SHOPLOG IJHALLEN #5

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015

Afgelopen zondag was alweer de vijfde keer dat ik naar de IJhallen rommelmarkt in Amsterdam ging. Dit keer niet met mijn vader, maar met mijn beste vriendin. Normaal loop ik altijd alleen, omdat mijn vader en ik allebei voor heel andere dingen gaan, dus dit was voor mij de eerste keer dat ik samen met iemand anders ging die ook alle kledingkraampjes af wilde. Het was super gezellig en zoals altijd heb ik weer een hoop leuke spullen kunnen kopen! Vandaag laat ik mijn aankopen zien.

We hebben super veel gekocht. Mijn beste vriendin had in het begin een koffertje gekocht en die best zwaar was. Omdat we geen zin hadden om daar de hele dag mee rond te lopen, zochten we iets met wielen waar we het op konden zetten. Uiteindelijk vonden we een buggy die zij kocht. Het heeft ons veel lol opgeleverd (want veel mensen die keken of er geen kind onder alle tassen lag), maar het was ook erg handig, want zo konden we gelijk alle tassen makkelijk kwijt. Alle nieuwe aankopen werden gelijk in de buggy gepropt, met als gevolg dat we aan het eind niet meer wisten wat we nou eigenlijk hadden gekocht. Toen ik thuis alles ging uitpakken was het voor mij dus ook even een verassing wat er uit de tassen zou komen, maar over het meeste ben ik nog steeds heel tevreden.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 25

Ik begin maar met het minst leuke en dat is dit jurkje. Op het hangertje zag hij er leuk uit en ik vind de kleur gewoon mooi, alleen helaas zit hij niet goed. Het elastiek zit te laag en hij lubbert aan alle kanten. Ik denk dat ik deze aan een vriendin geef om te kijken of het jurkje haar mooier staat en anders doe ik hem weg. Gelukkig was ik er maar €2,50 voor kwijt, dus het is geen grote miskoop.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 23 SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 24

Nog een jurkje. Een simpel zwart jurkje met een motiefje. Hij is wel erg kort, dus ik kan hem bijvoorbeeld niet aan naar kantoor, maar voor thuis of naar mijn vriend vind ik hem wel leuk. Hiervoor betaalde ik €3.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 21 SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 22

Nog zo’n kort jurkje! Ja, dat probleem heb je al snel als je 1.80 meter bent. Ik ben voor de foto maar een beetje in elkaar gezakt gaan staan, want als ik rechtop sta is de jurk nog een paar centimeter korter en komt mijn onderjurk er onderuit. Jammer, maar ik vind het een leuk jurkje en ik denk dat ik hem gewoon als tuniek over een rok of korte broek ga dragen. De jurk is van wit kant en is transparant. Zo een zocht ik nog in het zwart, maar de witte variant vind ik ook zeker leuk! Ik weet niet meer hoeveel ik hiervoor betaalde. Volgens mij €2.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 18 SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 19

Yaaay, ook een zwarte variant! Hier zocht ik al een hele tijd naar en ik baalde dan ook als een stekker toen ik zag dat het maar 36 is. Daar kwam ik met mijn maat 38 vast niet in! Maar wonder boven wonder zit hij perfect. Ik vind hem zo tof! Ik draag er op de foto een simpele onderjurk onder, maar ik ga nog even kijken waar hij nog meer mooi over staat. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Voor deze jurk betaalde ik €3.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 17

Een leuke, strakke rok van crèmekleurig kant, €2.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 16

Lang dun vest. Heerlijk voor in de lente voor over een jurkje! €2,50.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 15

Breed, bordeauxrood vest, €1.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 13 SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 14

Koperkleurige trui met split bij de rug, €1.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 12

Deze vind ik zoooo leuk! Het is een kort, breed shirt van scuba stof. Ik heb ook een jurk van dit soort stof en dat zit zo lekker (plus het kreukt niet!). Deze ga ik denk ik heel vaak dragen. Hiervoor betaalde ik iets van €2 of €3.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 11

Transparante blouse, €1. Helaas is hij iets te groot, maar alsnog prima te combineren. Mijn moeder vond hem leuk en bij haar zat hij mooier, dus ik heb hem aan haar gegeven. Als ik hem wil dragen kan ik hem nog altijd uit haar kast pakken.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 9 SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 10

Transparante blouse met borduursel op de voorkant, €1.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 6

Zwart/wit hemdje met zwarte, transparante achterkant, €1.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 7 SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 8

Superleuke blazer! €2.

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 5

Een parka jas. Ik wilde al een tijd zo’n jas, maar ik ga hem niet elke dag dragen en dan vond ik ze al snel te duur. Voor deze betaalde ik maar €2, dus dat geld haal ik er sowieso wel uit!

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 3 SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 4

En dan een van mijn favoriete aankopen: deze oversized jas. Hij is veel te groot, maar ik vond hem veel te leuk om te laten liggen. Ik twijfelde even door de maat (en of hij niet te hipster zou zijn daardoor), maar mijn vriendin haalde me al snel over en stiekem vond ik hem al veel te leuk om terug te leggen. De verkoopster had me zo vaak horen roepen dat ik hem super tof vond, dus afdingen deed ik maar niet meer. Daardoor is deze jas mijn duurste aankoop van de dag, met het belachelijke bedrag van €5, haha!

SHOPLOG IJHALLEN MEI 2015 2

En verder kocht ik nog een boek (€2) en twee spulletjes van Kirby (samen €3,50).

Eigenlijk ben ik nu ook wel benieuwd wat mijn beste vriendin allemaal heeft gekocht. Hmmm, misschien een idee dat zij ook een shoplog plaatst? 😉

Wat vindt jij van mijn nieuwe aanwinsten? Welke vind jij het leukst?

Xx Sarah

 

38 gedachtes over “SHOPLOG IJHALLEN #5

  1. Northflix zegt:

    Wow! Wat heb je leuke dingen geshopt!
    Ik ben er een keertje geweest en vond er niets aan!
    Niets gekocht en wat ik leuk vond, vond ik nogal duur.
    Maar ja, misschien ben ik verwend met Friese prijzen 😉
    Ik denk dat jij de openlucht rommelmarkt in Bakkeveen ook wel zou waarderen!
    Ik was er 1,5 week terug en toen stonden er meer dan 600 particulieren met hun spullen!
    Verder betaal je geen entree en is het in een prachtige bosrijke setting!

    • saarenzo zegt:

      Ooee dankje voor de tip, klinkt super! Ik ga hem onthouden! Ben nu wel heel benieuwd geworden naar de Friese prijzen, als je de IJhallen al te duur vindt, haha 🙂

  2. Hilly zegt:

    Leuke aankopen! Persoonlijk vind ik het eerste zwarte jurkje het mooiste maar de andere jurkjes staan je ook prachtig. 🙂

  3. Maren zegt:

    Wat heb je toch leuke kleren gekocht! Echt heel tof!
    Dat boek van Justin Cronin kan ik met harte aanbevelen! Het is een van mijn lievelingsboeken. Het vervolg ‘De Twaalf’ is ook steengoed!
    xxx

    • saarenzo zegt:

      Ik wist geeneens dat het boek nog een vervolg heeft! Kan je deel 1 ook lezen zonder per se deel 2 te moeten lezen? Want ik denk niet dat ik deel 2 binnenkort al ga kopen. En ik ben erg benieuwd naar het boek! Toen hij net verscheen kreeg hij overal super goede recensies, dus ga er binnenkort aan beginnen 🙂

      • Maren zegt:

        Hmm tja, op zich wel hoor. Maar als je (net als ik) nieuwsgierig bent hoe het verder gaat in die wereld dan zou ik zeker deel 2 gaan lezen. Ik wacht al op deel 3 xD

  4. Just Kaoutar zegt:

    Hahahaha! Ik moest zo lachen om de eerste foto! Veel dingen zijn om eerlijk te zijn niet mijn smaak maar ik vind de kanten jurkjes/rok wel heel leuk! Wat goedkoop trouwens allemaal! Zat echt met open mond al die bedragen te lezen :d En een leuk idee als je beste vriendin ook een shoplog maakt 😀

  5. Pirre zegt:

    Waaahhh, superleuk! Mijn favo is zeker weten het witte strakke rokje en het blauw jasje/blazer, erg mooi! Ik weet trouwens hoe het is dat jurkjes te kort zijn…wat in de winkel een jurkje voor moet stellen is bij mij 9 van de 10 keer een hemdje/topje (1,85m…dan krijg je dat ;p)

    • saarenzo zegt:

      Ja precies dat! Zo herkenbaar! Vooral bij Forever 21 heb ik dat. Bij Mango waren de jurkjes altijd lang genoeg, maar daar zijn ze de laatste tijd ook steeds te kort 😦 Ik ga van dat witte kanten jurkje maar proberen om een rok te maken. Dan kan ik zelf de lengte bepalen, haha.

Geef een reactie

