PERSOONLIJKE UPDATE: SCRIPTIE GEHAALD! + REMINDER WINACTIE FLOATCENTER

featured

Jaaaaaaaa! Na weken vol spanning te hebben gewacht, kreeg ik dinsdagavond eindelijk bericht: ik heb een voldoende voor mijn scriptie! Ik was eerst niet van plan om hier een artikel over te schrijven, maar jullie hebben mij zo gesteund en met mij meegeleefd vanaf het moment dat ik ben begonnen met afstuderen, dat ik het toch even wilde melden. 

Eigenlijk wilde ik namelijk pas een artikel schrijven als ik helemaal was geslaagd, want ik ben er nog niet. Mijn scriptie is nu achter de rug (eindelijk!), maar nu moet ik hem nog gaan presenteren en verdedigen. Wanneer ik dat moet doen moet ik nog te horen krijgen, maar de periode waarin de mondelingen worden gehouden is volgende week. Dat betekent dat als alles goed gaat, ik over twee weken waarschijnlijk ben afgestudeerd! Aaah, wat een heerlijk idee!

Maar goed, mijn scriptie. Het was nog een heel gedoe (alweer), want ik hoorde maar niks van school. In de handleiding stond dat het uiterlijk tien werkdagen zou duren, maar bij het inleveren werd al gezegd dat we rekening moesten houden met een week extra. Dus dat deed ik. Maar na die tijd had ik nog steeds niks gehoord! Boe, snappen de docenten soms niet dat dit niet echt dingen zijn die je uit moet stellen. Ik was mega zenuwachtig en mijn ouders, vriend, vriendinnen en schoonouders zaten ook vol spanning te wachten. Maar ik kreeg maar geen mail of telefoontje!

Dus stuurde ik afgelopen maanden een mail naar het praktijkbureau en naar het e-mail adres voor afstuderen, met de vraag wanneer ik het uiterlijk te horen zou krijgen, omdat de mondelingenperiode nu wel heel dichtbij kwam. (En het zou niet de eerste keer zijn dat een student een cijfer te laat binnenkrijgt en daardoor een half jaar vertraging oploopt.) En dinsdagavond kreeg ik eindelijk antwoord.

Ik had toen eigenlijk geen reactie verwacht, omdat het al acht uur of zo was. Ik had de hele dag mijn schoolmail gecontroleerd, tot ik ging koken, omdat ik dacht: het is avond, nu doen ze toch niks meer. ’s Avonds ging ik met mijn vriend een film op mijn laptop kijken en o.a. de pagina van mijn schoolmail stond nog open. En toen had ik opeens dat ongelezen mailtje. Ik was zo zenuwachtig dat ik echt niet durfde te kijken, dus mijn vriend moest dat voor mij doen terwijl ik aan de andere kant van de kamer gek stond te worden, haha. Het bleef een tijdje stil, mijn vriend keek op en sprak: “Je hebt hem gewoon gehaald!” Nou, ik heb toch even een potje idioot staan te dansen, haha!

Het gekke is dat ik mijn cijfer van het praktijkbureau heb gekregen, maar dat hoort helemaal niet. De examinators horen het namelijk aan de student door te geven en daarna aan het praktijkbureau. Maar ze hebben het dus wel naar het praktijkbureau gestuurd, maar helemaal niet naar mij! Grote kans dat mijn cijfer al lang bekend was, terwijl ik nog zat te wachten op bericht. Zo gemeen! (Ook hierbij zou het niet de eerste keer zijn dat de examinators vergeten de student te mailen.) En nog een grote verrassing: ik heb van school precies dezelfde examinators gekregen waarmee ik tijdens mijn vorige afstudeeronderzoek zo’n gedoe mee had (lees: drie keer een onvoldoende en een hoop onzinnige feedback). Mijn cijfer is dus echt laag: een 6 (mijn gemiddelde gaat nu naar beneden, boehoe!). Maar goed, ik heb hem gehaald! Dus die minpunten kunnen me eigenlijk nog maar weinig schelen. Ik heb hem gehaald!

En een voordeel: mijn examinators zijn zo streng dat de docenten die ik voor mijn mondeling kan krijgen alleen maar kunnen meevallen. Hoop ik, haha. Maar dat merken we volgende week. Als ik officieel bericht heb of ik ben geslaagd laat ik dat natuurlijk weten!

In ieder geval allemaal bedankt voor de lieve comments die jullie steeds hebben achtergelaten. Wat zullen jullie gek zijn geworden van mijn eeuwige geklaag over en gedoe met het afstuderen. Maar het einde is in zicht! Jullie berichtjes hebben me elke keer weer opgevrolijkt als ik in een dip zat of heel gestrest was, dus bedankt daarvoor! Jullie zijn de liefste lezeressen die ik mij kan wensen!

Als laatst wil ik jullie nog even herinneren dat er nog een winactie loopt, waarbij je kans maakt op een floatsessie bij FloatCenter. Meer informatie over deze winactie vind je in dit artikel.

Bedankt allemaal! En een heel dikke digitale knuffel!

Xx Sarah

36 gedachtes over “PERSOONLIJKE UPDATE: SCRIPTIE GEHAALD! + REMINDER WINACTIE FLOATCENTER

  1. Kirsty zegt:

    Gefeliciteerd!! Wel vervelend dat ze er zo’n zooitje van hebben gemaakt, maar in ieder geval heb je hem nu gehaald en daar gaat het om 🙂 Succes ook met je mondeling!

  2. Just Kaoutar zegt:

    Gefeliciteeeerd! Ben ook nog nooit zo opgelucht geweest haha 😀 En wat kan het ons schelen dat je een 6 hebt, je hebt het gehaald!! Op naar een leuke baan met mij als jouw communicatiemedewerkster :hinthinthint:

Geef een reactie

