THE READING CHALLENGE 2015

61ea947ff99cedf6_thumb_temp_facebook_post_image_file84535914153fFFneA.fbshare

Op internet gaan verschillende challenges rond. Bij een aantal denk ik ‘meh’, bij een aantal denk ik ‘leuk!’, maar doe ik vervolgens nooit meer omdat ik er a. geen tijd voor heb of b. weet dat ik het toch niet ga halen. Want wat heb je aan een no buy challenge als je voor diezelfde maand een gezellige shopdag met iemand hebt afgesproken? Geen challenges voor mij dus. Tot ik een paar maanden geleden op de blog van Sanae iets las over the Reading Challenge 2015. Ik was gelijk enthousiast en het was niet meer de vraag of ik eraan mee zou doen, maar meer wanneer ik eraan zou beginnen. Nou, nu dus!

Ik ben dol op lezen en normaal lees ik ook veel. Alleen nu ik bezig ben met afstuderen merk ik dat ik me niet zo goed op boeken kan concentreren en liggen al mijn boeken daardoor stof te vangen in mijn kamer. Toen ik over the Reading Challenge 2015 las plande ik het meer in voor na mijn afstuderen. Maar ja, het is een uitdaging voor in 2015 en we zitten al op 1/3e van het jaar (jeeeeetje wat gaat de tijd snel!). Deze maand begon ik mijn boeken toch maar weer tevoorschijn te halen en dat moment greep ik maar gelijk aan om met deze challenge te beginnen.

Maar goed, wat houdt the Reading Challenge 2015 in? De challenge bestaat uit 50 categorieën boeken. Het doel is om dit jaar uit elke categorie (of in ieder geval uit zo veel mogelijke categorieën) een boek te lezen. Op deze manier wordt je gestimuleerd om meer te lezen en ontdek je gelijk boeken die je anders misschien nooit zou lezen. Het zijn de meest uiteenlopende categorieën: van een boek van meer dan 100 jaar oud tot het favoriete boek van jouw moeder. En van een boek geschreven door iemand jonger dan 30 tot een boek die je hebt gekozen op basis van de kaft.

Ik vind het een super leuke challenge en doe dus sinds deze week mee. Op mijn blog vind je sinds ik ben begonnen (begin deze week) een aparte pagina onder het kopje The Reading Challenge 2015. Hier staat de volledige lijst en houd ik bij welke categorie ik al heb gehad en welk boek ik daarvoor heb gelezen. Ik zal af en toe een artikel plaatsen met mijn reviews over de boeken die ik in dat x aantal weken heb gelezen.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie mee gaat doen aan deze challenge. Laat in de comments weten wat je van the Reading Challenge 2015 vindt en of je mee gaat doen. Ik ga de komende maanden in ieder geval een hoop lezen en hoop aan het eind van de jaar elke categorie te hebben afgestreept.

Op deze website staat trouwens ook de hele lijst en meer informatie over the Reading Challenge 2015.

Xx Sarah

22 gedachtes over “THE READING CHALLENGE 2015

  1. Kelly zegt:

    zo..succes Saar!. Ik doe ook niet mee. Lees ook heel veel, maar dat zijn echt periodes,en met zo’n uitdaging ga ik het denk ik als een MOETEN zien.. Ik ben wel benieuwd of je straks leuke tips heb voor boeken.

    • saarenzo zegt:

      Dankjewel! En ja daar ben ik ook wel bang voor, maar als ik niet alle categorieën haal ben ik ook al tevreden 🙂 Nu voelt lezen in ieder geval niet als iets verplicht, maar de challenge stimuleert mij wel om vaker mijn boek te pakken. Wat ik heel leuk vind! 🙂

  2. Sammie zegt:

    Leuke challenge! Ik had mezelf als doel gezet om dit jaar 50 boeken te lezen, het loopt aardig in de soep met al die leuke series op Netflix en al die leuke blogjes om te lezen 😉

Geef een reactie

