IK HEB EEN BRIL!

IK HEB EEN BRIL 5

Hallo ik ben Sarah en ik ben een brilsmurf! Sinds zaterdag heb ik namelijk een bril! Ja, ja! Vandaag vertel ik er wat meer over en laat ik hem uitgebreid aan jullie zien.

Ik moet er zelf nog ontzettend veel aan wennen, maar ik ben er erg blij mee. Naast dat ik hem gewoon leuk vind zie ik namelijk ook iets beter (hΓ©, dat hadden jullie niet zien aankomen hΓ¨ πŸ˜‰ )

IK HEB EEN BRIL 4

Ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken. Ik heb al jarenlang last van hoofdpijn, wat voornamelijk door mijn nek komt (denk ik). Maar als ik ’s avonds ging lezen of in de verte moest kijken moest ik mijn ogen erg inspannen en daar krijg je natuurlijk ook hoofdpijn van. Ik had alleen zelf niet in de gaten dat ik dat deed en vond het daarom niet zo nodig om naar de opticien te gaan. Maar vorig jaar had ik mijn vriend toen ik hem een keer zag turen om te kunnen zien welke bus eraan kwam naar de opticien gesleept en laatst maakte hij een opmerking dat hij eigenlijk hetzelfde met mij moest doen. Toevallig toen we op dezelfde plek op dezelfde bus stonden te wachten! Ik vond het onzin, maar zijn opmerking bleef in mijn hoofd spoken en ook mijn ouders waren het met hem eens. Dus ging ik een week later maar naar de opticien voor een oogtest. De uitslag: -0,50 met 0,50 cilinder. Geen groot verschil dus, maar net dat ene verschil kan voor minder hoofdpijn zorgen.

IK HEB EEN BRIL 6 IK HEB EEN BRIL 7

Ik was eerst naar de Pearle gegaan, maar de budget monturen vind ik niet mooi of ze stonden me niet. Verderop in de winkel zag ik een mooi montuur, maar die was meer dan tweehonderd euro en dat vond ik te duur. Op de website van Specsavers vond ik een aantal mooie budget monturen en daar heb ik de mijne uiteindelijk ook gekocht. Hij komt uit de herencollectie, want de damesmonturen stonden mij niet (ik heb niet echt een brillenhoofd, dus een geschikt montuur vinden is een hele klus). Toevallig was het montuur dat ik bij de herencollectie uitkoos een uniseks montuur, dus mocht je nog op zoek zijn naar een bril: bij de herencollectie zitten er ook een aantal leuke voor dames tussen.

En dit is hem dan uiteindelijk geworden. Het montuur heet Lincoln en kost 79 euro. Momenteel loopt er een actie waarbij je de tweede bril gratis krijgt, maar je kan in plaats daarvan ook de glazen gratis laten ontspiegelen. Daarvoor heb ik gekozen. Het montuur heeft een schildpadstijl en is verkrijgbaar in twee kleuren, waarvan ik de lichtste hebt.

IK HEB EEN BRIL

Zonder bril.

IK HEB EEN BRIL 2 IK HEB EEN BRIL 3

Met bril.Β 

Ik draag de bril alleen als ik lees of als ik in de verte moet kijken, maar daar merk ik ondanks de lage sterkte al verschil mee, met name ’s avonds. Op mijn blog zullen jullie hem niet zo vaak voorbij zien komen, maar het kan zijn dat ik hem af en toe opeens op heb op een foto. Dus bij deze de mededeling: ik ben een brilsmurf!

Hoe vinden jullie de bril?

Xx Sarah

40 gedachtes over “IK HEB EEN BRIL!

  1. chucky1012 zegt:

    Mooie montuur en de bril staat je goed.
    Ik bril al sinds ik vrij jong was.
    Ook ik ben zo een brilsmurf.
    Denk eraan het is voor je goede gezondheid.
    Beter dan al die hoofdpijn.

    Xoxo

  2. beautycreatures1 zegt:

    Ik vind het montuur echt heel erg mooi. Staat ook goed bij je gezicht. Hopelijk heb je nu dan geen last meer van hoofdpijn!

  3. lous zegt:

    Past goed bij je zo hoor! En inderdaad, af en toe een check bij de opticien kan echt geen kwaad, zeker als je toch wat last van hoofdpijn hebt. Zelf heb ik min vijf, dus ik kom er sowieso twee keer per jaar πŸ™‚

    • saarenzo zegt:

      Ja ’s avonds/ in het donker merk ik het ook echt! Vooral omdat ik last heb van nachtblindheid, dus zodra het donker is ben ik echt een blinde kip, haha. Maar gelukkig helpt de bril iets daarbij πŸ™‚

      • Northflix zegt:

        Ik heb ook altijd gedacht dat ik wat nachtblind ben, maar volgens mijn rij-instructeur was dit niet zo. Toch heb ik veel moeite met o.a. diepte en afstand in het donker.

  4. Petra zegt:

    Wat een mooi montuur, …..het staat je leuk!
    hoofdpijn is erg vervelend en je word er heel moe van..
    dan is dit een.fijne manier om dat probleem te verminderen…
    Zelf heb ik geen bril, maar mijn man en een van mijn zoons wel, de laatste had ook altijd veel hoofdpijn en dat is door zijn bril helemaal weg…

    • saarenzo zegt:

      Omdat ik een cilinder heb kan ik geen lenzen dragen. Tenminste, het kan wel, maar waarschijnlijk zorgt die cilinder voor de hoofdpijn dus dan zou het bij mij niet helpen. Maar gelukkig begin ik er steeds meer aan te wennen πŸ™‚

  5. Sammie zegt:

    Leuke bril. Staat je goed πŸ™‚ Ik heb ook een bril, alleen voor afstand dus draag hem vooral in de auto en voor de tv. Zo heerlijk om scherp te zien πŸ˜‰

    • saarenzo zegt:

      Omdat ik een cilinder heb kan ik alleen een bril dragen. Maar doordat het zo’n lage sterkte is hoef ik hem toch niet steeds op, dus ik vind het wel prima zo. Plus ik moet er niet aan denken om elke dag twee keer in mijn oog te gaan wroeten haha.

  6. 0shetalkstorainbows0 zegt:

    mooi! staat je ook echt heel goed πŸ™‚
    heb toevallig laatst zelf ook een herencollectie bril gekocht bij Specsavers, om de een of andere reden stonden de dames monturen me totaal niet..

    • saarenzo zegt:

      Ja dat had ik dus ook! Mijn moeder was mee om te helpen kiezen en alle damesmonturen die ik koos zagen er in het rek heel leuk uit, maar zodra ik hem opzette hadden we wat van: meh. Grappig dat jij dat ook had!

Geef een reactie

