MEET THE BLOGGER: THE SPARKLING BEAUTY

SONY DSC

Hoera, het is weer tijd voor een Meet the Blogger artikel! Vandaag is Romy van de blog The Sparkling Beauty aan de beurt. Ik vind het altijd heel leuk om op deze manier andere bloggers beter te leren kennen, dus leuk dat je mee wilde doen, Romy! Benieuwd naar het interview met deze blogger? Lees dan verder.

  1. Vertel eens wat meer over jezelf en over jouw blog.

Ik ben Romy, ik blog op mijn zo goed als dierproefvrije beautyblog. Ik hou heel erg van dieren en toen ik zag dat Teske stopte met het gebruiken van producten die op dieren zijn getest was dat voor mij net dat laatste beetje wat mij over de drempel trok. Ik vind het gewoon niet eerlijk dat bijvoorbeeld honden shampoo moeten drinken om te kijken wat voor reacties er ontstaan. Er zijn zoveel andere manieren om producten te testen, waarom dan kiezen voor de manier waarbij een dier moet lijden? Wij hebben een stem, zij niet.

  1. Waarom ben je begonnen met bloggen?

De reden dat ik een blog over beauty ben begonnen komt eigenlijk door mijn vriendinnen. Ik ben ongeveer sinds mijn 13e bezig met alles rondom make-up en ik kan echt uren doorkletsen over beauty en fashion. Ik krijg ook wel eens vragen, zoals welke oogschaduw palettes ik gebruik of bijvoorbeeld welke mascara echt een aanrader is.

In maart 2014 moest ik een presentatie maken in het Engels over een onderwerp waar ik helemaal weg van was. Niet heel verbazingwekkend werd dat onderwerp ‘Fashion and Make-up Throughout the Years’. Na mijn presentatie kreeg ik zulke leuke feedback dat ik echt dacht van wow! kan ik hier niet meer mee? Op dat moment had ik alleen het lef nog niet om met mijn hoofd op internet te verschijnen. Totdat 2 van mijn vriendinnen zeiden ‘hey joh zou jij geen blog beginnen?’ En dat heb ik uiteindelijk gedaan.

SONY DSC

  1. Hoe ben je op de naam van jouw blog gekomen?

Dat is eigenlijk helemaal niet zo’n spectaculair verhaal. Ik wilde een blog beginnen over voornamelijk beauty, dus dan moest er naar mijn mening sowieso beauty in de naam. Uiteindelijk ging ik voor thesparklingbeauty omdat dit gewoon in me opkwam en ook nog eens vrij was als WordPress naam. Nu ging ik kort geleden over op een eigen domein en thesparklingbeauty.nl was nog beschikbaar.

  1. Wat vind je het leukst en het minst leuk aan bloggen?

Het leukste vind ik vooral het constant door kunnen blijven schrijven (praten) over mijn favoriete onderwerpen, terwijl mensen in het echte leven na een tijdje zoiets krijgen van okay, nu genoeg over die eyeliner vertel eens iets over je weekend.

Het minst leuke vind ik het promoten van mijn blog. Dat klink misschien een beetje raar maar ik vind het nogal eng om aan mijn omgeving te vertellen dat ik een blog heb omdat ik bang ben dat ze het raar vinden.

SONY DSC

  1. Waar ben je het meest trots op als je naar jouw blog kijkt?

Toch wel het feit dat ik nu bijna dierproefvrij ben, dat vind ik gewoon heel erg belangrijk. Ik vind het ook wel tof dat ik alles tot nu toe zelf heb bereikt. Ik heb alles zelf gedaan zonder hulp van iemand anders. Dat is ook het gene wat mijn blog echt mijn blog maakt.

  1. Wat betekent bloggen voor jou?

Mijn ei kwijt kunnen. Mijn familie en vriendinnen zijn na een tijdje echt wel klaar met mijn beauty gebabbel terwijl ik op mijn blog eeuwig door zou kunnen gaan.

SONY DSC

  1. Welke vijf beauty producten/fashion items zijn voor jou onmisbaar?

– Labello, tegen die vervelende gescheurde lippen.
– Deo, als je dat zou meetellen als beautyproduct.
– Eyeliner, zonder eyeliner voel ik me gewoon heel ‘naakt’.
– Mascara, dat is gewoon onmisbaar.
– Concealer, gewoon om even snel een onzuiverheid weg te werken.

Ik kan echt niet zonder bovenstaande beautyproducten. Maar ik wil er toch nog een fashion item bijzetten. Een onmisbaar fashion item is voor mij gewoon een mooie comfy trui speciaal voor de dagen dat je geen zin hebt om moeite te doen en er toch leuk uit wilt zien.

  1. Welk advies zou je aan iemand geven die pas is begonnen met bloggen?

Do what you love and love what you do. Als je het niet leuk vind dan hou je het niet vol. Blijkt beauty toch niet helemaal jou ding te zijn? Blog dan over iets dat je wel heel leuk vind. Misschien heb je wel een grote passie voor voetbal, nou waarom ook niet? Ik ben nog geen voetbalblog tegen gekomen. Dat is dan gelijk iets wat jou onderscheid van de rest. Alles komt op z’n tijd.

SONY DSC

  1. Wat zijn jouw blog plannen voor de toekomst?

Ik zou YouTube beginnen echt geweldig vinden. Lookbooks maken en tutorials. Het lijkt me beiden echt te gek. Maar voordat ik aan YouTube begin wil ik graag eerst een goede basis op mijn blog. Ik heb liever een ding helemaal goed. Dan twee dingen half bakken.

  1. Vertel vijf feitjes over jezelf die we nog niet van jou weten. 

Oehh dit is een moeilijke, vooral na het maken van de 50 fun facts about me tag.

  1. Het heeft me veel moeite gekost om aan mijn omgeving te vertellen dat ik blog. Ik was bang voor roddels en mensen die het raar vinden. Uiteindelijk waren er wel mensen die me aankeken en niks zeiden maar ik heb vooral heel veel positieve en enthousiaste reacties gehad.
  2. Ik vind het vaak moeilijk om nee te zeggen. Ik wil iemand gewoon niet kwetsen of ik ben bang dat ik iets heel leuks mis. Maarja je kan niet overal ja op zeggen.
  3. Stiekem ben ik best wel een beetje eigenwijs, en dat leidt soms tot hele grappige en ongemakkelijke momenten.

Oke ik heb er drie bedacht, maar als je echt meer van mij wilt weten kan je beter het ’50 fun facts about me tag’ artikel lezen.

Onderaan elke Meet the Blogger schrijft Sarah altijd wat zij van de blog vind. Het leek me erg leuk om dat eens om te draaien. Daarom schrijf ik nu een stukje waarin ik vertel wat ik van Saar Enzo vind.

Ik vind Saar Enzo een leuke, uitgebreide blog. Of ze nou schrijft over beauty of muziek, het maakt niet uit. Het enthousiasme lees je en dat werkt erg aanstekelijk. Ik ontdekte Saar Enzo vrij snel nadat ik zelf begon met bloggen. Dit kwam door haar artikel waarin ze haar haren doneerde aan Stichting Haarwensen. Echt heel stoer! Na het lezen van dit artikel bezocht ik haar blog steeds vaker en al snel volgde ik haar via Bloglovin.

SONY DSC

Ahh zo lief, dankjewel! Toch schrijf ik nog even een stukje over wat ik leuk vind aan the Sparkling Beauty. Ik vind de blog van Romy altijd leuk om te lezen. Haar reviews en outfit artikelen vind ik leuk, maar het allerleukste aan haar blog vind ik denk ik wel haar vlechtlessen. Dat heb ik nog niet eerder op blogs gezien! In deze artikelen laat ze stap voor stap zien hoe je bepaalde vlechten kan maken. Elke keer als ik zo’n artikel lees vind ik het jammer dat mijn haar daar te kort voor is, want het ziet er altijd zo mooi uit! Neem dus snel een kijkje op the Sparkling Beauty. Romy, leuk dat je meedeed aan Meet the Blogger!

Wil je ook met jouw blog in deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar saarenzoblog@hotmail.com. De meeste bloggers die zich hadden aangemeld voor de rubriek zijn al geweest, dus ik heb weer een hoop vrije plaatsen voor andere bloggers!

Ken jij the Sparkling Beauty al?

Xx Sarah

43 gedachtes over “MEET THE BLOGGER: THE SPARKLING BEAUTY

      • saarenzo zegt:

        Ik heb al vaker dit soort artikelen geplaatst. Het was een vaste rubriek voor op de woensdag op mijn blog, maar omdat ik nu heel druk ben met afstuderen blog ik minder en plaats ik de Meet the Blogger artikelen dus ook minder vaak. Maar als er mensen mee willen doen maak ik altijd even plaats voor het artikel. Ik doe het dus zeker vaker, maar het is nu gewoon even niet meer iets dat elke week terugkomt.

  1. Natasja zegt:

    Mooi die laatste foto zeg! Toch goed van je dat jij het je omgeving hebt verteld. Eigenlijk ben ik meteen vanaf het begin heel enthousiast aan iedereen gaan vertellen wat ik aan het doen was met mijn blog xD verder vind ik je advies ook super.. do what you love and love what you do! Helemaal mee eens 🙂

    • thesparklingbeauty zegt:

      Haha super! Binnenkort zullen er ook vlechten en dingetjes komen voor korter haar. Mijn haar gaat er namelijk zeer binnenkort af 😉

Geef een reactie

