BEAUTY: REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT

REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT 2

Deodorant vind ik maar moeilijk om te reviewen. Want hoewel het een heel normaal product is, lijkt er een soort taboe te heersen op zweet. Tenminste, dat merk ik soms als ik de comments lees bij andere bloggers die deodorant reviewen. Waarom er zo raar over wordt gedaan snap ik niet. Het is niet vies, het hoort gewoon bij het menselijk lichaam en iedereen heeft er last van. Dus vandaag gewoon een review over, je raadt het al, een deodorant!

ZWEET

Hoppa, laten we dan maar gelijk lekker doorgaan over het onderwerp zweet. Want jullie kunnen moeilijk een beeld vormen over de werking van de deodorant, als ik niet eerst vertel hoeveel ik zweet. Dat kan per persoon namelijk ontzettend veel verschillen. Volgens mij ben ik wel gemiddeld. Ik zweet en ja, soms is het slim om tussendoor even extra deodorant op te spuiten. Maar eigenlijk doe ik dat alleen als ik ’s avonds nog ergens heenga of als het ontzettend warm is. De meeste dagen kom ik wel vrij geurloos door na alleen ’s ochtends even deodorant aan te brengen. Natuurlijk hebben er ook een aantal andere dingen invloed op, zoals temperatuur, het materiaal van mijn kleding en hoe actief/zenuwachtig ik die dag ben. Maar echt een bovengemiddelde zweter (is dat überhaupt een woord? Haha) ben ik niet.

Nou, daarmee heb ik het best wel getroffen. Maar in ruil daarvoor heb ik ontzettend gevoelige oksels teruggekregen, die al zowat uitslag krijgen bij het zien van een deodorant. De voor mij meest belangrijke punten om op te letten tijdens het testen van de Ziaja Sensitive anti-perspirant zijn dan ook bescherming tegen zweet en geurtjes én of hij echt wel geschikt is voor gevoelige oksels. Lets go!

ZIAJA SENSITIVE ANTI-PERSPIRANT

REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT 7 REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT 3

Net als alle andere Ziaja producten heeft de deodorant een heel basic verpakking. In grote letters staat het woord ‘Sensitive’ op de voorkant, dus je kan hem niet per ongeluk door de war halen met andere deodoranten van Ziaja. Het is een rollerdeodorant. Ik vind dit persoonlijk het fijnst, omdat het mijn huid lang niet zo irriteert als een spray. Wel vind ik het vervelend dat ze vaak zo langzaam drogen en minder goed lijken te werken dan een spray.

REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT 6 REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT 5

Het is een anti-perspirant. Anti-perspirant vermindert de zweetproductie, door middel van aluminiumzouten. Dit verklaart ook waarom het tweede ingrediënt van de deodorant Aluminium Chloorhydraat is. Dit is een omstreden ingrediënt, omdat er gedacht wordt dat het de kans op borstkanker en Alzheimer sterk vergroot. Hier is echter meerdere keren onderzoek naar gedaan, waaruit bleek dat dit niet waar is. Aluminiumzouten blijven op de huid liggen en trekken niet in. Het kan je lichaam van binnenuit dus niet schaden. Hooguit kan het zijn dat je huid er geïrriteerd door raakt. Maar dit komt dan eerder voor bij anti-perspirant kuren (die je maar 2-3 keer per week aan mag brengen) dan bij deodoranten voor elke dag. De deodorant bevat geen conserveringsmiddelen, parabenen en kleurstof en is alcoholvrij. Hoera! Want dat laatste is bij mij de boosdoener. Verder belooft Ziaja dat de anti-perspirant transpiratie vermindert, zweetgeur neutraliseert, een langdurig gevoel van frisheid biedt en geen vlekken op kleding achterlaat.

HET RESULTAAT

REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT 8 REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT 9

De deodorant heeft een lekkere, frisse geur. De geur is heel subtiel aanwezig. Als je heel snel last heb van vervelende geurtjes denk ik dat de geur van deze deodorant iets te subtiel is. Maar ik vind het fijn. Dan overheerst het ook niet mijn parfum of zo. De deodorant is romig. Helaas trekt hij niet zo snel in. Argh, precies een van de redenen waarom ik ben overgestapt naar de Rexona spray.

Even een aanpassing van mijn ochtendroutine dus. Maar dat is deze deodorant het zeker waard. Hij werkt namelijk heel goed! Ik heb hem de afgelopen week steeds gebruikt en vooral woensdag was het een goede test. Ik moest namelijk nogal haasten (en heel snel naar het station lopen!) om mijn trein te halen, had nogal veel dingen om mee te slepen, was ook iets te warm gekleed (lees: wilde heel eigenwijs mijn pinguïn kersttrui aan) en ging ’s middags nog een stuk wandelen met mijn vriend. Maar na deze hele dag was er geen vervelend geurtje te ontdekken! Het enige wat ik rook was de subtiele geur van de deodorant zelf.

Ook vermindert de anti-perspirant het transpireren. Het transpireren stopt niet helemaal (dat zou ook niet goed zijn voor de huid), maar vermindert het zo dat je geen plekken onder je oksels krijgt. De deodorant laat zoals belooft geen vlekken op kleding achter. Gelukkig maar, want het zou niet de eerste keer zijn dat ik witte deodorant strepen van mijn zwarte kleding moet halen. En ook belangrijk: ik had helemaal geen last van geïrriteerde oksels!

REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ziaja, Ziaja, wat ben je toch een fijn merk! Beginnen al die positieve reviews al saai te worden? Haha. Ik ben blij een keer een roldeodorant te hebben gevonden die voor mijn gevoel wél de hele dag goed werkt. Als ik soms ’s middags even voor de zekerheid mijn oksels wil verfrissen gebruik ik nog wel een spray deodorant, die zijn daarvoor gewoon het handigst. Maar elke ochtend gaat heel trouw deze Ziaja deodorant op mijn oksels. Geen vervelende geurtjes, minder transpiratie, geen irritaties, geen vlekken op mijn kleding. Super! Het enige minpuntje vind ik dat hij wel wat sneller had mogen drogen, maar voor de rest ben ik dik tevreden.

Ziaja Sensitive Creamy Anti-Perspirant kost €2,99 voor 60 ml. De producten van Ziaja zijn verkrijgbaar in de winkels van Ziaja en in de webshop.

Wat vind jij van deze deodorant? Ken jij de producten van Ziaja al?

Xx Sarah

29 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ZIAJA SENSITIVE CREAMY ANTI-PERSPIRANT

  1. Beautyjuf zegt:

    Wist je dat tussendoor deodorant spuiten eigenlijk helemaal geen nut heeft? Je ruikt inderdaad weer wat frisser, maar de werking is een stuk minder goed dan wanneer je deodorant op een schone huid aanbrengt. Dit komt door de bacteriën.

    Ah, deze deodorant klinkt veelbelovend! Fijn dat ‘ie een subtiele geur heeft. Een té sterke geur vind ik namelijk niet prettig.

  2. Madeleine zegt:

    Ohhhh!!! Wauw wat lijkt mij dit fijn. Goed dat je ook over zweet praat, is ook normaal eigenlijk. Ik zweet ook altijd zoveel pff 😦 Daarom ben ik niet dol op de zomer… Maar dit lijkt mij echt een goede deo!!! Fijne review… 🙂

    • saarenzo zegt:

      Ik snap wat je bedoeld! Ik kan ook alleen tegen een bepaalde deo spray van Rexona, omdat daar geen alcohol en andere irriterende bestandsdelen in zit. Maar anders heb ik gelijk overal uitslag 😦

Geef een reactie

