BEAUTY: REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC

REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 11

Na de tegenvallende granaatappel handcrème van Weleda, besloot ik het merk nog één kans te geven. Aangezien ik nog op zoek was naar gezichtsreinigingsproducten, ging ik voor de Milde Reinigingsmelk en de Verfrissende Tonic. Vandaag review ik ze allebei.

DE VERPAKKING

REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 2 REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 3REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 10

Beide producten komen in een lichtblauw met wit kartonnen doosje. Kartonnen doosjes zijn bij dit soort producten volledig overbodig, maar ik vind het wel wat hebben. Het laat het product wat luxer aanvoelen. Beide producten zitten in een koningsblauwe flacon van glas. Gaaf, zoiets heb ik nog niet eerder gezien! De grote sticker aan de voor- en achterkant verpest het wel een beetje, maar het is alleen maar logisch dat ze die erop hebben gedaan. Oh en je moet ze natuurlijk niet op de grond laten vallen. Pas dus op met natte wastafels of waar jullie ook je reinigingsproducten neerzetten. Anders ligt je hele badkamervloer onder de glassplinters.

REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 6 REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 9

Toen ik de dop van de reinigingsmelk losdraaide kwam de eerste tegenvaller. De opening is namelijk een groot gat en de reinigingsmelk zelf is heel dik. Hierdoor is het lastig om er iets uit te krijgen en als er eindelijk wat product uitkomt is het gelijk veel te veel. Het is gewoon niet mogelijk om goed te doseren met deze verpakking. Ze hadden beter een pompflacon kunnen kiezen, of een verpakking waar je in kan knijpen. De tonic heeft gelukkig een normale, smalle opening die een stuk prettiger in gebruik is. (Moest er nog eens bijkomen dat ze die ook zo’n gapend gat als opening hadden gegeven.)

DE PRODUCTEN

REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 5

Weleda zegt het volgende over de reinigingsmelk:

“Een zorgvuldige reiniging vormt de basis voor een effectieve gezichtsverzorging. Deze milde reinigingsmelk houdt de huid in een gezonde balans zonder de beschermende hydrolipidenmantel aan te tasten. Zij reinigt mild en houdt daarbij de vochtbalans op peil. Natuurlijke etherische oliën uit citrusvruchten geven een aangenaam fris gevoel. Reinigt mild tot diep in de poriën. Houdt de vochtbalans op peil. Geschikt voor het verwijderen van make-up.”

REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 4

De reinigingsmelk bevat onder andere sesamzaadolie, jojobazaadolie en toverhazelaar. Helaas bevat de reinigingsmelk een hoop alcohol (derde plek in de ingrediëntenlijst) en parfum (zesde plek in de ingrediëntenlijst).

REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 8

Weleda zegt het volgende over de tonic:

“Een zorgvuldige reiniging vormt de basis voor een effectieve gezichtsverzorging. Deze verfrissende tonic zuivert de gezichtshuid, herstelt de pH-waarde en houdt de vochtbalans op peil. Mild samentrekkende plantaardige ingrediënten, zoals extract uit hamamelis en citroensap, verfijnen de poriën. Natuurlijke etherische oliën geven een aangenaam fris gevoel. De huid is schoon en vitaal. Zuivert de huid. Verfijnt het huidbeeld.

REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 7

De tonic bevat voornamelijk water en alcohol. Daarnaast zitten er ook verzorgende ingrediënten in, waaronder toverhazelaar en citroenolie, die zorgt voor een verfrissend effect.

HET RESULTAAT

Zoals ik al eerder noemde is de reinigingsmelk erg dik en moeilijk uit de verpakking te krijgen. De tonic werkt een stuk beter mee. Beide producten hebben een heel sterke, kruidige geur. Totaal niet lekker.

Maar goed, daar kan ik nog wel mee leven als de producten verder goed zijn. Helaas vallen ze ontzettend tegen. De reinigingsmelk verwijdert mijn make up niet goed. Ik draag de meeste dagen amper make up, maar zelfs dat kleine beetje krijgt hij niet verwijderd. Na het aanbrengen van de reinigingsmelk voelt mijn gezicht aan alsof er een trekkende  laag strak over mijn gezicht is gespannen. Hè, wat een vervelend gevoel!

Snel pakte ik de tonic erbij om de reinigingsmelk mee te verwijderen, maar ook de tonic bevalt niet goed. Hij prikt en lijkt verder niks voor mijn huid te doen. Na het gebruiken van beide producten voelt mijn huid heel raar, droog en vervelend aan en is mijn huid geeneens goed schoon. Bah, wat een slechte producten! Ondanks dat ze zo tegenvallen heb ik ze een paar weken getest, om te kijken of ze opeens beter zouden bevallen (want ja, soms is dat wel zo). Maar helaas vond ik ze na die weken nog steeds net zo slecht. Weleda komt haar beloftes over de producten totaal niet na en heeft me weer teleurgesteld.

REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC 12

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik ben echt absoluut geen fan van deze producten. Ik was al geen Weleda fan na het testen van de handcrème, maar nu ben ik nog minder fan van het merk. Wat een ongelooflijke tegenvallers! Ik kan gewoon niks positiefs over deze twee producten noemen. Oké, behalve die koningsblauwe flacons dan. Ik denk dat ik ze gewoon leeg spoel en voor iets anders ga gebruiken. Heel zonde en meestal probeer ik ook de producten waar ik minder tevreden over ben alsnog op te maken. Maar deze producten vind ik echt drie keer niks. Jammer!

De Weleda Milde Reinigingsmelk en Verfrissende Tonic kosten €10,59 per stuk (100 ml) en zijn o.a. verkrijgbaar bij de Tuinen.

Wat vind jij van deze producten? Welke producten zijn jou de laatste tijd tegengevallen?

Xx Sarah

25 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW WELEDA MILDE REINIGINGSMELK & VERFRISSENDE GEZICHTSTONIC

  1. chucky1012 zegt:

    Mooie opvallende flessen.
    Jammer dat de hals van dit tegenvalt.
    Zou je er niet zelf een pompje op kunnen doen?
    Als een lege fles hebt waar een pompje bij zit.
    Ik ben er wel benieuwd naar.

  2. Madeleine begint opnieuw zegt:

    Ik heb ook wat moeite met weleda. Ik ben dol op natuurlijke producten en wil graag me tot dit soort producten bekeren als ze het waar maken. Maar ik heb ook regelmatig slechte ervaringen met weleda (o.a. De granaatappelhandcreme) en die zware lucht elke keer, pfff!! Wel echt jammer!!!

Geef een reactie

