PERSOONLIJKE UPDATE: AFSTUDEREN & BLOGGEN

STUDYING

Omdat de laatste keer dat ik een persoonlijke update plaatste alweer een tijdje geleden is en ik soms van lezeressen de vraag krijg hoe het nu gaat met mijn studie, vond ik het wel weer tijd voor een nieuw update. In de vorige persoonlijke update vertelde ik dat ik pas een afstudeeropdracht bij een bank had gekregen en daarnaast een van school een derde kans voor mijn vorige scriptie had gekregen. Vandaag vertel ik hoe het met die punten zit en hoe het verder gaat.

STUDIE

Hoe het met mijn derde kans van mijn vorige scriptie zit is een beetje raar. Ik heb de afgelopen tijd veel aan het verbeteren van mijn scriptie gewerkt, in de hoop hem nu wel te halen. Op school had ik bij diverse docenten nagevraagd of dit niet verkeerd zou lopen als ik weer een onvoldoende zou halen en vervolgens mijn nieuwe scriptie in wil leveren. Steeds had ik begrepen dat dit geen probleem zou zijn, omdat mijn herkansing nog voor vorig jaar is en mijn huidige afstudeeropdracht weer een nieuwe kans is.

Om het toch zwart op wit te hebben mailde ik laatst het praktijkbureau bij mij op school en kreeg vervolgens als reactie dat het toch wel mogelijk was dat het inleveren van mijn derde kans mij een toetsmogelijkheid bij mijn huidige afstuderen zou kosten. Oftewel, als ik mijn derde kans niet haal en de eerste kans van mijn huidige scriptie ook niet, moet ik dat jaar daarna weer opnieuw beginnen. Ja, dag! Ik wil dit schooljaar toch echt mijn diploma halen. Inmiddels is er al naar de afstudeercommissie gemaild, die mij hier weer het uiteindelijke antwoord op moet geven.

Maar ondertussen kreeg ik ook weer een andere mail dat ik binnenkort mijn derde kans in moet leveren en dat ik anders in plaats van een cijfer een no show op mijn cijferlijst krijg. En dat gaat ook weer van een toetsmogelijkheid af. Pfff, zo’n gedoe! Ik lever daarom maar binnenkort mijn derde kans gewoon in en hoop dan op het beste. Mijn huidige afstudeeropdracht ga ik sowieso gewoon afronden tot de datum die ik met de organisatie had afgesproken, dus het is niet zo dat ik daar opeens stop met werken als ik opeens een voldoende haal. Maar het lijkt me heerlijk om mijn studie Communicatie gewoon te hebben afgerond zodat ik me niet meer druk hoef te maken om al dat gedoe met cijfers, deadlines en toetsmogelijkheden.

communication-c590b724ef85e017106f142fe27550

AFSTUDEREN

Momenteel ben ik dus bezig met afstuderen bij een bank. Ik werk er inmiddels al bijna een maand fulltime en ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek. Voorheen heb ik alleen stage gelopen bij kleinere, informele bedrijven die heel andere producten/diensten leveren, dus ik was erg benieuwd hoe het zou zijn bij de bank. Gelukkig bevalt het goed! De collega’s zijn leuk en ik kan het goed vinden met de andere stagiaires. Wat ik zo leuk vind is dat je als stagiair heel erg bij het bedrijf wordt betrokken. Je bent natuurlijk wel stagiair en hebt ook zulke bezigheden, maar het is totaal niet zo dat je wordt buitengesloten van de rest. Leuk!

Met mijn scriptie heb ik het heel druk. School heeft namelijk heel weinig tijd gegeven om een scriptie te schrijven. Ik ben begin februari begonnen met afstuderen en moet hem 13 mei alweer inleveren. Maar het wordt nog erger: 24 april  moet ik mijn conceptversie al inleveren bij mijn begeleidster en die verwacht dan dat ik alles helemaal af heb. Dus ik heb nog minder dan twee maanden om mijn hele scriptie af te krijgen. Aaah, stress! Ondertussen werkt school ook lekker tegen, want je moet goedkeuring krijgen voor je plan van aanpak voordat je met jouw onderzoek mag beginnen, maar voordat je daar reactie op krijgt zijn er ook alweer zo drie weken voorbij. Dus ik probeer nu alle hoofdstukken die ik nu kan schrijven af te krijgen, zodat ik tegen de tijd dat ik met mijn veldonderzoek mag beginnen alleen dat nog hoef te doen. Hopelijk lukt het allemaal! Het gaat heel druk worden maar ik heb er verder wel vertrouwen in.

Intern-meme2-1024x661

BLOG

Bij de bank werk ik elke dag van half 9 tot 17 u en dan in het weekend nog mijn bijbaantje. Met als resultaat dat ik bijna geen vrije tijd meer heb en echt hartstikke moe ben. Echt, na het eten zit ik al gapend op de bank en kan ik niet wachten tot het bedtijd is. Klinkt misschien wat overdreven, maar de combinatie van fulltime werken, scriptie schrijven, bijbaantje, bloggen en verder nog mijn andre hobby’s kost een hoop energie. Ik zal eerlijk zeggen dat ik daardoor niet altijd evenveel zin heb om te bloggen. Voorheen plaatste ik elke dag een artikel en nu ik afstudeer doe ik dit om de dag. Maar vaak red ik het al amper om om de dag wat te plaatsen. Dan zit ik voordat ik naar bed ga nog meer een suf hoofd een artikel in elkaar te flansen.

Hierdoor heb ik vaak al helemaal geen tijd om nog op andere blogs te reageren en dat vind ik oprecht heel jammer. Door het reageren spreek je andere bloggers dagelijks en daardoor bouw je toch een soort band op met medebloggers. Dit mis ik nu wel en dat is balen. Mochten jullie hebben gemerkt dat ik de laatste tijd veel minder vaak reageer, weet dan dat dit door tijdgebrek komt en het niet is dat ik jullie (blogs) niet meer leuk vind.

Ik vind het in ieder geval heel lief en bijzonder dat, ondanks dat mijn blog nu op een lager pitje staat, er elke keer weer een groep trouwe en nieuwe bezoekers mijn nieuwe artikel komt lezen en soms ook een reactie achterlaat. Ik vind het super en wil jullie daar graag nog even voor bedanken.

EN VERDER?

Ja, verder is het gewoon heel druk. Mijn vriend zie ik bijna niet meer, omdat hij nu alvast fulltime werkt bij het bedrijf waar hij in april gaat beginnen met afstuderen en in het weekend werken we ook allebei, dus we hebben gewoon geen tijd om elkaar te zien. Hier moeten we allebei erg aan wennen, want we zijn gewend om elkaar elke week wel zo’n vier dagen te zien. Maar het weekend over twee weken hebben we allebei vrij genomen, dus dan ga ik voor het eerst in een maand weer naar hem toe. Daar heb ik zo’n zin in! Kijk er echt naar uit.

En verder is het gewoon te druk om heel veel te kunnen doen. Maar hé, ik heb een leuke afstudeerplek en hopelijk heb ik over een half jaar eindelijk mijn diploma, dus mij hoor je verder niet klagen. In ieder geval bedankt allemaal!

Hoe gaat het met jou?

Xx Sarah

37 gedachtes over “PERSOONLIJKE UPDATE: AFSTUDEREN & BLOGGEN

  1. Madeleine zegt:

    🙂 ! Ik wens je nogmaals veel succes met afstuderen. Het is nu even druk maar dan heb je ook wat 😉 ik hoop dat school niet gaat zeuren, dan moet je gewoon een klacht indienen. Heel veel succes! Ik zal blij voor je zijn als de vlag uit hangt en je papiertje hebt :).

  2. Daphne zegt:

    Ik maak op dit moment ongeveer hetzelfde mee. Ook een weekendbaantje, ook druk met stage doordeweeks. Gelukkig kan ik heel veel op stage doen aan mijn blog en aan mijn afstudeerwerkstuk. Afstuderen is bij mij ook zo’n gedoe, ik hoop dat jij het ook gaat halen ❤

  3. chucky1012 zegt:

    Ik weet het en wens je heel veel succes met je scriptie, werk etc…….
    Het is zo belangrijk dat je eerst slaagd.

    Je kan het zet door…… fijn dat je binnenkort een weekendje vrij hebt Xoxo

  4. Kelly zegt:

    Pff..al die druk is inderdaad ontzettend vermoeiend!! Stel je prioriteiten inderdaad! Gezondheid, school, werk en aandacht voor de belangrijkste mensen in je leven…de rest komt wel!! SUCCES!!!

  5. astoldbyrowenda zegt:

    Ik weet nog hoe zwaar dat is en ik kan begrijpen, dat je dan sommigen andere dingen op een laag pitje zet. Heel veel succes met je scriptie. Eenmaal af zal dat een hele opluchting zijn. Ik hoop dat het goed gekeurd wordt en je binnenkort alles kan afronden. Vervelend dat je dan je vriend ook even wat minder ziet.. Daar zal ook nog verandering in komen. Nu even eerst hier doorheen. Nogmaals succes, gaat je lukken!!!

  6. marlynnn zegt:

    Wow wat heb jij het druk zeg!! Nu gewoon wat meer tijd besteden aan je scriptie en dan weer heel veel gaan bloggen? Scriptie gaat toch voor 🙂 We zullen het allemaal begrijpen!! Heel veel succes !! X

  7. Petra zegt:

    Tjonge ik sta er van te kijken dat je deze tjokvolle agenda voor elkaar krijgt…je lijkt wel een soort van alleskunster….petje af hiervoor…veel succes met het maken en doen van al die drukke dingen en hopelijk is het snel dat weekendje dat je naar je vriend kunt…gezellig iets samen doen geeft ook extra energie…
    knuffel petra

  8. lous zegt:

    Bizar om te lezen dat scholen nog net zo log en onhandig werken als tien jaar geleden… Fijn dat je stage goed bevalt, ondanks dat het zo heel anders is dan je eerdere plekken. Succes met alle ballen hoog houden en geniet straks lekker van het weekend samen!

  9. kaoutarschrijft zegt:

    Soms verbaas ik mij ook over wat jij allemaal kan! Bloggen, fulltime afstuderen en nog ook je bijbaan poeh! Maar ik weet sowieso dat jij het kan hoor haha 😀 Wat raar trouwens dat school weer zo moeilijk doet over de 3e herkansing! Wanneer hoor je het nou allemaal?

  10. Infinity zegt:

    Ik hoop oprecht dat je je scriptie nu wel haalt! Derde keer goede keer, toch? Ik kan geloven dat je bekaf bent! Als ik zo lees wat je allemaal moet doen! Succes ermee meid!

  11. Pirre zegt:

    Mennnn, ik lees dit en ik krijg direct mijn eigen stage- en afstudeerervaringen weer terug *brrrr*! Eén en al stress was dat ook dus ik snap heel goed wat je bedoeld. Heel veel succes met alles, kick some ass en dan kan je daar straks lekker van genieten! 😀

  12. joorloveswriting zegt:

    Wow wat druk zeg en gedoe met je studie!! ik hoop echt dat je dit jaar je diploma krijgt!! ik zal voor je duimen!!! 🙂 SUCCES! 🙂 ik snap het helemaal dat je blog even op een laag pitje zet… 🙂

Geef een reactie

