BEAUTY: REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE

REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE

Ik hou van Bourjois lipsticks! Toen ik las dat Bourjois in maart met een nieuw lipproduct komt kon ik dan ook niet wachten om die te testen. In Frankrijk zijn ze al verkrijgbaar, in Nederland moeten we nog een paar weken wachten. Vandaag review ik alvast twee kleuren.

OVER ROUGE EDITION AQUA LAQUE

Omdat de Aqua Laque op Frankrijk na nog nergens te koop is en mijn kennis van de Franse taal weinig voorstelt, kan ik helaas niet heel veel vertellen over dit nieuwe lipproduct van Bourjois. Wat ik wel kan vertellen is dat het een vloeibare lipstick is, vergelijkbaar met de Rimmel Apocalips die ik eerder al reviewde. Bourjois belooft een vloeibare textuur die niet plakkerig is, langdurig houdt en een briljante kleur en een wet look glans heeft (hoera voor Google Translate!).

VERPAKKING & KLEUREN

REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 2 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 5 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 6

De verpakking van de Bourjois Rouge Edition Aqua Laque is identiek aan die van de Rouge Edition Velvet lipsticks van Bourjois. Het enige verschil is dat de dop van de Aqua Laque lipsticks glanzend is. De huls van de lipstick is transparant, zodat je kan zien welke kleur je hebt en hoeveel product er nog in de verpakking zit. De dop heeft dezelfde kleur als de lipstick.

De applicator is een stevige sponsapplicator. Hij is schuin afgesneden en klein van stuk. Zelf vind ik dit soort applicators het fijnst, omdat het aanbrengen makkelijk gaat en ik geen spiegel nodig heb als ik de kleur wil bijwerken.

REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 7 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 8

In totaal zijn er acht kleuren verkrijgbaar. Ik heb er zelf twee: 06 Feeling Reddy en 08 Babe Idole. Feeling Reddy is een warme, rode kleur. Babe Idole is een neutrale, roze kleur die geschikt is voor iedere dag.

HET RESULTAAT

REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 9

Zo op mijn arm vind ik de lipsticks meer op goed gepigmenteerde lipgloss lijken. Op de lippen had ik dit idee nog meer. Maar na een minuut droogt de lipstick wat meer op en heeft het meer weg van een normale lipstick. Ik vind het resultaat wel mooi, maar als je ze koopt voor de wet look glans die Bourjois belooft kan het een behoorlijke afknapper zijn. Van mij hoeft het allemaal niet zo glanzend, dus ik heb er zelf geen problemen mee.

Ik had van tevoren verwacht dat mijn voorkeur uit zou gaan naar Feeling Reddy. Ik houd nu eenmaal van opvallende lipkleuren en de neutrale tint van Babe Idole (ik typ steeds Baby Doll, argh!) sprak mij niet heel erg aan. Maar nu ik ze al een paar weken gebruik is mijn mening over beide kleuren helemaal veranderd!

Voordat ik ze op mijn lippen laat zien, even ter vergelijking wat foto’s van mijn lippen zonder make up.

REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 10 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 11 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 12

BABE IDOLE

Babe Idole blijkt dé ideale kleur te zijn voor als ik doordeweeks bij de bank werk. (Dat zei ik ook al over de Rimmel Apocalips, maar ik vind deze van Bourjois mooier bij mij staan). De kleur is goed op te bouwen. Een dun laagje zorgt voor net dat beetje extra kleur en glans op de lippen. Een extra laagje maakt de kleur wat feller. De lipstick lijkt wat te stainen, waardoor de kleur niet volledig van mijn lippen af lijkt te zijn als de lipstick zelf is verdwenen. Een drankje overleeft hij goed (een heleboel drankjes ook, want op mijn werk klok ik liters water naar binnen en daar had hij geen moeite mee). Na een maaltijd is bijwerken wel echt noodzakelijk. Deze lipstick zit nu standaard in mijn werktas en ik draag eigenlijk niks anders meer.

REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 13 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 14 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 15

FEELING REDDY

Over Babe Idole ben ik zo tevreden, dat Feeling Reddy wat tegenvalt. Het is geen super slechte lipstick, maar de kwaliteit is wel een stuk minder. Allereerst dekt de lipstick niet echt egaal. Op de foto’s kan je zien dat de kleur voornamelijk moeite heeft om zich aan de binnenkant van mijn mond te hechten. En bij deze kleur is bijwerken na een drankje wel al nodig. Voornamelijk omdat Feeling Reddy niet staint, dus als de lipstick eenmaal op je glas zit is alle kleur van je lippen af. Jammer! Ik draag hem wel omdat ik de kleur mooi vind en de lipstick voelt gewoon heel fijn aan, maar ik ga hem niet dragen als ik een dagje weg ga of zo, want dan blijf ik smeren! Ik denk dat deze kleur het mooist is over een lipliner heen. Dan voegt hij wat glans en extra kleur toe en heb je ook geen last van de oneven dekking.

REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 16 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 17 REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 18

Even kijken, wat kan ik nog meer over deze lipsticks vertellen? Net na het aanbrengen voelen ze best wel apart. Ik had verwacht dat ze heel erg zouden plakken, maar het voelt net aan alsof je een dun laagje water op je lippen aanbrengt. Vandaar ook de naam Aqua Laque denk ik. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik vind het super wat ik heb een hekel aan van die plakkende lippen waar je na elke windvlaag ongeveer je halve kapsel en sjaal vanaf kan plukken.

REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE 3

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

De lipsticks glanzen lang niet zoveel als Bourjois heeft beloofd en de kwaliteit wisselt per kleur. Ik denk dat de meer donkere kleuren zoals Feeling Reddy uit deze lijn gewoon minder egaal dekken. Mocht je een Aqua Laque lipstick willen uitproberen, raad ik je dan ook zeker aan om een lichtere kleur te halen. Nu klink ik negatief, maar behalve de eerder genoemde punten ben ik tevreden over dit nieuwe lipproduct van Bourjois. Babe Idole is inmiddels omgedoopt tot een van mijn favoriete lipsticks. En als de lipsticks ook in Nederland verkrijgbaar zijn ga ik zeker even een kijkje nemen bij de andere (lichte) kleuren.

Bourjois Rouge Edition Aqua Laque is verkrijgbaar in 8 kleuren en gaat €14,19 kosten (7,7 ml). Vanaf maart zijn deze vloeibare lipsticks ook in Nederland en België te koop.

Wat vind jij van dit nieuwe lipproduct van Bourjois?

Xx Sarah

33 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION AQUA LAQUE

  1. Lonneke zegt:

    De kleuren en pigment is mooi maar wat een verschil zoals hij in het begin zo mooi glanst en later toch meer uit ziet van een lipstick. Persoonlijk houd ik wel van glans juist.

  2. lous zegt:

    Ik vind de kleuren erg mooi en dat het niet plakt, is absoluut een groot voordeel. Erg jammer dat de rode minder goed pakt dan de roze. Toch een mooi resultaat voor een vloeibare lipstick!

  3. Petra zegt:

    Ze zien er best heel goed uit,…. al vind ik de roze wel mooier en waar je hem voor wilt gebruiken zeker ook gepaster van kleur…je hebt hier een goede keuze mee gedaan, denk ik…de verpakking van de lipsticks zien er ook erg mooi uit…echt top!

  4. Akosua zegt:

    Ik herken het wel dat bij Bourjois de kwaliteit van kleur erg wisselt. Ik hoorde elke keer zoveel positieve verhalen over de velvet variant, maar elke keer als ik het in de winkel probeerde vond ik het niks. Bleek dat de kleur die ik het mooist vond gewoon van mindere kwaliteit was.

    • saarenzo zegt:

      Oo wat jammer dat juist de kleur die jij wilde halen minder goed was 😦 Ik heb nog een nieuwe kleur van de Rouge Velvet lipsticks liggen dus hopelijk is die dan wél van goede kwaliteit!

  5. Northflix zegt:

    Dat klinkt heel goed! Vind ze echter wel vrij prijzig voor een drogisterij merk, maar gelukkig heeft Etos het wel gauw eens in de 1+1 gratis aanbieding.
    Dan sla ik ook altijd poeder van Bourjois in en zo heb ik ook nog een hele serie van die lipsticks/gloss in potlood vorm liggen.
    Bourjois vind ik echt een fijn merk!

Geef een reactie

