BEAUTY: REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER

REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 5

Bourjois is al jaren mijn favoriete drogisterijmerk als het om make up gaat. De lipsticks zijn prachtig, de blush Healthy Mix gebruik ik dagelijks en ook de oogschaduws zijn vaak mooi. Toch heeft Bourjois ook producten waar ik helemaal geen fan van ben, waarvan de eyeliners toch wel op nummer één staan. Sinds kort heeft Bourjois een nieuwe eyeliner in haar assortiment. Zal dit eindelijk een Bourjois eyeliner zijn die wél goed bevalt? Je leest het in deze review.

MEGA LINER ULTRA BLACK

REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 9 REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 10 REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 8

De nieuwe Bourjois eyeliner heeft een vilten stift. Dit vind ik altijd het fijnst werken. Alleen deze eyeliner heeft geen punt, maar een schuin afgesneden, brede tip. De eyeliner doet me hierdoor meer denken aan een marker dan aan een eyeliner, maar hé, misschien werkt het wel heel fijn. Volgens Bourjois kan je door deze vorm zowel dikke als dunne lijnen zetten en is de eyeliner makkelijk aan te brengen. We zullen het zien.

REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 6 REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 7

HET RESULTAAT

Tijdens het swatchen ontdekte ik al dat de kleur van de eyeliner niet zo ultra intens zwart en dekkend is als Bourjois belooft. Ik had gehoopt dat het op mijn ooglid wel mee zou vallen, maar daar dekt de eyeliner nog slechter. Je moet meerdere keren met de eyeliner over dezelfde lijn gaan om de lijn zwart te krijgen. Anders is het meer een soort waterig donkergrijs…

REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER

Helaas kan ik nu niet zeggen: vergeet die slechte dekking, want voor de rest is hij top. De eyeliner is juist een enorme tegenvaller! De stift is heel hard en de punt van de schuine bovenkant doet zelfs een beetje pijn als ik de eyeliner aanbreng. Door de vorm is het heel lastig om een mooie lijn te zetten. Er komen allemaal hobbeltjes in en het zetten van een mooie lijn is bijna niet te doen. Even snel de kleur opbouwen zit er dan niet in.

EEN KIJKJE NAAR DE BELOFTES

Bourjois maakt zoals altijd mooie beloftes over haar producten. Even kijkje of zo kloppen.

Veelzijdig, dankzij het schuine penseel. Van dik tot heel fijn. Meer van dik tot heel dik. Het is onmogelijk om een dunne rand te zetten met deze eyeliner. Oké, misschien als je super goede eyeliner skills hebt of zo, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Makkelijk aan te brengen. De stift is te hard, de punt is raar van vorm en in plaats van ronde lijnen krijg je al snel hoekige vlekken.

Ultra intens zwart en dekkend. Ultra intens zwart na vijf laagjes. Maar ja, dan moet het je eerst lukken om vijf keer over dezelfde lijn te gaan en dat is een behoorlijke klus met deze eyeliner.

Houdt 24 uur. Is er iemand die zo lang eyeliner (of überhaupt make up) draagt? Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ergens in die 24 uur ga ik richting bed en dan verwijder ik heel trouw mijn make up. Dus dit punt kan ik niet testen. Maar de eyeliner laat zich niet heel moeilijk verwijderen, dus ik denk dat hij niet muurvast genoeg zit om het 24 uur vol te houden.

REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 2 REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 3

1 laagje eyeliner. Zoals je ziet is de pigmentatie slecht en ondanks dat ik heel erg mijn best heb gedaan om een mooie lijn te zetten zitten er allemaal deukjes in. 

REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER 4

Hier ben ik vier keer over dezelfde lijn gegaan. Er zitten nu minder deukjes in, maar de eyeliner dekt nog steeds niet goed. 

Je begrijpt: ik ben niet bepaald tevreden over deze eyeliner. Wat een slecht product! Ik snap niet hoe een merk zulke mooie producten kan maken en tegelijkertijd zulke waardeloze producten in haar assortiment heeft zitten. Er moet toch iemand zijn bij Bourjois die naar de eyelinerman/vrouw toeloopt en zegt: “Stahp! Nu maak je een keer een goede eyeliner!”? Hopelijk komt dat moment snel, want deze eyeliner stelt echt niks voor.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Bourjois Mega Liner Ultra Black kost €11,95 (0,8 ml). De eyeliner is wat mij betreft het geld absoluut niet waard. Moeilijk aan te brengen, slechte pigmentatie… nee, haal dan van dat geld bijvoorbeeld een lipstick van Bourjois. Die zijn ongeveer net zo duur en stukken beter.

Wat vind jij van deze eyeliner? Welk product is jou de laatste tijd tegengevallen?

Xx Sarah

36 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW BOURJOIS MEGA LINER ULTRA BLACK EYELINER

  1. Madeleine zegt:

    Jeetje wat jammer!!!! Zonde van je geld 😦 Ik ben dol op de essence eyeliner die ik laatst had gehad. Zelf heb ik eigenlijk niks van bourjois in mijn stash. Vroeger op de middelbare school had ik wel een rose lipgloss. Die was echt heel mooi! O en t rook heel lekker! Ik hoop dat je een goede eyeliner gaat vinden…

  2. Evelien - http://www.ohfashion.nl zegt:

    Oei, ik zag het al aan de foto’s.. slechte pigmentatie inderdaad. Dat is meer donkergrijs dan intens zwart 😦 Niet verwacht van Bourjois!

  3. Sanae zegt:

    Wat jammer dat ie zo tegenvalt! Zo zonde dat ie niet goed zwart is.. Als je er 5x over heen moet dan is het sowieso een drama! Ik dacht eerlijk gezegd eerst dat ie wel goed zou zijn, maar goed.. Echt jammer!

  4. vidrie zegt:

    Balen! Ik vind vloeibare eyeliner heel fijn werken, maar laatst heb ik er een gekocht met een sponsapplicato(??) ik ging er vanuit dat het een penseeltje zou bevatten.. Er valt echt niet mee te werken!

  5. lous zegt:

    Oei, bij de eerste blik dacht ik dat deze vorm voor mij ideaal zou zijn (gewoon punt neerzetten en een streepje trekken), maar eerlijk gezegd klinkt het nergens naar. Jammer.

  6. Northflix zegt:

    Wat jammer! Maar wel weer een hele duidelijke review, ook door de foto’s.
    Ik ben over het algemeen ook een Bourjois fan.
    Ik gebruik dagelijks een poeder van hun, ook uit die Healthy mix lijn, en die matteert mega goed!

Geef een reactie

