BEAUTY: REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 6

In april ontving ik van Ziaja de getinte crème met SPF 50 uit de medische lijn. Toen ik hem ging testen bleek de kleur helaas veel te donker te zijn voor mijn bleke huid, dus ik besloot te wachten tot het einde van de zomer, in de hoop dat de kleur dan beter bij mijn huidskleur zou passen.

PRODUCT EN VERPAKKING

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 2 BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 3

Ziaja Med SPF 50+ Tinted Cream is een getinte dagcrème met factor 50. De crème is geschikt voor dagelijks gebruik en kan ook worden gebruikt door mensen met een gevoelige huid en die fotoallergisch zijn. Zelf heb ik wel een gevoelige huid, maar ik heb nog nooit een reactie gehad op een zonnebrandcrème die speciaal voor het gezicht is. Dus op dat punt kan ik deze crème niet testen. De crème bevat UVA en UVB filters, provitamine B5 en vitamine E.

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 4 BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 5

De crème zit in een heel basic verpakking, zoals we van Ziaja gewend zijn. Geen poespas, alleen maar informatie over het product. De crème komt in een kartonnen doosje en zit zelf in een plastic tube. Fijn! De gezichtscrèmes van Ziaja die ik normaal altijd gebruik (Ziaja Goat’s Milk gezichtscrèmes! <3) zitten in een potje, maar zo’n tube is een stuk hygiënischer. Toen ik de Ziaja winkel in Den Haag bezocht werd mij verteld dat Ziaja alle nieuwe gezichtscrèmes in een tube uitbrengt, omdat dit hygiënischer is. Super!

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 7BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 8

HET RESULTAAT

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 9

De getinte crème geeft een mooi resultaat. Wel voelt hij wat dik aan. De crème dekt een klein beetje. Net genoeg om wat roodheid te verdoezelen, maar sproetjes (en eventuele onzuiverheden) zijn nog te zien. Zelf vind ik dit het mooist, omdat ik zelf sproetjes heb en het er raar uitziet als die opeens allemaal weg zijn.

Wel is de kleur van de crème nog steeds te donker voor mijn huid. In april was dit heel erg duidelijk. Nu valt het wat minder op, omdat de kleur wel in de buurt van mijn huidige huidskleur komt. Maar tussen gezicht en mijn nek is nog veel verschil te zien, wat gewoon niet mooi staat. Op de foto’s valt dit verschil niet zo op, maar in het echt is het helaas goed te zien.

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 10

Zonder make up en de Ziaja crème.

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 11

Deze hoeveelheid gebruikte ik per wang en voor mijn voorhoofd.

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 12

Met de Ziaja crème op mijn gezicht. 

Daarnaast vind ik het gevoel van de crème niet fijn. Hij smeert makkelijk uit, maar blijft daarna plakken, alsof hij niet helemaal goed intrekt. En dat is al bij een dun laagje. Niet fijn, want bij producten met SPF breng ik juist een dikkere laag dan normaal aan, omdat hij anders minder goed beschermt. Maar als ik dat met deze crème doe voelt het echt niet fijn aan.

Beschermd hij goed tegen de zon? Ja, dat wel. Ik ben in ieder geval niet verbrand. Maar aan de andere kant doe ik dat ook niet snel in mijn gezicht. En er zijn dan zonnebrandcrèmes voor het gezicht die ik veel beter vind.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

BEAUTY REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM 6

Zoals de meeste van jullie weten ben ik een groot fan van Ziaja. Maar dit product valt me echt tegen. De kleur is te donker voor mijn lichte huid, maar dat kan gebeuren want ik heb nu eenmaal een heel lichte huid. Het resultaat van de crème is mooi. Hij dekt licht en oogt daardoor natuurlijk. Maar het gevoel van de crème vind ik echt niet fijn. De crème plakt en lijkt niet goed in te trekken. Hierdoor is de crème na het testen al snel in een hoekje van mijn skincare producten verdwenen. Nee, ik ben geen fan van dit product.

Ziaja Med SPF 50+ Tinted Cream kost €19,99 (50 ml) en is verkrijgbaar in de winkels van Ziaja en de webshop.

Wat vind jij van deze crème?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

Oo en een vraag aan jullie over iets heel anders. Mijn camera doet met dit bewolkte weer echt vervelend. De foto’s worden een stuk minder mooi dan normaal (krijgen vreemde stipjes en zo, zoals je ook bij de foto’s in dit artikel kan zien…). Heeft iemand van jullie toevallig veel verstand van fotografie? Zo ja, waardoor komt dit en hoe krijg ik het weg? 

11 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ZIAJA MED SPF 50+ TINTED CREAM

  1. Petra zegt:

    jammer dat je er niet helemaal van in de wolken bent, zelf vind ik getinte cremes ook wel altijd erg lastig om via het internet te kopen …toch vind ik het wel mooi dat hij niet zo heel compact direct alles op je huid verdoezeld…

  2. lous zegt:

    Jammer dat het niet lekker werkt, niemand zit te wachten op een plakkerig gevoel. Maar gelukkig kan de zonnebrand weer in de kast 😉 En helaas, ik heb nul verstand van camera’s 😦

Geef een reactie

