BEAUTY: REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst een nagellak heb gereviewd. Dat kwam doordat ik de afgelopen maanden stage heb gelopen bij een bank en daar kon ik moeilijk met knalkleuren op mijn nagellak aankomen. Dus heb ik die maanden geen nagellak gedragen, of af en toe een beige nagellak van Essie. Nu mijn stage is afgerond kan ik de “gekkere” kleuren nagellak weer tevoorschijn halen. Tijd voor meer nagellakreviews dus! Ik trap af met 859 Gourmandise van L’Oréal Paris en review meteen de La Manicure Fast Dry top coat.

VERPAKKING EN KLEUR

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 3

De nagellakflesjes van L’Oréal Paris hebben een chique uitstraling. Het flesje is rechthoekig en heeft een goudkleurige dop, waar het logo van L’Oréal Paris in staat gedrukt. Mooi! De top coat komt in een kartonnen doosje, wat ik zelf wat overbodig vind voor een top coat, vooral omdat het doosje veel te groot is voor het flesje.

De flesjes zijn kleiner dan de meeste nagellakjes. Ze bevatten maar 5 ml nagellak. Even ter vergelijking: een nagellak van Essie bevat 13,5 ml nagellak. Op zich vind ik het fijn dat het flesje zo klein is, want wees eens eerlijk: heb jij ooit een gekleurde nagellak helemaal opgemaakt? Mij is dat maar één keer gelukt en dat kwam omdat het mijn allereerste nagellak was en ik nog niet zoveel kleuren had om mee af te wisselen. 5 ml vind ik dan ook een prima hoeveelheid. Wel is de nagellak in vergelijking met andere merken aan de dure kant, dus dan verwacht ik wel meer van de kwaliteit. Anders koop ik toch liever een Essie nagellak. De kwastjes zijn lang en zijn rond afgesneden. Dit vind ik zelf altijd het prettigst lakken.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 4 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 6REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 7

859 Gourmandise is een bleke lila kleur, die naar roze neigt. Het is een off white nagellak. In de verte lijkt het dan ook net alsof ik witte nagellak draag, maar van dichtbij zie je de lichte lila kleur. Ik vind dit soort off white kleuren heel mooi. Van witte nagellak ben ik ook fan, maar daarbij moet je altijd maar oppassen dat het niet net lijkt alsof je tip-exx op je nagels hebt gesmeerd. Daarnaast passen de off white nagellakkleuren van L’Oréal Paris goed bij de pasteltrend die ieder voorjaar weer terug lijkt te komen.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 5 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 8

HET RESULTAAT

Toen ik de eerste laag van Gourmandise had aangebracht was ik wat teleurgesteld, want de nagellak was streperig en dekte bovendien erg slecht. Nu is dat laatste vaak (of eigenlijk bijna altijd) het geval bij zulke lichte kleuren nagellak, maar ik vond het wel jammer. Gelukkig zag de nagellak er na een tweede laagje een stuk mooier uit. Voor het mooiste resultaat heb ik drie laagjes aangebracht. Bij sommige nagels was een vierde laagje nog wel wat mooier geweest, maar daar had ik geen geduld meer voor. Normaal heb ik al geen geduld voor drie laagjes, maar de nagellak droogt snel, waardoor het niet zo’n probleem was. (Elke keer als ik mijn nagels lak krijg ik nog meer bewondering voor nagellak/nail art bloggers. Waar halen jullie de tijd en het geduld vandaan?) Jammer genoeg bleef de nagellak wel streperig. Gelukkig viel dit alles op als je van dichtbij keek, dus in het echt was het resultaat minder erg dan op de foto’s.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT

Een laagje.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 2

Twee laagjes.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 4  REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 3

Drie laagjes.

Een laagje van de La Manicure Fast Dry top coat liet de ergste strepen verdwijnen en zorgde voor een mooi eindresultaat. Hoewel de top coat Fast Dry is, vind ik hem niet veel sneller drogen dan de normale nagellak van L’Oréal Paris. De top coat heeft een mooie glans.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 7 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 5REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 6

Met top coat. 

De nagellak ging bij mij op de tweede dag licht chippen. Op de derde dag kwamen er nog wat kleine chips bij. Op de vierde dag werden de chips groter en heb ik de nagellak weer verwijderd. Dit klinkt als een slecht resultaat, maar nagellak gaat bij mij heel snel chippen. Ik ben dan ook tevreden over de houdbaarheid van de nagellak, want ik heb er toch nog vier dagen van kunnen genieten.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT 2

Beide nagellakjes vind ik fijn: ze lakken prettig en drogen snel. De dekking van de gekleurde nagellak had wel beter gemogen, want drie laagjes vind ik normaal te veel. Aan de andere kant is het een heel lichte kleur en die dekken altijd minder goed. Wel vind ik het jammer dat de nagellak zo streperig lakt. Over de houdbaarheid ben ik dan wel weer tevreden. Ik ga dan ook zeker meer kleuren van de L’Oréal Paris Color Riche nagellakjes uitproberen om te testen hoe die bevallen.

L’Oréal Paris Color Riche nagellak kost €5,95 (5 ml). De L’Oréal Paris La Manicure Fast Dry Top Coat kost €7,95 (5 ml). In verhouding is dat best wel duur. Essie nagellakjes zijn dan in verhouding goedkoper en de kwaliteit van Essie nagellak vind ik beter dan die van L’Oréal Paris. Maar als er een keer een 2e gratis kortingsactie is op de producten van L’Oréal Paris zou ik zeker een paar kleuren Color Riche nagellak meenemen. De producten van L’Oréal Paris zijn verkrijgbaar bij de parfumerie en drogist.

Wat vind jij van deze nagellakjes?

Xx Sarah

25 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE – 859 GOURMANDISE & LA MANICURE FAST DRY TOP COAT

  1. lous zegt:

    Wat jammer dat er drie laagjes voor nodig zijn! Het kleurtje vind ik best mooi, net even een hintje kleur, maar drie laagjes en een topcoat… dat is gewoon heel veel werk.

    • saarenzo zegt:

      Dankje! Komt door de La Roche Posay Cicaplast handcrème. Die heeft mijn nagels een stuk steviger gemaakt. En natuurlijk Lush Lemony Flutter op mijn nagelriemen 🙂

    • saarenzo zegt:

      Jawel, ik gebruik de Fast Dry top coat die ik ook review. En het klinkt inderdaad snel, maar ik heb maar enkele nagellakjes die het langer op mijn nagels volhouden, dus ik vind de houdbaarheid prima. Grote kans ook dat het op sterkere nagels langer blijft zitten.

  2. Petra zegt:

    wat een schattig kleurtje, wel zonde dat hij niet zo heel best dekt, zelf vind ik 3 laagjes acceptabel bij zo een lichte kleur, maar dan moet het wel ook echt goed zijn, ander word ik echt ongeduldig en heb ik er snel tabak van….met de top coat heeft hij wel een extra boost gekregen….

  3. Lisa zegt:

    Ah jammer dat het 3 laagjes vergt. Ik heb daar toch te weinig geduld voor, geef mij dan maar de lakjes van Kiko – goedkoop en gewoon 1 laag of 2 laags voldoende en snel drogend 🙂
    Mocht je de L’Oreal lakjes toch willen halen – deze week is er volgens mij nog een 1+1 actie van L’Oreal bij kruidvat 🙂

Geef een reactie

