BEAUTY: REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS

Voor deze zomer komt het nagellakmerk Essie met de Surf’s Up! collectie. Een van de kleuren uit deze collectie is Sunset Sneaks, die Essie beschrijft als “Die veelbelovende rode gloed net voordat de zon achter de horizon verdwijnt en plaats maakt voor een zwoele zomeravond.”. Vandaag review ik deze nagellak!

PRODUCT EN VERPAKKING

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 2 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 3REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 4

Sunset Sneaks heeft dezelfde verpakking als alle andere nagellakjes van Essie: eenvoudig, rechthoekig en transparant, met een lange, plastic dop. Het logo van Essie staat in witte letters op de voorkant van het flesje. Aan de zijkanten staat het logo van Essie in het flesje gedrukt. Het flesje bevat 13,5 ml nagellak. Dit is véél! Het kwastje is lang en rond afgesneden. De haartjes zijn soepel, waardoor het kwastje prettig lakt.

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 7 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 6 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 5

Sunset Sneaks is zomers rood, met een oranje ondertoon. Is het een mooie kleur? Jazeker! Is het een bijzondere kleur? Nee, dat niet. Sterker nog, ik vind de kleur wel heel veel weg hebben van Essie Ole Caliente, uit de zomercollectie van 2012 (die heb ik zelf niet, dus ik kan ze helaas niet naast elkaar zetten voor een vergelijking). Ongetwijfeld hebben andere, eventueel goedkopere merken een soortgelijke kleur nagellak in hun assortiment. Maar hé, ik heb nu eenmaal een zwak voor Essie als het om nagellak gaat, dus het merk heeft hoe dan ook mijn voorkeur.

HET RESULTAAT

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 12

Na één laagje. 

De nagellak dekt goed. Na één laagje zat er al een heleboel kleur op mijn nagels, maar twee laagjes zorgden voor het mooiste resultaat. De nagellak droogt heel snel. Nog sneller dan ik van Essie gewend ben. Omdat ik altijd overal tegenaan bots zodra ik nagellak op heb, ben ik heel blij met deze korte droogtijd!

Rood is een populaire kleur nagellak, maar ook een lastige kleur. Ik ben dol op rode nagellak, maar een probleem dat ik regelmatig tegenkom is dat mijn nagelranden door de nagellak heen schijnen. Zelfs als ik meerdere laagjes aanbreng. Bij Sunset Sneaks heb ik dat een heel klein beetje, maar het is eigenlijk alleen te zien als het licht erop schijnt en je er echt goed op let.

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 8 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 9

Op deze foto’s zie je het resultaat na vier dagen. Op de derde dag moest ik werken en nagellak overleefd het zelden tijdens mijn werk. Vaak als ik thuis kom is de nagellak tot de helft gaan chippen. Ook nu had ik een paar chips, maar de schade viel nog best wel mee. Vooral bij mijn rechterhand zit de nagellak er nog prima op, met uitzondering van een chip bij mijn wijsvinger.

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 10 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS 11

Na twee laagjes. Sorry voor de vlek op mijn wijsvinger, maar ik zag later pas dat ik daar had gemorst. 

Hier heb ik een nieuw laagje over de nagellak aangebracht, zodat je de kleur wat beter kan zien (op de foto’s die ik eerst had gemaakt kwam de kleur niet goed tot zijn recht). Uiteindelijk heb ik de nagellak op dag zeven van mijn nagels gehaald, omdat het toen echt begon te chippen en er heel lelijk uitzag. Maar wauw, zeven dagen! Als ik tussendoor niet had moeten werken had het er zeker vier dagen goed opgezeten, met alleen een beetje tipwear. Wow, dat is echt een goed resultaat op mijn slappe nagels!

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Sunset Sneaks is geen bijzondere nagellakkleur. Maar het is wel een heel mooie kleur. De perfecte rood voor in de zomer! De nagellak lakt prettig, droogt lekker snel en de houdbaarheid is top. Ik ben heel tevreden over deze nagellak!

Essie nagellakjes kosten €9,99 per stuk en zijn verkrijgbaar bij o.a. Etos en Bol.com. 10 euro voor een nagellak is best prijzig, maar Essie nagellakjes zijn van goede kwaliteit (naar mijn mening is Essie het beste nagellakmerk), dus ze zijn het geld zeker waard!

Wat vind jij van deze nagellak?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

29 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – SUNSET SNEAKS

  1. livewithfear zegt:

    Mooie kleur! Ik ben altijd al wel benieuwd geweest naar de lakjes van Essie maar vind ze best prijzig. Misschien toch eens proberen dus 🙂

    • saarenzo zegt:

      Ze zijn helaas wel duur ja. Ik heb een keer een paar nagellakjes van Essie bij zo’n voordeelshop gekocht. Misschien een idee om daar een keer te kijken? Toen had ik er 2 voor 10 euro, in plaats van 10 euro per stuk.

Geef een reactie

