REIS DOOR JAPAN #6: DAZAIFU TENMANGU SHRINE

SAM_0192

Het is weer tijd voor een artikel van mijn zus Nienke over haar reis door Japan. Het vorige artikel over deze reis kan je hier lezen. Door Nienke – Na alle informatie over aikido zelf wil ik het nu hebben over de uitstapjes die we hebben gemaakt. Een van de eerste uitstapjes was naar Dazaifu. Wat is er zo bijzonder aan Dazaifu? Een lange, leuke winkelstraat vol eettentjes en souvenirwinkels en….. tempels! Heel mooie tempels!

Het eerste wat mij opviel in de winkelstraat op weg naar de tempels was deze winkel:

SAM_0152

Ze hebben in Japan heuse Hello Kitty winkels, waar ze alleen maar (hoe kan het ook anders) spullen van Hello Kitty verkopen. Noem het en grote kans dat ze het hebben. Het nadeel is… het is duur. En dan ook echt super duur. Ik stond even met een kleine knuffel (iets groter dan mijn hand) in een schattige kimono. Even overwogen om het te kopen als souvenir tot ik de prijs zag. Laten we het erop houden dat ik mijn portemonnee hoorde schreeuwen en de knuffel snel heb terug gelegd, haha.

SAM_0176 SAM_0175

De weg naar de tempel was mooi. Druk met mensen maar op een of andere manier erg rustig. Terwijl we over de bruggen liepen hebben we zowaar een wilde schildpad gespot! Natuurlijk moest dat op de foto 😛

De Main Shrine was erg mooi (en heel druk). Toch vond ik de kleine tempels in de bossen erom heen mooier. Tussen de bomen stonden hier en daar een aantal kleine tempels, net buiten de drukte. De zon scheen door de bomen, alles was mooi groen. Een zacht briesjes en het gezang van vogels op de achtergrond. Sfeervol. Het was dat ik geen boek bij me had en hier ook geen tijd voor was, anders was ik daar heerlijk neergeploft.

SAM_0192

Op de berg vonden we per toeval de Tenkai Inari Shrine. Hier aanbidden ze vossen (Kitsune). Inari is de term die wordt gebruikt voor de vossen god (Inari Kami) en brengt geluk. Bij de tempel heb je  allemaal wensplaten met een witte vossenkop erop. Op deze vossenkop mag je tekenen (nadat je de wensplaat hebt gekocht). Op de achterkant (de blanke kant) schrijf je je wens. Uiteraard breng je ook een offer bij de tempel. Dit kan geld zijn (hoeft niet veel), eten of drinken. Voor het wensen bij de tempel is ook een heel ritueel, maar daar ga ik het nu niet over hebben. Dat bewaar ik voor een andere keer.

SAM_0214 SAM_0212

Als laatst zijn we nog bij een zen-tuin in geweest, bij een tempel. Ook heerlijk rustig. Bijna geen mens te bekennen. Daar echt even bijgekomen voordat we terug gingen.

SAM_0257 SAM_0722

Tot de volgende keer!

Xx Nienke

3 gedachtes over “REIS DOOR JAPAN #6: DAZAIFU TENMANGU SHRINE

  1. Petra zegt:

    Tjonge, wat is het toch een bijzondere reis die Nienke gemaakt heeft, grandioos om te doen en heel leuk om al die mooie plaatjes ervan te mogen bekijken…
    groetjes Petra

  2. Just Kaoutar zegt:

    Wow hoezo is Hello Kitty zo duur daar? Zou juist denken dat het daar zo goedkoop is 😦 Ik wil ook naar een zen-tuin 😀 Leuk artikel weer, ben benieuwd naar je volgend artikel!

Geef een reactie

