BEAUTY: REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 5

Het oogschaduwpalette van Dr. Hauschka is een van de bestsellers van het merk. Nu is een penseel aan het palette toegevoegd, als limited edition die sinds dit weekend verkrijgbaar is. Ik heb het palette de afgelopen weken getest en in dit artikel review ik hem. En aangezien de bronzer van Dr. Hauschka een van mijn favoriete producten is (hij is zelfs al bijna op, snik snik), waren mijn verwachtingen hoog!

PRODUCT EN VERPAKKING

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 6 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 9 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 7

Het palette komt in een kartonnen doosje met daarop meer informatie over het palette. Het palette zelf is glanzend. Ik vind de verpakking mooi. Simpel, maar chique. Volgens het persbericht zit er een brochure bij het palette, met daarop instructies voor vier verschillende ooglooks. Helaas ontbreekt die bij mij, dus ik kan hem ook niet laten zien. Wel jammer, maar ach, ik heb toch mijn eigen manier van oogschaduw aanbrengen.

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 8 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 10

Bij het openmaken van het palette valt me gelijk de geur van de oogschaduws op. Die ruiken namelijk naar rozen! Het palette bevat vier oogschaduws in de kleuren licht beige, lichtbruin, taupe en antraciet. Alle vier de oogschaduws zijn mat. In de deksel van het palette zit een spiegel, die groot genoeg is om prettig mee te kunnen werken. Verder bevat het palette een oogschaduw- en wenkbrauwpenseel van echt ponyhaar. Het penseel zit alleen bij de limited edition van het palette. Bij de gewone versie zit een dubbele sponsapplicator.

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 11 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 13 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 12

HET RESULTAAT

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 14 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 15 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 16 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 19

De oogschaduws lijken op het eerste gezicht mat, maar na het swatchen bleek er onder een matte bovenlaag toch shimmers te zitten. Ik vond dit jammer, omdat het de bedoeling is dat je het palette ook voor je wenkbrauwen kan gebruiken en ik wil natuurlijk geen shimmers in mijn wenkbrauwen. Gelukkig is er na het aanbrengen van de oogschaduws niks van de shimmers te zien.

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 17 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 18

De pigmentatie van de oogschaduws is prima. Er zijn veel nude oogschaduws waarvan de pigmentatie stukken beter is (zoals bij de Urban Decay Naked paletten), maar ik vind de pigmentatie van deze oogschaduws juist fijn zoals ze nu zijn, omdat de oogschaduws anders niet meer goed bruikbaar zijn als wenkbrauwpoeder. Nu is dit palette geschikt voor zowel je oogleden als je wenkbrauwen en dat maakt het handiger dan de nude paletten die ik al had.

Het penseel dat bij deze limited edition zit vind ik ook erg fijn werken. Ik had er eigenlijk weinig van verwacht, omdat penselen in dit soort paletten tot nu toe eigenlijk bijna altijd tegenvielen. Maar van deze is de kwaliteit goed. De haren van de oogschaduwkwast zijn zacht en prikken niet. Je kan er oogschaduw mee aanbrengen, maar ook oogschaduw mee blenden. Geen extra kwasten meer nodig dus! De wenkbrauwkwast werkt ook goed. Hij is wel wat aan de grote kant, omdat je er ook een eyeliner mee moet kunnen zetten. Ik werk normaal met een heel klein wenkbrauwkwastje, dus dit was voor mij in het begin even wennen. Maar je zet er in een korte tijd gemakkelijk een mooie lijn mee, zowel bij het bijtekenen van de wenkbrauwen als bij het zetten van een lijn met de oogschaduw.

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 4

Met alleen een beetje bronzer.

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 2 BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 3

Wenkbrauwen & ooglook met het Dr. Hauschka palette. 

De kleuren uit het palette zijn perfect gekozen. Je kan er een heel lichte look mee maken, een subtiele smokey look, of juist een donkere smokey look. Stop het palette in je tas en je kan zo van een kantoorlook door naar een feest met mooie smokey eyes. De oogschaduw blijft goed zitten, ook zonder primer. En ik houd gewoon van matte oogschaduw. Het staat zo chique!

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

BEAUTY REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE 6

Alleen maar positieve dingen dus over dit mooie oogschaduwpalette van Dr. Hauschka. Oké, als ik één ding moet noemen vind ik het jammer dat de beloofde brochure met instructies voor vier verschillende ooglooks er niet bij zit, maar aan de andere kant betwijfel ik of ik die wel echt vaak zou gebruiken. Ik ben in ieder geval dol op dit palette en gebruik hem regelmatig. Vooral als ik naar mijn vriend ga, omdat ik dan niet allemaal losse producten en penselen mee hoef te nemen. Het palette bevat alles wat ik nodig heb. Ideaal!

Het oogschaduwpalette kost €28,95 (4 x 1,8 gram) en is vanaf dit weekend verkrijgbaar. De limited edition inclusief penseel is tijdelijk verkrijgbaar, dus wees er snel bij als je die wilt hebben! Mocht je het palette willen, dan raad ik aan om de limited edition aan te schaffen, want het penseel werkt prettig en maakt het palette heel handig voor onderweg. De producten van Dr. Hauschka kan je o.a. bestellen in de webshop van Dr. Hauschka.

Wat vind jij van dit palette?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

24 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW DR. HAUSCHKA EYESHADOWPALETTE

  1. Nicolish zegt:

    Ik ben er niet helemaal ondersteboven van, voornamelijk omdat ik meer van shimmer en wat meer kleur houd, maar het palette opzich ziet er wel echt goed uit. De look die je ermee gemaakt hebt vind ik ook echt prachtig. Heel mooi en natuurlijk. Het geeft je ogen net wat meer definitie!

    • saarenzo zegt:

      Dankjewel! En nee, de kleuren zal je wel vaker tegenkomen bij andere merken. Maar ik vind het zo prettig dat ze mat zijn en dat je ze daardoor ook voor je wenkbrauwen kan gebruiken. En het kwastje dat erbij zit is heel fijn 🙂

Geef een reactie

