BEAUTY: REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 2

Eerder deze maand reviewde ik Sunset Sneaks, een Essie nagellakje uit de huidige zomercollectie. Vandaag is een andere kleur uit dezelfde collectie aan de beurt: Chillato, een heel aparte kleur die ik nog niet eerder bij andere merken heb gezien.

PRODUCT EN VERPAKKING

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 6 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 3

Chillato zit het bekende Essie flesje, waar denk ik bijna iedereen van jullie wel minstens één van heeft. Het flesje is rechthoekig en transparant, met een lange, plastic dop. Het logo van Essie staat in witte letters op de voorkant van het flesje. Aan de zijkanten staat het logo van Essie in het flesje gedrukt. Het flesje bevat 13,5 ml nagellak. Dit is véél en daar doe je heel lang mee, zelfs als je de nagellak regelmatig gebruikt. Het kwastje is lang en rond afgesneden. De haartjes zijn soepel, waardoor het kwastje prettig lakt.

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 5 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 4

Chillato is een bijzondere kleur nagellak. Hoe vaak zie je nu een pastel limoenkleurige nagellak? Volgens mij ben ik zo’n kleur nog nooit bij andere merken tegengekomen. De nagellak heeft dezelfde kleur als pistache ijs, waardoor ik bij het zien van de nagellak gelijk in een zomerse bui kom. Ik houd helemaal niet van pistache ijs, maar van deze kleur word ik erg vrolijk!

HET RESULTAAT

Lichte kleuren nagellak hebben vaak een minder goede dekking en dat is bij Chillato ook het geval, al was het minder erg dan ik van tevoren had verwachten. Met drie laagjes nagellak heeft Chillato een mooie dekking. Twee laagjes nagellakjes konden op zich ook wel, maar dan scheen er bij sommige nagels nog overduidelijk een stuk nagel doorheen. Op een buitenlandse blog had de blogster echter na twee laagjes al een perfecte dekking, maar ik had er zelf dus nog een extra nodig. (Hebben jullie dat ook? Dat je dan swatches gaat zoeken en dat de nagellak bij anderen een stuk beter lijkt te dekken dan bij jou?)

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 7

Een laagje.

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 8

Twee laagjes.

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 9 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 10

Drie laagjes. 

Waar ik het meest benieuwd naar was, was de houdbaarheid. Sunset Sneaks komt uit dezelfde collectie en daarvan vond ik de houdbaarheid goed: pas na vier dagen ging hij chippen en als ik tussendoor een extra laagje aanbracht hield hij het makkelijk zeven dagen vol. Meestal gaat nagellak bij mij op dag een of twee al chippen, dus ik hoopte dat Chillato net zo’n goede houdbaarheid als Sunset Sneaks zou hebben.

Nou, de houdbaarheid van Chillato is zelfs nóg beter! Hij heeft er zeven dagen perfect opgezeten. Geen tipwear, geen chips, maar nog helemaal in goede staat. Zelfs mijn werk heeft hij doorstaan zonder te beschadigen. Vanaf dag acht begon de nagellak minder mooi te worden. Er ontstonden kleine scheurtjes in de nagellak bij de delen waar mijn slappe nagels steeds ombuigen. Toen heb ik de nagellak maar verwijderd. Maar dat was meer omdat ik ook de kleur na een week dragen wel zat was, dan dat de nagellak te lelijk was geworden om op mijn nagels te houden. Er zaten verder namelijk maar twee heel kleine chips in. Wauw! Zo’n goede houdbaarheid heb ik nog nooit gehad bij een nagellak!

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 11

Na vier dagen.

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 13 REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO 12

Na zeven dagen. (De foto’s zijn wat wazig, maar het was slecht weer toen ik de laatste vijf foto’s maakte en mijn camera werkt dan nooit zo goed mee.)

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO

Essie laat weer eens zien waarom het mijn favoriete nagellakmerk is. Chillato is een mooie, bijzondere kleur die perfect bij de zomer past. De dekking kan wel iets beter, maar lichte kleuren nagellak dekken al snel wat minder goed. Na drie laagjes heb je een goed dekkende nagellak die heel goed blijft zitten. Aanrader voor de zomer!

Essie nagellakjes kosten €9,99 per stuk en zijn verkrijgbaar bij o.a. Etos en Bol.com. 10 euro voor een nagellak is best prijzig, maar ik vind hem het geld zeker waard! Chillato zit in de zomercollectie van 2015 en is gelimiteerd, dus als je hem wilt hebben moet je er snel bij zijn!

Wat vind jij van deze nagellak?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

32 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – CHILLATO

  1. Akosua zegt:

    Wat een bijzonder kleurtje en ook een lange houdbaarheid, zeg. Qua dekking maakt het denk ik wel uit of je drie dunne laagjes of twee dikkere lagen nagellak aanbrengt.

    • saarenzo zegt:

      Ja dat zal zeker meespelen. Bij mijn pink had ik een iets te royale laag aangebracht en daar dekte hij gelijk beter. Maar dan is de droogtijd weer zo lang dat ik liever drie dunne laagjes aanbreng 🙂

  2. Beautyjuf zegt:

    Ahh, wat een lief kleurtje! Begrijpelijk dat je bij zo’n lichte tint pas een goede dekking krijgt bij drie laagjes. Top dat ‘ie zo lang blijft zitten! Ik vind de naam trouwens ook heel cute 🙂

  3. Petra zegt:

    Deze kleur is echt super apart, wel heerlijk fris en lekker zomers…Lichte kleurtjes dekken inderdaad minder snel, en ik ehb ook wel eens dat iets bij mij heel goed dekt wat bij een ander minder snel dekt en andersom natuurlijk ook, heel apart is dat eigenlijk wel,ik zou best wel willen weten hoe dit kan en of het bv aan je eigen idee van wanneer iets goed dekt zou kunnen liggen….

Geef een reactie

