BEAUTY: REVIEW CARMEN TRUE CURLS KRULTANG

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 20

Vorige maand ging ik naar een event van het merk Carmen en kreeg ik een heel leuke goodiebag mee, met daarin een product dat ik zelf al een tijdje wilde kopen: de True Curls krultang. De afgelopen weken heb ik hem getest en vandaag laat ik weten hoe ik hem vind.

OVER CARMEN TRUE CURLS

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 23 REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 22

De krultang komt in een kartonnen doos met daarin de krultang zelf en een hittebestendige opbergtas, zodat je hem makkelijk mee kan nemen op reis. Wat ik gelijk miste bij het uitpakken van de doos is een hittebestendige handschoen. Die krijg je er namelijk niet bij. Dit vind ik, als enorme kluns, wel jammer. Voor de rest ziet de krultang er goed uit. Hij is licht, maar voelt stevig aan. Ook is het snoer lang (3 meter) en draait hij mee, waardoor je makkelijk kan bewegen.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 24 REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 21

De Carmen True Curls krultang is een conische krultang met een diameter van 13 mm tot 25 mm. Dit houdt in dat hij breed begint en smal eindigt. Hiermee kan je natuurlijk ogende krullen maken. De keramische coating zorgt voor zachte, glanzende krullen. De True Curls beschikt over een LCD display met temperatuurindicatie van 120 tot 200˚C.

EVEN EEN TIP

Omdat er geen hittebestendige handschoen bij zit, raadden ze op het Carmen event aan om eerst een aantal keer koud te oefenen. Maar tijdens het koud oefenen kwam ik elke keer weer met mijn hand tegen de krultang aan. Toen besloot ik maar zelf een hittebestendige handschoen te kopen. Als je, net als ik, geen of weinig ervaring met dit soort producten hebt, raad ik je echt aan om ook een hittebestendige handschoen te kopen. Ik heb mezelf in ieder geval veel brandwonden bespaard! Ik kocht de mijne hier.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG

EERSTE POGING

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 4

De krultang is aan het opwarmen. Tijdens het opwarmen knippert het aantal graden, maar ik was steeds net te laat met klikken, dus vandaar dat het aantal graden niet te zien is. 

De eerste poging was… interessant. Oef, dat klinkt onheilspellend hè? Haha. Het ging op zich wel goed, maar ik was héél blij met mijn hittebestendige handschoen. En het maken van de krullen ging niet echt soepel. Sowieso had ik een te lage temperatuur gekozen, maar ik heb dun haar en daarvoor raadt Carmen een lage temperatuur aan, dus ik had 160 graden. Tegenwoordig gebruik ik 190 graden en dat werkt veel beter, dus neem de aangeraden temperaturen niet te nauw en kijk zelf wat er voor jouw haar het best werkt. De krultang is trouwens na ongeveer één minuut op de juiste temperatuur.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 2

Vooraf. 

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 3

Wat Carmen Heat Protection serum in mijn haar gedaan. 

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 5 REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 6

De eerste krul aan het zetten.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 7

Tadaaa!

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 8 REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 9 REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 10

Het resultaat na de eerste poging. 

De krullen vind ik echt mooi. Ze ogen natuurlijk en ik vind krullen leuk staan. Ik had van tevoren wat Carmen Heat Protection serum in mijn haar gedan, maar toch zijn mijn haarpunten na het krullen nog droger geworden (oh oh en ze waren al zo droog..). Gelukkig is dat met wat extra serum of haarolie op te lossen.

Omdat ik het zelf niet echt aandurfde (straks duw ik die krultang tegen mijn nek!) heeft mijn moeder het haar aan de achterkant van mijn hoofd gekruld. Heel prettig dat ze dat voor me deed, maar omdat het voor ons allebei de eerste keer was dat we zo’n krultang gebruikten duurde het aardig lang voordat al mijn haar was gekruld. Volgende keer maar eens proberen met de staartjestechniek.

STAARTJESTECHNIEK

Wat houdt de staartjestechniek in? Nou, het is heel makkelijk. Je maakt gewoon staartjes in je haar en krult een deel van de staart. De meesten maken twee grote staarten, maar omdat ik niet zulk lang haar heb vind ik het fijner om allemaal kleine staarten te maken. Dit werkt gelukkig een stuk beter en sneller dan bij de eerste keer, toen al mijn haar gewoon los hing. Nu doe ik het dan ook steeds op deze manier. Eerst krul ik steeds een staart. Vervolgens haal ik alle staartjes uit mijn haar en krul ik nog wat willekeurige plukken, om voor meer volume en een natuurlijker effect te zorgen. Et voilà, dit is het resultaat. Super leuk, toch? Ik ben er in ieder geval heel blij mee!

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 11

Charmant he, al die kleine staartjes in? De twee voorste plukken laat ik los, want dat vind ik prettiger werken.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 12 REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 13

Alles is gekruld.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 14

Tadaa!

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 15

Nog wat losse plukjes extra gekruld.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 16REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 25REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 17

En daarna zat het zo. Ik vind het zo leuk!

HOUDBAARHEID KRULLEN

Na het krullen van mijn haar spray ik nog wat haarspray op mijn haar. Dit zorgt ervoor dat de krullen de hele dag goed blijven zitten. Ik heb moeilijk haar en normaal zijn krullen bij mij na een paar uur al verdwenen, maar na het krullen met de True Curls krultang is de houdbaarheid goed. De tweede dag zit er ook nog wel wat krul in mijn haar, maar vooral bij de onderste helft van mijn haar. Aan de bovenkant is het dan al een stuk steiler. Op de derde dag zit er nog een beetje slag in. Vaak pak ik op de tweede en derde dag wat plukjes haar en krul ik die nog even snel, zodat het er wat mooier uitziet. Maar voor mijn moeilijke haar ben ik zeker tevreden over de houdbaarheid van de krullen. En als het bij jou normaal goed blijft zitten zal je er nog langer van kunnen genieten.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 18

Dag twee – ’s avonds. 

Wel heb ik na het gebruik van de krultang heel droge haarpunten. Vooral de dag ná het krullen is dit heel goed te zien. Daarom zijn extra haarverzorgingsproducten zeker een must. Nu heb ik er daar genoeg van, dus voor mij is het geen probleem, maar houd hier rekening mee als je al last hebt van droog haar.

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 19

Aah droge punten!

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

REVIEW CARMEN TRUE CURLS  KRULTANG 26

Ik ben heel blij met de Carmen True Curls krultang. Het is in het begin even wennen en zonder hittebestendige handschoen durf ik het niet aan, maar het resultaat vind ik erg mooi en de houdbaarheid van de krullen is ook goed.

Carmen True Curls kost €29,99 en is o.a. verkrijgbaar bij de drogist, Media Markt en Bol.com.

Wat vind jij van deze krultang? Wat vind jij het leukst staan?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

31 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW CARMEN TRUE CURLS KRULTANG

  1. Petra zegt:

    Het klinkt best goed, en het resultaat vind ik erg mooi…Misschien denk je dat ik je nu een beetje zit te stangen, maar ik ben nu echt serieus…Ik vind de krullen met kleine staartjes(op de foto van de zijkant) je superleuk staan..Ik denk dus dat een gedeeltelijk opgestoken kapsel, met deze krultang echt onwijs mooi kan zijn…leuk artikel!

    • saarenzo zegt:

      Haha, dankjewel Petra 🙂 Ik zal als ik weer eens krullen heb gemaakt mijn haar een keer (deels) opsteken. Alleen dat doe ik dan maar wel met een leuke clip in plaats van met allemaal staartjes 😀

  2. Madeleine zegt:

    Wat een mooie krultang! Ik wist niet dat er zo’n speciale handschoen bestond 😉 weer wat geleerd! 🙂 de krullen zien er echt heel goed uit!!!!! Ik vind de staartjes techniek super leuk en handig.

    • saarenzo zegt:

      Ik heb een keer bij een event mijn haar laten krullen door een kapper van een duur kappersmerk en toen ik een uur later thuis kwam waren alle krullen alweer uitgezakt (snik, snik), dus het is echt een top resultaat dat ze bij deze Carmen krultang wel blijven zitten. Bij jou zal het denk ik ook wel een paar dagen blijven zitten 🙂 Ik denk trouwens dat krullen jou echt heel mooi gaan staan!

    • saarenzo zegt:

      Ja je krijgt dan één handschoen. Het is alleen niet zo dat je helemaal geen hitte meer voelt hoor. Het voelt heel warm en als je echt tegen de tang aandrukt is het wel aan de hete kant. Maar mer alsof je tegen een verwarming aankomt dan tegen een tang van 200 graden. En ach, dan weet je het nu 🙂 Beter laat dan nooit 😉 Maar eigenlijk zouden die handschoenen gewoon overal waar ze haartangen en zo verkopen ook verkrijgbaar moeten zijn. Want volgens mij zijn er een hoop dames die zoiets goed kunnen gebruiken!

Geef een reactie

