BEAUTY: REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN – MEDIUM BROWN

REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN

Ik dacht niet ooit een ander wenkbrauwproduct te gaan gebruiken dat de wenkbrauwpoederset van Catrice. Maar Brow Satin, een wenkbrauwproduct dat Maybelline pas geleden aan haar assortiment heeft toegevoegd, klonk zo handig dat ik toch even afweek van mijn normale routine. Wat is er zo speciaal aan Brow Satin? Nou, het is een wenkbrauwpotlood en een wenkbrauwpoeder in één. Super handig, toch? Nu maar eens kijken of het product ook goed is.

PRODUCT EN VERPAKKING

REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 2 REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 3 REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 7

De verpakking is een soort potlood van zwart plastic. Aan de ene kant zit een potlood en aan de andere kant zit een poederstift. Maybelline zegt het volgende over Brow Satin:

“Ontdek nu Brow Satin van Maybelline New York: ons eerste wenkbrauwpotlood en poeder in één! Met Brow Satin creëer je egaal opgevulde wenkbrauwen in twee stappen. Met de potloodzijde geef je je wenkbrauwen vorm en definitie. Vervolgens gebruik je de poederstift om je wenkbrauwen natuurlijk op te vullen. Zo creëer je in twee gemakkelijke stappen satijnmatte, egale wenkbrauwen die de show stelen! Verkrijgbaar in drie natuurlijke tinten.”

REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 5 REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 6 REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 8 REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 9

Van deze drie kleuren heb ik de kleur Medium Brown. Er is nog een lichtere kleur verkrijgbaar die geschikt is voor blondines en een donkerdere kleur voor dames en heren met donkerbruin haar.

HET RESULTAAT

REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 10 REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 11

Links het potlood, rechts het poeder. 

Hoe werkt het? Nou, heel makkelijk. Eerst geef je met behulp van het potlood vorm aan je wenkbrauwen. Vervolgens kleur je met de poederstift de wenkbrauw in. Medium Brown past goed bij mijn haarkleur en de kleur zorgt voor een natuurlijk effect.

Toch ben ik niet helemaal tevreden over Brow Satin. De reden: het potlood. Die breekt namelijk heel snel. Sterker nog, toen ik hem nog helemaal niet had gebruikt was het potlood al in die stukjes gebroken! Toen ik hem helemaal uitdraaide ontdekte ik al snel dat je maar heel weinig product krijgt. Met dit kleine stukje potlood doe je bij dagelijks gebruik maar heel kort. En dan vind ik 12 euro te duur. Over de poederstift ben ik meer te spreken. Er komt niet gelijk heel veel kleur vanaf, maar de kleur is makkelijk op te bouwen. Maar ook hier heb ik het idee dat je niet echt veel product krijgt (al is dat bij de poederstift moeilijker te zien) en dat je dus niet echt lang gaat doen met de Brow Satin.

REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 12

Zonder make up

REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 13

Met make up, waaronder de Maybelline Brow Satin

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN MEDIUM BROWN 4

Maybelline Brow Satin is makkelijk is gebruik en zorgt voor een mooi effect. Maar ik vind het gewoon te duur voor het aantal product dat je krijgt. Hier doe je namelijk niet lang mee en dan vind ik twaalf euro te veel geld. Een prima product, maar het idee is leuker dan de uitwerking. Ik hou het in ieder geval bij mijn Catrice wenkbrauwsetje.

Maybelline Brow Satin kost €11,99. De producten van Maybelline zijn onder andere verkrijgbaar bij de drogist en enkele parfumerieën

Wat vind jij van dit wenkbrauwproduct?

Xx Sarah

25 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW MAYBELLINE BROW SATIN – MEDIUM BROWN

  1. Petra zegt:

    Wat apart dat de stift al gebroken is voor dat je hem ging gebruiken…..waarschijnlijk is hij al gevallen voordat jij hem kocht….Ik zou hier ook niet superblij van worden, helemaal niet voor die prijs….de kwaliteit en prijs zijn hierbij behoorlijk uit verhouding en dit had ik eerlijk gezegd niet vermoed van te voren…

  2. Sanae zegt:

    Pff, heel erg prijzig. En zeker als het niet lang meegaat. Al moet ik eggen dat het effect wel erg mooi is! Maar ja.. dan ga ik toch liever voor mijn gosh kitje haha 😀

  3. lieverlipstick zegt:

    Hmm wat ontzettend jammer en balen dat hij zo snel afbreekt, dan is 12 euro inderdaad erg duur! Mijn voorkeur gaat de laatste tijd toch wel uit naar poeders, vind potloden een te dikke laag erop leggen ofzo.

  4. petra zegt:

    Een slechte potlood wa er eerst heel te vreden mee, maar toen het potlood stuk uit wil de draaien zat er niets meer in en dat na 3 keer gebruikt te hebben. Ik zal dit ook niet meer kopen voor deze prijs.

Geef een reactie

