BEAUTY: REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR OOGSCHADUW – 07 FLOCON D’OR

REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 10

Eind vorig jaar kwam Bourjois met de Color Edition 24 hr oogschaduw. Een crème oogschaduw die na het aanbrengen in poeder verandert. Dit najaar heeft Bourjois twee nieuwe kleuren aan haar assortiment toegevoegd. Een van die kleuren is Flocon d’Or, die ik vandaag review.

DE VERPAKKING

REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 19 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 20 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 11 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 12REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 13 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 14

De oogschaduw zit in een plastic potje met zwarte draaideksel. De onderkant van de verpakking is transparant, waardoor je gelijk ziet welke kleur je hebt. De naam van de oogschaduw staat op de sticker. Alleen om de deksel los te kunnen draaien moet je de sticker verwijderen. En ben je dus de naam van de oogschaduw kwijt. Welke grapjas heeft dat nou weer bedacht?! Oké, echt erg is het niet (want er is nog iets als Google en heel veel kleuren van deze oogschaduw bestaan er nog niet), maar Bourjois had daar wel wat beter over kunnen nadenken.

DE KLEUR

REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 15 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 16 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 17 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 18

Flocon d’Or is een witgouden crème oogschaduw met gouden shimmers. De dekking is sheer, waardoor je bijna alleen de shimmers ziet na het aanbrengen. Daardoor is de kleur ideaal om te gebruiken als highlighter. Als ik de kleur op mijn bewegend ooglid draag, breng ik meerdere laagjes aan. Dan is de kleur nog wel terug te zien, al blijft hij heel subtiel. Dan klinkt allemaal niet zo positief, maar ik vind het juist heel mooi. De gouden shimmers zorgen voor een prachtige glans en ik vind het handig dat de kleur ook zo goed als highlighter te gebruiken is.

RESULTAAT

De oogschaduw brengt het makkelijkst aan met je vingers. Ik gebruik altijd een oogschaduwprimer, maar door mijn vettige oogleden gaan de meeste crème oogschaduws ondanks de primer alsnog een beetje creasen. Deze van Bourjois blijft echter heel goed zitten! Waarschijnlijk doordat hij wat poederiger wordt na het aanbrengen. 24 uur lang heb ik deze oogschaduw niet opgehad, maar wel zo’n 18 uur. En na die achttien uur zat hij nog perfect op zijn plek!

Omdat het zo’n prachtige highlighter is, heb ik de oogschaduw ook als highlighter op mijn wangen aangebracht. Ik vind persoonlijk de shimmers hiervoor te groot. Maar ik ben dan ook  meer van de zeer subtiele highlighters. Als jij geen probleem hebt met opvallende glans, bijvoorbeeld zoals bij de Sleek Rose Gold blush, kan je deze oogschaduw ook op de rest van je gezicht als highlighter gebruiken.

De kleur is lastig vast te leggen, omdat hij bijna niet te zien is. Mijn camera raakt elke keer van slag zodra hij al die mooie shimmers ziet. Maar ik heb hieronder een aantal foto’s toegevoegd zodat jullie een wat beter beeld van de kleur krijgen.

REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 8

Hier heb ik de oogschaduw als highlighter aangebracht op mijn wenkbrauwbot en bij mijn binnenste ooghoek.

REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 5 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 6 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 7 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HRREVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 4 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 2 REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 3

Hier heb ik de oogschaduw op mijn bewegend ooglid aangebracht. Samen met een beetje zwart oogpotlood en mascara is het een – vind ik – mooie, simpele en subtiele ooglook. 

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR 9

Ik vind het een heel mooie oogschaduw! Als highlighter is hij prachtig, maar ook op het bewegend ooglid als subtiele ooglook is hij erg mooi. De oogschaduw brengt makkelijk aan en blijft heel goed zitten. Ik ga hier zeker meer kleuren van halen!

Bourjois Color Edition 24 Hr oogschaduw kost €11,95 (5 gram – dat is een hoop oogschaduw!) en is verkrijgbaar in acht kleuren. De producten van Bourjois zijn o.a. verkrijgbaar bij de drogist en verschillende parfumerieën.

Wat vind jij van deze oogschaduw?

Xx Sarah

24 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW BOURJOIS COLOR EDITION 24 HR OOGSCHADUW – 07 FLOCON D’OR

  1. Petra zegt:

    Tjonge, dit product spreekt mij heel erg aan, juist omdat je het echt op zo veel verschillenden manieren bij veel verschillenden looks kunt dragen…de glans is echt hel, heel erg mooi

Geef een reactie

