BEAUTY: REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER

Vanaf de eerste keer dat ik haarserum/olie heb gebruikt, kan ik haast niet meer zonder! Sinds ik het gebruik heb ik veel minder (snel) last van gespleten haarpunten, in de winter houdt het mijn statische haar in bedwang en daarnaast geeft het mijn haar een mooie glans. De afgelopen tijd heb ik het Zen Controler Elixer uit de Asia-lijn van Orofluido getest. Benieuwd wat ik van dit haarelixer vindt? Lees dan verder.

PRODUCT EN VERPAKKING

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 3

Het elixer komt in een kartonnen doosje. De verpakking is helemaal in de stijl van de Asia lijn: zwart met rode bloemen en gouden letters. Mooi! Op de verpakking staat in verschillende talen een uitleg over het product. Ook bevat het doosje zelfs een bijsluiter met nog extra informatie over het product. De verpakking van het haarelixer is van transparant glas, met daarop in zwart de naam van het product en een afbeelding van bloemen. Ik vind het een mooie, chique verpakking.

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 5 BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 6

Ik had eigenlijk verwacht dat de verpakking een pompflacon zou hebben, omdat alle haarelixers die ik tot nu toe heb gebruikt dat ook hadden. Ik was dan ook verbaasd om een gat als opening te zien. Daar loopt dan toch steeds veel te veel product uit? Gelukkig blijkt het elixer per druppel uit de opening te komen. Hierdoor kan je heel makkelijk doseren.

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 8 BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 9 BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 10

Het elixer heeft een licht perzikroze kleur en ruikt ontzettend lekker. De geur kwam me bekend voor en deed me denken aan een parfum, maar ik kon niet plaatsen op welk parfum de geur lijkt. Ik schakelde mijn moeder in voor hulp en ook haar kwam de geur bekend voor, maar zelfs na al onze parfums af te zijn gegaan konden we niks soortgelijks vinden. Het is een sensuele, bloemige en fruitige geur. Erg lekker!

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 7

Het elixer maakt het haar glad, zorgt voor een bescherming tegen vocht om zo pluizen tegen te gaan en bevat daarnaast ook nog eens een UV-filter om haar haar te beschermen tegen de schadelijke effecten van de zon. Klinkt goed!

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 4

HET RESULTAAT

De eerste keer dat ik het elixer aanbracht gebruikte ik veel te veel. Op de verpakking stond nergens uitleg over het aantal product dat je nodig hebt en ik ben gewend om bij andere haarelixers zo’n twee (of meer) pompjes te moeten gebruiken voor een goed resultaat. Dus ik druppelde vrolijk tien druppels op mijn hand… en liep vervolgens de rest van de dag met vet haar rond. Tenminste, het glansde zo veel dat het net leek alsof het heel vet was. Niet echt de bedoeling. Pas rond het begin van de avond was het elixer bijna ingetrokken, maar aangezien ik niet tevreden was over het resultaat, waste ik die avond mijn haar en begon de volgende dag opnieuw met testen.

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 13

Vooraf.

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 12 BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 14

Achteraf. Hier had ik te veel gebruikt en zoals je kan zien oogt mijn haar vet. 

Deze keer gebruikte ik maar vier druppels, wat mij erg weinig leek maar meer dan voldoende bleek te zijn. Na het aanbrengen had mijn haar een mooie glans gekregen en vooral bij mijn haarpunten zag ik qua pluizigheid en droogheid een duidelijk verschil. Na het aanbrengen zat mijn haar gelijk een stuk platter, dus ik was even bang dat het product te zwaar is voor mijn haar. Maar een paar keer met mijn haar zwiepen loste dat probleem helemaal op. Ik vind het resultaat mooi!

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 15

Vooraf.

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 16

Achteraf. Hier had ik maar 4 druppels elixer gebruikt. 

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 17

Na even met mijn haar te hebben gezwiept. Gelukkig nu geen last van vette lokken.

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 11beauty asia

De ochtend erna. Ook toen ik net mijn bed uit kwam gerold was mijn haar nog pluisvrij. Behalve aan de bovenkant, maar daar had ik geen elixer aangebracht. 

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

BEAUTY REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER 2

In het begin is het even zoeken naar de juiste hoeveelheid elixer voor jouw haar, maar als je eenmaal weet hoeveel je moet gebruiken is het een heel fijn elixer! Het verzorgt mijn haar, haalt de pluis weg en geeft mijn haar een mooie glans. Daarnaast ruikt het heerlijk! In de zomer is mijn haar nooit zo pluizend, maar zodra het gaat vriezen krijg ik snel last van pluizend en statisch haar. In de winter ga ik dit product dan ook héél vaak gebruiken. Een goed product voor een prima prijs!

Orofluido Asia Zen Control Elixer kost €9,90 voor 25 ml. 25 ml lijkt weinig, maar aangezien je elke keer maar een paar druppels product nodig hebt doe je hier heel lang mee. De producten van Orofluido zijn bij verschillende kapsalons en webshops verkrijgbaar.

Wat vind jij van dit haarelixer van Orofluido?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

16 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW OROFLUIDO ASIA ZEN CONTROL ELIXER

  1. Petra zegt:

    Dit klinkt erg fijn in gebruik..zelf ben ik soms ook zo een pluizebol en ook ik zou echt veel te veel van die elixer gebruiken, eigenlijk vind ik de prijs best wel meevallen gezien de hoeveel die je er daadwerkelijk per keer van hoeft te gebruiken.

Geef een reactie

