BEAUTY: REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER

REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER

Wie mij volgt weet dat Bourjois een van mijn favoriete merken is. Als ik een nieuw product van Bourjois heb kan ik niet wachten om het te fotograferen en te testen. Zo ook bij de Colorband Eyeshadow & Liner, die ik al een paar maanden heb liggen. De foto’s had ik al gemaakt, de producten had ik al getest, maar ze reviewen deed ik maar niet. Tot vandaag!

PRODUCT EN VERPAKKING

REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 2 REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 4

Bourjois Colorband Eyeshadow & Liner zijn oogschaduwpotloden, die je ook als oogpotlood kan gebruiken. Bourjois komt hier wat laat mee, want ik heb het idee dat de oogschaduwpotlodentrend inmiddels al wel voorbij is. Zelf vind ik dit soort potloodjes handig, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit, omdat ik poederoogschaduw een stuk fijner vind.

REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 5

De verpakking ziet er in ieder geval mooi uit. De verpakking heeft dezelfde kleur als het potlood zelf, waardoor je gelijk ziet welke kleur je hebt. Je kan de potloden niet omhoog draaien, maar moet ze slijpen. Hiervoor heb je een puntenslijper met een breder gat nodig, dus houd daar rekening mee. Bourjois heeft gekozen voor heel neutrale, klassieke kleuren, die goed met elkaar te combineren zijn. Ik vind ze erg mooi en denk veel dames blij zullen zijn met deze kleurkeuze. Ik heb de oogschaduwpotloden in de volgende kleuren:

  • 02 Brun Dadaïste
  • 03 Beige Minimaliste
  • 04 Rose Fauviste
  • 05 Mauve Baroque

Naast deze kleuren is er ook nog een matte, zwarte variant en een grijze variant verkrijgbaar.

REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 3

HET RESULTAAT

REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 6 REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 7

Van boven naar beneden: Mauve Baroque, Rose Fauviste, Beige Minimaliste en Brun Dadaïste. 

Meestal zijn dit soort oogschaduwpotloden aan de harde kant, of juist zo romig dat het binnen de kortste keren gaat creasen. De Colorband potloden van Bourjois zitten er net tussenin: ze zijn romig genoeg om makkelijk aan te brengen, maar ook weer niet te romig. Precies goed. Na het opdrogen blijven ze muurvast zitten. Wel merk ik dat ik aan het eind van de dag een dun lijntje bij mijn crease heb, dus ik gebruik alsnog wat oogschaduwbasis onder de potloden. Maar ik heb vettige oogleden, dus grote kans dat ze bij jou beter blijven zitten.

Het is fijn dat de oogschaduws zo muurvast blijven zitten, maar het heeft ook zo zijn nadelen. Zo moet je heel snel te werk gaan, wil je de boel nog kunnen blenden. Je kan dus beter per oog werken, in plaats van per kleur, anders zit je al snel met een paar strepen oogschaduw waar je niks meer mee kan doen. Daarnaast plakken de oogschaduws. Ik snap dat dit nodig is om ze zo long lasting te maken, maar ik stoor me er gigantisch aan tijdens het dragen. Mijn oogleden hangen een beetje en ik weet niet of het daardoor komt dat ik zo’n last van dat geplak heb, maar de huid bij mijn crease en de huid bij mijn bewegend ooglid blijven steeds aan elkaar kleven. Zo vervelend!

En ik zeur nog even door, want ik heb nog een minpunt: ik vind ze wat saai. Bij de swatches dacht ik echt: wow, wat een mooie kleuren! En ik was er heilig van overtuigd dat ik deze potloodjes heel vaak zou gaan gebruiken. Nou, mooi niet dus. Want 1. Ik vind het plakkende gevoel echt vervelend en 2. Na het blenden van de oogschaduws wordt het gewoon één vlek in dezelfde kleur. Maar goed blenden is echt wel nodig, anders krijg je met deze potloden al snel van die harde lijnen. Als je voorzichtig te werk gaat is het resultaat wel wat mooier en komen de kleuren beter terug, maar dit soort producten wil ik juist gebruiken op van die dagen dat ik eigenlijk helemaal geen tijd heb om oogschaduw aan te brengen. En dan heb ik geen tijd om voorzichtig te gaan blenden.

REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 3 REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 2

Op deze foto’s kan je zien wat ik bedoel. Hier heb ik drie verschillende kleuren Colorband aangebracht, maar het lijkt net alsof ik maar één kleur op heb. 

Bourjois belooft dat het de oogschaduw waterproof is en 24 uur blijft zitten. Nou, dat laatste kan ik niet testen, want ik laat nooit zo lang make up op mijn gezicht zitten. Maar ze blijven in ieder geval erg lang zitten. Ook zijn ze waterproof, wat ze ideaal maken voor op een regenachtige dag (dus 90% van de tijd hier in Nederland). Maar ik ontdek eigenlijk meer nadelen dan voordelen.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER 8

Ik vind dit product van Bourjois maar… meh. Bourjois heeft vaak mooie, leuke producten en soms heel slechte producten, maar het is altijd leuk om over te schrijven. Maar de Colorband oogschaduwpotloden? Nee, ik vind ze maar aan de saaie kant. De verpakking ziet er mooi uit, de swatches waren veelbelovend, maar op het ooglid vallen ze tegen. Ook vind ik het plakkende gevoel totaal niet fijn, al zijn ze daardoor wel goed te gebruiken als oogschaduwbasis. Begrijp me niet verkeerd, want het is zeker geen lelijk product. Je kan met de Colorband oogschaduwpotloden zeker een prima ooglook maken. Daarnaast is de houdbaarheid top. Maar het is ook geen bijzonder product. Ik vind ze maar saai en sinds ik ze heb getest gebruik ik ze eigenlijk ook nooit meer. Jammer, Bourjois.

Bourjois Colorband Eyeshadow & Liner kost €10,95 per stuk(2,75 gram) en is verkrijgbaar is zes verschillende kleuren. De producten van Bourjois zijn verkrijgbaar bij Douglas, Ici Paris XL en Etos.

Wat vind jij van de Bourjois Colorband Eyeshadow & Liner?

Xx Sarah

27 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW BOURJOIS COLORBAND EYESHADOW & LINER

  1. chucky1012 zegt:

    Zo zeg, dat staat je erg goed!
    Mooie en geweldig gepigmenteerde kleuren.
    Dit moet ik kopen.
    Ben ook zo tevreden over dit merk dat ik al gebruik toen ik puber was.
    Duidelijk artikel en goede foto’s.

    Xoxo

  2. Hilly zegt:

    Ze zijn inderdaad een beetje saai.. Voor die prijs zou ik ze niet kopen, maar misschien kan iemand heel erg blij van de potloodjes worden haha.

  3. lous zegt:

    Dat plakkerige is inderdaad een goede reden om ze niet te gebruiken, je wilt er niet de hele tijd last van hebben. Wel jammer, zeker die gouden kleur vind ik erg mooi.

  4. Kirsty zegt:

    Jammer dat ze niet zo fijn zijn om mee te werken, de kleuren vind ik op de swatches wel mooi maar in je look lijkt het inderdaad meer alsof je één kleur draagt dan drie!

  5. Petra zegt:

    Tjonge, ik moet eerlijk zeggen,ik had dit niet verwacht dat jij dit zou vinden van deze producten, het zijn wel mooie producten, maar ook niet helemaal mijn kleurtjes…..jammer

  6. Northflix zegt:

    Ik zou ze ook niet aanschaffen, want ik vind ze vrij prijzig en wel mooi, maar niet bijzonder.
    Ik ben wel fan van Bourjois compact poeder en die chubby sticks dupes zijn echt fantastisch!

  7. Julie zegt:

    Ik heb zelf 05 Mauve Baroque en gebruik deze prachtige kleur vooral als lijntje boven mijn wimperrand. Ik vind die kleur in ieder geval prachtig, maar heb hem nog nooit ‘los’ gedragen… 🙂

Geef een reactie

