BEAUTY: REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER

BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 11

Ik vind blauwe nagellak altijd heel leuk, maar draag het eigenlijk bijna nooit. Misschien heb ik een soort blauwe nagellak trauma overgehouden aan mijn eerste blauwe nagellakjes die ik kocht. Het was, samen met een donkerroze, mijn eerste nagellakje die ik kocht en als complete nagellak noob wist ik nog niet van het bestaan van een base coat af. Met als resultaat dat mijn nagels na het verwijderen van de nagellak nog langer dan een week blauw waren. Oeps, haha! Na een heel lange periode geen blauwe nagellak meer te hebben gedragen, waagde ik mijn vorige week aan de blauwe kleur uit de Essie zomercollectie. Vandaag review ik hem.

PRODUCT EN VERPAKKING                      

BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 5 BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 8 BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 7

Pret-A-Surfer  zit het bekende Essie flesje, waar denk ik bijna iedereen van jullie wel minstens één van heeft. Het flesje is rechthoekig en transparant, met een lange, plastic dop. Het logo van Essie staat in witte letters op de voorkant van het flesje. Aan de zijkanten staat het logo van Essie in het flesje gedrukt. Het flesje bevat 13,5 ml nagellak. Dit is véél en daar doe je heel lang mee, zelfs als je de nagellak regelmatig gebruikt.

BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 9 BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 10

Het kwastje is lang en rond afgesneden. Wel vind ik het kwastje van minder goede kwaliteit dan ik van Essie gewend ben. Er steken allemaal haartjes uit en hij lakt minder prettig en precies dan andere Essie nagellakjes. Jammer, want Pret-A-Surfer is een opvallende blauwe kleur, waardoor uitschieters gelijk goed te zien zijn.

HET RESULTAAT

Helaas wordt het niet beter. De nagellak zelf valt mij namelijk ook tegen. Hij is dik en lakt daardoor moeilijk. De dekking is wel super. Na één laagje dekt de nagellak al goed. Wel is de droogtijd door de dikte van de nagellak langer, maar omdat ik maar één laagje nodig heb vind ik dat niet zo erg.

BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 2

Na één laagje. 

Op de tweede dag toen ik de nagellak droeg pakte ik mijn OV kaart en die tikte zachtjes tegen mijn nagel aan. Tot mijn verbazing had die korte aanraking een heel stuk van de nagellak weg geschraapt! Oké, dat was wel heel snel, maar kon nog mijn eigen schuld zijn. Helaas werd het er niet beter op, want diezelfde dag ging mijn nagellak al chippen. Ik had mijn nagels de dag ervoor ’s middags gelakt, dus het zat er nog geeneens 24 uur op! En ik had gewoon een goede base coat en top coat gebruikt, dus daar kon het ook niet aan liggen. Boe, dikke tegenvaller!

BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 3 BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 4

Dag 2 – na minder dan 24 uur. 

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

BEAUTY REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER 6

Pret-A-Surfer is een mooie kleur nagellak. Dankzij deze nagellak ga ik toch maar weer mijn andere blauwe nagellakjes tevoorschijn halen, want ik draag die kleur veel te weinig! Helaas is de mooie kleur en de goede dekking van de kleur het enige positieve dat ik over de nagellak te zeggen heb. Het kwastje lakt niet prettig, de nagellak is dik en de houdbaarheid is gewoon slecht. Ik vind Essie nagellakjes normaal super, dus ik had hoge verwachtingen van deze kleur. Ook omdat de andere twee kleuren die ik uit de zomercollectie heb wél van (heel) goede kwaliteit zijn. Maar Essie heeft me teleurgesteld. Wat een tegenvaller!

Essie nagellakjes kosten €9,99 per stuk en zijn verkrijgbaar bij o.a. Etos en Bol.com. Tien euro voor een nagellakje is veel geld. Normaal vind ik Essie nagellakjes dat bedrag zeker waard, maar de kwaliteit van Pret-A-Surfer is niet goed genoeg om er tien euro voor neer te leggen. Wat mij betreft kan je dat geld beter aan een andere nagellak van Essie besteden. Pret-A-Surfer zit in de zomercollectie van 2015 en is gelimiteerd, dus als je hem wilt hebben moet je er snel bij zijn!

Wat vind jij van deze nagellak? Welke Essie nagellak viel jou tegen?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

22 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ESSIE SURF’S UP! ZOMER 2015 – PRET-A-SURFER

  1. Petra zegt:

    wat jammer, de kleur is super, maar binnen een dag er al zo uitzien…dat is niet helemaal de bedoeling volgens mij….( je blijft wel bezig op die manier met je nagels!)

Geef een reactie

