FASHION: ZOMERHOEDJE VAN ZARA

FASHION ZOMERHOEDJE VAN ZARA 3

Jarenlang was ik op zoek naar een zomerhoedje. Ik heb een paar hoeden, maar dat zijn echte winterhoeden in donkere kleuren en van wol. Niet iets dat je met dertig graden op je hoofd zet dus. De zoektocht bleek stukken moeilijker dan verwacht. Hoeden staan of passen mij al snel niet, dus alles wat te groot, te flapperig, te klein of niet mooi genoeg. Tot ik laatst bij Zara heel onverwacht mijn ideale zomerhoedje zag. En hij paste ook nog! Vandaag laat ik hem aan jullie zien.

FASHION ZOMERHOEDJE VAN ZARA 2

Waarom een zomerhoedje? Nou, ik weet niet of dit een probleem is waar jullie ook wel eens last van hebben, maar als ik lang in de zon heb gezeten kan de huid bij mijn scheiding gaan irriteren. Want ja, ook daar kan je verbranden en hoewel veel mensen het vergeten, is het daarom heel belangrijk om ook je hoofd goed te beschermen tegen de zon. Plus het leek mij wel fijn om ook een keer naar buiten te kunnen zonder gelijk een zonnebril op te moeten zetten.

FASHION ZOMERHOEDJE VAN ZARA 5

De hoed is verkrijgbaar in verschillende maten. Ik heb zelf maat M, die heeft een omvang van 58 cm. Er staat nergens waar de hoed van is gemaakt, maar ik vermoed dat het materiaal raffia is. De hoed is bruin van kleur en heeft een rand in oranje en bordeauxrood, als leuk detail. Ook zit er een sliert raffia (of iets wat er op lijkt) vastgestrikt.

FASHION ZOMERHOEDJE VAN ZARA 4

De hoed zit heel lekker. Hij waait gelukkig niet weg bij stevige wind (heb het getest!) en de rand is groot genoeg om het deel bij mijn ogen van schaduw te voorzien. Daarnaast vind ik hem gewoon heel leuk! Eindelijk heb ik mijn zomerhoedje gevonden!

FASHION ZOMERHOEDJE VAN ZARA

Deze zomerhoed kost €17,95 en is verkrijgbaar bij Zara. Ik kan hem in de webshop niet vinden, maar in de winkel is hij vast nog wel verkrijgbaar.

Wat vind jij van mijn nieuwe hoed? Draag jij ook zomerhoedjes?

Xx Sarah

29 gedachtes over “FASHION: ZOMERHOEDJE VAN ZARA

  1. Petra zegt:

    Hij staat je heel erg leuk, ikzelf heb een witte zomerhoed, ik kocht hem vorig jaar op de vrijmarkt, hij staat echt goed, maar ik voel mij altijd een beetje maxima- achtig als ik hem op heb….

  2. Sara zegt:

    Wat een super leuke hoed die je heel erg goed staat. Echt een fijne zomerhoed inderdaad. Jammer dat ik niet echt een hoedjeshoofd heb, want ik vind het wel altijd heel erg leuk en spontaan staan!

    • saarenzo zegt:

      Misschien heb je nog niet het juiste hoedenmodel gevonden? Ik dacht eerst ook altijd dat hoeden mij niet staan, maar er zijn een paar modellen (flaphoed en hoedjes zoals deze van Zara) die ik wel kan hebben. En alle andere hoeden staan mij voor geen meter. Ik zou zeggen: probeer gewoon een aantal verschillende modellen uit en misschien kom je er dan alsnog een tegen die jou hartstikke leuk staat πŸ™‚

  3. Sanae zegt:

    Ik vind hem zelf wat te grof voor mezelf, maar jou staat hij geweldig. Ik draag heel vaak hoeden, mijn favo is er 1 van de H&M (gemaakt van stro of whatever).

  4. livewithfear zegt:

    Oeh deze is leuk! Ik draag zelf nooit hoedjes want vind dat het me niet staat, maar ik vind het wel leuk bij anderen πŸ™‚

  5. Infinity zegt:

    Zo’n zomerhoedjes zijn altijd super om te zien! Ik ben er dol op, ook deze ziet er superleuk uit! Jammer dat hij niet in de webshop is te vinden, op naar Zara dan maar!

Geef een reactie

