BEAUTY: REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE

REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE 5

Zo hé, wat een naam! Deze cleanser komt uit de medische lijn van het skincare merk Ziaja. Ziaja is een van mijn favoriete merken en ik gebruik hun producten dagelijks. De producten uit de medische lijn kende ik nog niet, dus ik kon niet wachten om ze te testen. Deze cleanser kreeg ik opgestuurd, samen met twee andere producten die ik binnenkort ga reviewen. De afgelopen maanden heb ik hem uitgebreid getest en vandaag review ik hem.

PRODUCT EN VERPAKKING

REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE 6 REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE

De cleanser zit in een witte pompflacon van soepel plastic. Daarop staat in een glanzend, zilverkleurig vakje het logo van Ziaja. In zwarte letters staat de naam van het product en meer informatie over het product op de verpakking. Zoals altijd bij Ziaja is het een heel basic verpakking, zonder poespas. De pompflacon is trouwens gróót. Er zit maar liefst 400 ml (!) aan cleanser in. Wauw, dat is heel wat meer dan de 125-200 ml die ik tot nu toe steeds ben tegengekomen.

REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE 3 REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE 2

Ziaja belooft dat de cleanser de huid zacht reinigt, de gladheid en zachtheid van de huid herstelt, overmatige uitdroging van de opperhuid voorkomt en intens hydrateert. De cleanser is geschikt voor zowel volwassenen als kinderen.

INGREDIËNTEN

REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE 4

De ingrediëntenlijst. Eens even naar de drie meest gebruikte ingrediënten kijken. Het eerste ingrediënt is water. Daarna volgt Sodium Laureth Sulfate (SLES). Oftewel: zeep! Niet iedereen kan hier even goed tegen. Het derde ingrediënt is Cocoamidopropyl Betaine. Ook dit is een reiniger, maar hij wordt vooral gebruikt om de irriterende werking van andere reinigers, in dit geval SLES, te verminderen. Mocht je huid snel heel droog en trekkerig worden door SLES, dan is het fijn om te weten dat hij in dit geval minder zou irriteren. Maar als je huid er heel sterk op reageert kan je deze cleanser beter overslaan. Ik vind het raar dat Ziaja deze ingrediënten als hoofdingrediënten gebruikt, omdat op de verpakking staat dat het product geschikt is voor de allergische, atopische en gedehydrateerde huid. Op de website van Ziaja staat dat de cleanser zeepvrij is, maar er zit toch echt SLES in. Jammer! Ik was dan ook heel benieuwd of mijn droge en gevoelige huid wel tegen deze cleanser zou kunnen.

HET RESULTAAT

Na het zien van de ingrediëntenlijst had ik eigenlijk niet zo veel verwacht van deze cleanser. Ja, er zitten ook verzorgende ingrediënten in, maar ik heb inmiddels al zo veel cleansers geprobeerd die mijn huid uitdrogen en/of irriteren, dat ik na het ontdekken van de SLES in de cleanser weer een tegenvallende cleanser verwachtte.

Had ik het even mis! Deze cleanser is namelijk heel mild en voelt heel fijn aan. Ondanks mijn droge en gevoelige huid. Ik gebruik hem elke ochtend, gevolgd door micellair water en mijn gezichtsverzorgingsproducten. Zo is mijn huid goed gereinigd als ik mijn gezichtsverzorgingsproducten aanbreng. Je hebt maar een klein beetje cleanser nodig, een half pompje is vaak al genoeg. De cleanser schuimt een klein beetje, maar droogt de huid niet uit. Hij voelt zelfs heel romig aan.

REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE 7 REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE 8

Voor het verwijderen van make up is de cleanser minder geschikt. Ik draag zelf niet zo veel make up: vaak alleen wat wenkbrauwpoeder en bronzer en zo nodig wat concealer. Dat haalt de cleanser moeiteloos weg. Maar met oog make up als mascara en oogschaduw heeft hij veel meer moeite. Ook betwijfel ik dat hij een dikkere laag gezicht make up (foundation, poeder, het hele rataplan) weg krijgt. Als je een make up remover zoekt kan je deze cleanser dus beter overslaan. Geen minpunt, want daar is hij ook niet voor bedoeld. Maar als je nog een fijne, milde cleanser zoekt die de huid goed reinigt, dan raad ik deze cleanser van Ziaja zeker aan!

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Een goede, milde cleanser om de huid mee te reinigen. Hij droogt de huid niet uit en irriteert niet. Daarnaast heb je maar een klein beetje nodig, dus met deze grote pompflacon kan je een hele tijd doen!

Ziaja Med Lipid Treatment Physioderm Creamy Cleansing Base kost €10,99 voor 400 ml. Dat is niet duur voor zo’n grote hoeveelheid! De producten van Ziaja zijn verkrijgbaar in de Ziaja winkels in Den Haag en via hun webshop.

Wat vind jij van deze cleanser? Welke cleanser gebruik jij?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

22 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ZIAJA MED LIPID TREATMENT PHYSIODERM CREAMY CLEANSING BASE

  1. Petra zegt:

    De naam van het product is inderdaad een hele mond vol, jammer want sufferds als ik kunnen dat echt niet onthouden, de cleanserklinkt echt wel fijn…momenteel gebruik ik er een soort “cleanser’ van Cattier Paris..Ook een fijne maar hij is haast op en dan is dit een leuke suggestie om te overwegen…

Geef een reactie

