BEAUTY: REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN

REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 3

Eerder schreef ik al over de Aqua Laque lipsticks van Bourjous, die zij begin deze maand aan haar assortiment heeft toegevoegd. Naast de Aqua Laque lipsticks heeft Bourjois ook een paar nieuwe kleuren van de Rouge Edition Velvet lipsticks uitgebracht. Ik heb een van deze nieuwe kleuren en vandaag review ik hem.

VERPAKKING & PRODUCT

REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 2 REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 6 REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 7

De verpakking is hetzelfde als bij de Aqua Laque lipsticks, alleen is de dop mat in plaats van glanzend. Het is een vloeibare lipstick, die je aanbrengt met een sponsapplicator. Op de lippen droogt de lipstick op en wordt hij mat. Bourjois zegt het volgende over de Rouge Edition Velvet lipstick:

“Met Rouge Edition Velvet opent Bourjois een nieuw tijdperk in de geschiedenis van de lipstick. De zachte en vloeibare textuur glijdt over de lippen en voelt fluweelzacht en buitengewoon licht aan. De lippen zijn glad en zacht, net als fluweel. Een ongelofelijke ervaring voor de zintuigen dankzij de vluchtige oliën die zorgen voor het zachte gevoel van een “tweede huid” zonder de lippen stijf te maken of uit te drogen.”

Ik heb de lipstick in de kleur 12 Beau Brun. Op het eerst gezicht leek het een donkerrode lipstick, maar toen ik hem later in goed daglicht bekeek (in plaats van ’s avonds) bleek het meer een baksteenrode lipstick te zijn. Heel jaren negentig, maar wel een mooie kleur. Ik twijfelde alleen heel erg of zo’n kleur mij wel zou staan. We merken het straks.

REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 8

HET RESULTAAT

Het aanbrengen gaat heel makkelijk. De sponsapplicator is stevig, waardoor je precies kan werken. Wel is het een kleur waarbij je even een spiegeltje moet gebruiken tijdens het aanbrengen, want uitschieters en oneffenheden vallen snel op. Op de lippen voelt de lipstick eerst wat nat aan, maar na een paar seconden droogt hij semi-mat op. Toen Bourjois net de Rouge Edition Velvet lipsticks had gelanceerd leken ze mij niet zo mooi, maar nu ik het in het echt zie snap ik waarom deze lipsticks zo populair zijn.

REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 5

En de kleur? Tja, die staat me beter dan verwacht! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel eerst thuis aan een paar mensen heb gevraagd voordat ik ermee naar school durfde. Het is een wat specialere tint rood en daardoor wat gewaagder. Ik moest echt even wennen aan de kleur. Ik heb verschillende tinten rode lipsticks, maar bruinrood had ik nog niet. Maar nu ik er wat meer aan gewend ben vind ik het toch wel een mooie kleur!

Een nadeel vind ik wel hoe de lipstick aanvoelt. Hij is namelijk wat aan de droge kant. Nu zijn matte lipsticks eigenlijk altijd heel droog en valt het bij deze Bourjois lipstick wel mee, maar ik hou zelf meer van wat meer hydraterende lipsticks. De Rouge Edition Velvet lipstick voelt aan als een kruising tussen een lipbalsem en een matte lipstick: niet heel droog, maar net te uitdrogend om er een lipbalsem overheen aan te willen brengen.

REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 4

Over de houdbaarheid ben ik heel tevreden. Ik las laatst dat bij de Rouge Edition Velvet lipsticks de houdbaarheid heel erg wisselt per kleur en ik was bang net een kleur te hebben die slecht blijft zitten. Gelukkig bleef de kleur heel lang goed op zijn plek! Ook na een lunch en wat snacks. Pas toen ik op school mangosap uit een flesje dronk en daarbij een beetje knoeide (ik kan niet normaal uit flesjes met zo’n grote opening drinken, haha) was de lipstick aan de binnenkant van mijn mond een beetje gaan vervagen. Dat was makkelijk bij te werken en voor de rest zat hij er nog goed op. Pas na het avondeten begon de lipstick wat meer te slijten en moest ik hem in zijn geheel bijwerken.

REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 9
Zonder lipstick.

REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN 10
Met lipstick.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Een mooie vloeibare lipstick in een wat aparte tint rood. De kleur is even wennen, maar ik vind hem toch wel mooi. De houdbaarheid is heel goed en de lipstick brengt makkelijk aan. Een nadeel vind ik dat de lipstick toch wat droog aanvoelt op de lippen, maar dat is eigenlijk bij bijna alle matte lipsticks zo. Niet een verassing dus, maar hierdoor gaat mijn voorkeur toch uit naar de Bourjois Aqua Laque lipsticks.

REVIEW 2BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN

Bourjois Rouge Edition Velvet kost €14,95 (6,7 ml). De producten van Bourjois zijn onder andere verkrijgbaar bij de drogist en verschillende parfumerieën.

Wat vind jij van deze lipstick?

Xx Sarah

26 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW BOURJOIS ROUGE EDITION VELEVET – 12 BEAU BRUN

  1. Akosua zegt:

    Mooi kleurtje, staat je heel goed. En het blijft altijd een afweging tussen uitdrogende lipsticks en lang houdbare lipsticks. Bij dit soort felle tinten ga ik al gauw voor lange houdbaarheid, anders is het zo opvallend als het snel vervaagt.

    • saarenzo zegt:

      Ja ik heb precies hetzelfde. Hoe donkerder de kleur lipstick, hoe eerder ik neig naar een wat mattere finish omdat die vaak langer blijven zitten. Het is zo’n gedoe om anders zo’n kleur steeds bij te moeten werken!

  2. vidrie zegt:

    Hij staat je echt heel goed! Een super fijne review! Op een een of andere manier grijp ik altijd minder snel naar dit soort lipproducten omdat ik altijd het idee heb dat zij veel minder lang mooi blijven zitten. Maar deze ziet er erg goed uit:)

Geef een reactie

