PALETTE – 01 GREY & NIGHT

REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES 10

Eerder deze winter kwam Bourjois met de Smokey Stories Quad Eyeshadow Paletten. Ik was er heel benieuwd naar en wilde er bijna een gaan kopen, tot ik toevallig van iemand van deze oogschaduwpaletten cadeau kreeg. Ik kreeg hem in de kleur Grey & Night. Oef, dat zijn nieuwe kleuren voor mij, want ik draag nooit zulke donkere oogschaduw! Ik heb het palette getest en vandaag review ik hem.

BOURJOIS SMOKEY STORIES

Eerst even naar de beloftes van Bourjois kijken. Bourjois zegt het volgende over de Smokey Stories paletten:

“Creëer je eigen smoky look met het oogschaduwpalet Smoky Stories. Met de drie op elkaar afgestemde tinten en de Light Touch (top coat oogschaduw met glitters) kan je je ogen helemaal volledig naar wens opmaken. Bourjois biedt een keuze aan harmonieuze en subtiele kleuren die gemakkelijk te combineren zijn. De crème-poedertextuur zorgt voor een intense kleur die gemakkelijk te vervagen in één beweging en dit tot 12 uur lang!”

Oké, dat twaalf uur blijven zitten vind ik altijd overdreven. Want ik heb nog geen enkele oogschaduw ontdekt die zonder oogschaduwprimer zo lang blijft zitten. Ik vind het leuk dat Bourjois een glitter top coat aan het palette heeft toegevoegd. Dat zie je eigenlijk bijna alleen maar bij high end merken.

GREY & NIGHT

REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES 9 REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES 7 REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES 5

Ik heb de het palette in de kleur Grey & Night. Het palette bevat wit, grijs en zwart, voor een klassieke smokey eyes. De verpakking van het palette is ook grijs, met een transparant deksel. De kleur van de verpakking is aangepast aan de kleuren in het palette. Bij bijvoorbeeld het paarse palette is de verpakking ook paars van kleur. Geen belangrijke toevoeging, maar ik vind het wel een leuk detail.

Voordat ik dit palette kreeg had ik nog helemaal geen oogschaduws in deze kleuren. Misschien wat raar, vooral voor iemand die zo vaak over beauty blogt, maar ik heb altijd het idee dat dit soort kleuren mij niet staan. Donkere lipstick draag ik regelmatig, maar donkere oogschaduw? Nee, dat niet. Misschien komt het ook gewoon doordat ik er niet gewend aan ben en het daardoor maar raar vind staan. Ach, jullie kunnen er straks bij de ooglook zelf over oordelen.

PIGMENTATIE

REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES 3 REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIESREVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES 2

De pigmentatie van de oogschaduws is heel goed. Voor de foto’s ben ik één keer even heen en weer over de oogschaduws gegaan en zoals je kan zien komt er veel kleur vanaf. Wel zijn de oogschaduws een beetje kruimelig. Vooral de glitter top coat is korrelig en zorgt tijdens het aanbrengen ook voor fall out. Bij de drie andere oogschaduws heb ik daar gelukkig geen last van. De oogschaduws brengen fijn aan en blijven goed zitten. Ik ben eigenlijk altijd tevreden van de Bourjois oogschaduws en ook de oogschaduws uit dit palette zijn daar geen uitzondering op.

OOGLOOK

Voor de onderstaande ooglook bracht ik eerst zwart oogpotlood op mijn waterlijn aan. Ook zette ik kleine stipjes tussen mijn wimpers, die ik daarna heb uitgeveegd. Daarna bracht ik een oogschaduwbasis aan. Vervolgens. bracht ik een crème highlighter aan op mijn wenkbrauwbot en bij mijn binnenste ooghoek.

Daarna ben ik aan de slag gegaan met het Bourjois palette. Eerst bracht ik de witte oogschaduw over mijn hele ooglid aan. Daarna heb ik met de donkergrijze oogschaduw mijn bewegend ooglid en crease ingekleurd. Met dezelfde oogschaduw heb ik ook een lijntje onder mijn oog gezet. Met de zwarte kleur heb ik de V (de buitenste ooghoek) van mijn oog aangezet. Daarna heb ik de kleuren geblend en de witte oogschaduw nogmaals bij mijn wenkbrauwbot aangebracht. Als laatst heb ik eyeliner en een beetje van de glitter top coat aangebracht. Mascara liet ik achterwege, want die bleek over datum te zijn (baal, baal). Et voilà, de look is af! Wat vinden jullie ervan? Staan smokey eyes mij een beetje?

REVIEW BOURJOIS SMOKY STORIES

Zonder make up.

REVIEW BOURJOIS SMOKY STORIES 2 REVIEW BOURJOIS SMOKY STORIES 3 REVIEW BOURJOIS SMOKY STORIES 5

Smokey eyes met mijn pony nog omhoog. 

REVIEW BOURJOIS SMOKY STORIES 4

En nu met mijn pony naar beneden. 

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Mooi palette voor een prima prijs. De oogschaduws zijn goed gepigmenteerd en ik vind de glitter top coat een leuke toevoeging aan het palette. Bourjois laat maar weer eens zien waarom het mijn favoriete drogisterijmerk is.

REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES 4

Bourjois Smokey Stories Quad Eyeshadow Palette kost €13,95 (3,2 gram) en is verkrijgbaar in acht kleurencombinaties. De producten van Bourjois zijn o.a. verkrijgbaar bij de drogist en verschillende parfumerieën.

Wat vind jij van dit oogschaduwpalette?

Xx Sarah

32 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW BOURJOIS SMOKEY STORIES QUAD EYESHADOW PALETTE – 01 GREY & NIGHT

    • saarenzo zegt:

      Ja, dat heb ik dus ook. (Bijna) altijd bruin en nooit grijs of zwart. Staat ook gelijk minder hard, maar eigenlijk is het allebei mooi 🙂 Ik denk dat smokey eyes bij jou echt prachtig staan!

  1. Petra zegt:

    Ik vind het palette prachtig, het spreekt mij ontzettend aan..wel denk ik dat het tinten zijn die niet iedereen durft te dragen….de ooglook staat jou in elk geval heel erg mooi…

Geef een reactie

