BEAUTY: REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 5

Rode lipstick is een van mijn favoriete make up producten. Een van mijn eerste lipsticks was een rode (samen met een knalroze. Ik ging van geen lipstick gelijk over naar felle kleuren, haha) en sindsdien is mijn liefde voor de mooie lipstickkleur alleen maar gegroeid. Alleen ik draag het veel minder vaak dan ik eigenlijk wil. Het is gewoon zo’n moeilijke kleur om even snel bij te werken als je ergens anders bent. Daarom ben ik nog op zoek naar een mooie rode lipstick die ook nog eens heel goed blijft zitten. Zal ik die bij L’Oréal Paris hebben gevonden?

VERPAKKING EN KLEUR

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 2 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 4

De lipstick zit in een goudkleurige huls, die je vast al eens hebt gezien. De L’Oréal Paris Color Riche lipsticks bestaan dit jaar namelijk al dertig jaar en hebben al een hele tijd dezelfde verpakking. Ik vind de verpakking wel mooi, alleen ik heb wel een ieniemienie minpunt: de bovenkant van de verpakking loopt schuin af. Aan de onderkant zit een sticker met de kleur en ik bewaar mijn lipsticks graag met de onderkant naar boven, zodat ik meteen zie welke kleur ik heb. Maar de Color Riche lipsticks vallen dan altijd om, of ik moet ze in een speciale lipstickhouder zetten. Geen probleem, maar het is wel iets wat ik liever iets anders had gezien.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 3 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 6 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 8

Ik kreeg deze lipstick toen ik vorige maand naar een event van L’Oréal Paris ging. Daar mocht je een lipstick uit de Color Riche Matte collectie kiezen, om je naam in te laten graferen. Vandaar dat er op de verpakking ‘Sarah’ staat. Super gaaf! Maar normaal heeft de lipstick dat dus niet. De lipstick die ik koos is in de kleur 330 Cocorico. Tijdens het event was het schemerig, dus in dat licht leek het meer een dieprode kleur, maar eenmaal thuis aangekomen bleek het om een klassieke rode kleur met een koele ondertoon te gaan. Maakt niet uit, want dit vind ik net zo mooi. De lipstick heeft een matte finish.

HET RESULTAAT

Matte lipsticks vind ik vaak lastig. De houdbaarheid en pigmentatie zijn meestal super, alleen ze voelen al snel heel droog aan op de lippen. Cocorico heeft dat totaal niet. Je voelt de lipstick zelfs bijna niet zitten! De pigmentatie is super en de kleur vind ik echt prachtig. Elke vrouw zou zo’n kleur lipstick moeten hebben. Het staat zo chique!

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 9 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 10 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 11

Zonder lipstick.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 12 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 17 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 13 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 14

Met Cocorico.

Allemaal positieve dingen dus. Alleen de houdbaarheid valt me iets tegen. Een drankje kan de lipstick nog aan, maar na een maaltijd is bijwerken echt noodzakelijk. Ook merk ik dat de lipstick na een dag minder strak op mijn lippen zit. Dit is makkelijk bij te werken met een lipliner (ik gebruik 14 Femme Fatale van Essence, die is nog iets koeler van kleur, maar op de lippen zie je geen verschil), maar hierdoor draag ik hem toch weer steeds niet als ik weg ga. De zoektocht naar een perfecte rode lipstick die ik ook met een gerust hart kan dragen als ik bijvoorbeeld uit eten ga, gaat dus nog even door.

REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 16 REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO 15

Na een maaltijd. 

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Eindelijk een matte lipstick die je bijna niet voelt zitten! De kleur is prachtig en de pigmentatie is super. De houdbaarheid is wat minder en is gelijk de reden waarom ik deze lipstick niet draag als ik bij/met iemand ga eten. Maar op dat punt na is Cocorico zeker een heel mooie lipstick, die inmiddels bij mijn favoriete rode lipsticks hoort.

De L’Oréal Paris Color Riche Matte lipsticks kosten €14,99 en zijn verkrijgbaar bij verschillende drogisterijen en parfumerieën.

Wat vind jij van deze lipstick? Welke rode lipstick is jouw favoriet?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

22 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW L’ORÉAL PARIS COLOR RICHE MATTE – 330 COCORICO

    • saarenzo zegt:

      Ah wat jammer! Ik denk juist dat het je heel goed zal staan hoor! Vaak is het ook een kwestie van wennen en het vinden van de juiste tint rood (donkerrood of lichtrood, warme of koele ondertoon). Anders plaats je een keer een foto op je blog en laat je je lezeressen stemmen 🙂

  1. lous zegt:

    Die knalt zeker, mooi kleur! Jammer van het slijten, maar dat blijft toch een lastige om op te lossen. Mijn favoriete rode… op het moment denk ik dan Tenor Voice van MAC. Ik bewaar mijn lipsticks ook op de kop, meestal in het doosje, omdat ze dan strak blijven staan.

    • saarenzo zegt:

      Dat is inderdaad handig. Helaas zitten lipsticks van drogisterijmerken nooit in doosjes. Dat had het bewaren een stuk makkelijker gemaakt. En die kleur is zo mooi! Ik herinner je review ervan nog en was er toen helemaal verliefd op 🙂

  2. byemmalisa zegt:

    Mooie lipstick! Ik gebruik zelf Chanel no. 37. Maar moet ook zeggen dat deze lipstick snel vervaagt. Moet wel zeggen dat ik dat bijna met elke lipstick heb die ik uitprobeer.

Geef een reactie

