LIFESTYLE: REVIEW CANVAS VAN PIXUM.NL

pixum

Van Pixum.nl mocht ik een foto op canvas laten drukken. Leuk! Vrijdag kreeg ik hem binnen en vandaag laat ik hem aan jullie zien. Benieuwd naar de kwaliteit en mijn ervaringen met de webshop? Lees dan verder.

OVER PIXUM.NL

Pixum.nl is een webshop waar je terecht kan voor alles wat met foto’s te maken heeft. Of je je foto’s nou wil laten afdrukken of juist een mooie fotowanddecoratie wil laten maken. Pixum.nl beschrijft zichzelf als volgt:

“Pixum is de toonaangevende, onafhankelijke aanbieder van online-fotoservices in Nederland en Europa. Naast de mogelijkheid gratis online-fotoalbums aan te leggen en foto’s te delen, biedt Pixum ook goedkope en professionele belichting van digitale foto’s op fotopapier, professioneel gedrukte en gebonden fotoboeken en fotocadeaus (bijvoorbeeld bekers, puzzels, T-shirts, kaarten, kalenders, fotolijsten en meer).

Pixum drukt en belicht uitsluitend op hoogwaardige materialen en gebruikt de modernste en milieuvriendelijkste technologieën.”

MIJN BESTELLING

sherlock3 sherlock2 sherlock1

Ik mocht dus van Pixum.nl een canvas laten drukken. Je kan op Pixum.nl uit veel verschillende groottes voor je canvas kiezen. Mijn gekozen afbeelding is vierkant en ik koos voor de grootte 40 x 40. Je kan ook nog kleinere of grotere formaten kiezen, maar ik vond dit wel een mooie. Als je een grootte kiest zie je een afbeelding van een vrouw van 1.70 m staan, zodat je kan inschatten hoe groot je canvas ongeveer wordt. Handig! Ook kan je je gekozen canvas nog als wanddecoratie bekijken, zodat je kan zien hoe hij in een kamer staat.

MIJN GEKOZEN AFBEELDING

Ik was een tijd aan het twijfelen welke foto ik op canvas wilde laten drukken. De meeste foto’s die ik heel leuk vind heb ik namelijk al aan mijn muur hangen. Opeens bedacht ik me dat het natuurlijk niet per se een persoonlijke foto hoefde te zijn, maar ik ook gewoon een andere afbeelding kon kiezen. Ik koos een afbeelding van Sherlock Holmes. Ik ben groot fan van Sherlock Holmes en was eigenlijk van plan om deze afbeelding op een shirt te laten drukken, maar vind hem voor aan mijn muur eigenlijk nog toffer. Het is een donkerbruine afbeelding met in verschillende bruintinten de titels van alle Sherlock Holmes verhalen, die het silhouet van Sherlock Holmes vormen.

sherlock goede versie

Dit is de afbeelding die ik heb gekozen. Ik laat hem ook even als plaatje zien, zodat je hem straks met die op canvas kan vergelijken. 

Als je gekozen afbeelding te klein is geeft Pixum.nl een waarschuwing dat de kwaliteit van het eindresultaat minder goed kan zijn. Bij mij gaf hij dat ook aan, maar ik ben eigenwijs en wilde per se deze afbeelding. Doordat een deel van de afbeelding over de zijkanten wordt gevouwen, valt een deel van de afbeelding weg. Bij mij was dit makkelijk op te lossen door er gewoon een extra rand omheen te maken met Paint, maar als je een foto kiest is het wel iets om rekening mee te houden.

HET RESULTAAT

De bestelling werd een stuk sneller geleverd dan ik had verwacht. Ik had de bestelling dinsdag geplaatst en vrijdag werd hij al geleverd. Ik dacht dat het minstens zo’n anderhalve week zou duren, dus ik was blij verrast toen ik hem vrijdag al kreeg.

REVIEW CANVAS VAN PIXUM.NL 3 REVIEW CANVAS VAN PIXUM.NL 4 REVIEW CANVAS VAN PIXUM.NL 5

Et voilà, dit is het resultaat! Ik vind hem echt heel gaaf! Misschien vinden jullie hem niet zo gaaf als ik, maar als Sherlock Holmes fan ben ik hier heel blij mee! Ondanks dat de kwaliteit eigenlijk niet zo goed zou zijn door de grootte van de afbeelding vind ik de kwaliteit nog goed. De letters zijn wellicht niet meer zo scherp als op de oorspronkelijke afbeelding, maar ze zijn nog goed leesbaar. En als je er niet met je neus bovenop hangt valt het geeneens op. Op de foto’s lijkt de kleur wat donkerder dan op de afbeelding, maar in het echt komen de kleuren goed overeen.

REVIEW CANVAS VAN PIXUM.NL 2 REVIEW CANVAS VAN PIXUM.NL

Ik ben heel blij met mijn canvas! En alsof het zo had moeten zijn vond ik ergens in mijn overvolle kamer nog een plekje aan de muur die precies groot genoeg was. Staat hij niet leuk? (Ik weet het, mijn kamer is niet bepaald Pinterest waardig, haha.)

Mijn canvas kostte €31,99 voor een grootte van 40 x 40 cm. Niet goedkoop, maar ik ben erg blij met het resultaat. Mocht je ook een canvas willen, maar niet zoveel geld besteden, dan kan je ook voor een kleiner formaat kiezen. Het goedkoopste formaat kost bijvoorbeeld €15,99. Ook leuk om cadeau te doen!

Wat vinden jullie van mijn canvas?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

24 gedachtes over “LIFESTYLE: REVIEW CANVAS VAN PIXUM.NL

  1. Britt -Radianto- zegt:

    Oh, ziet er super leuk uit! En ik vind de kwaliteit goed, ik merk niks van dingen die niet kwalitatief goed zijn. (: En ik ben niet echt een fan van Sherlock Holmes maar ik vind de afbeelding wel super leuk!

    • saarenzo zegt:

      Dankje! En die film is leuk! Alleen hij lijkt niet bepaald op de boeken 😉 De serie BBC Sherlock is echt super goed, mocht je er meer van willen zien. Die volgt de boeken heel nauw, alleen speelt het zich nu af in plaats van in de 19e eeuw. Daardoor is hij wat vlotter dan de andere verfilmingen 🙂

Geef een reactie

