BEAUTY: BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53

BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 8

I ❤ parfum! Als ze niet zo duur waren geweest of ik een stuk rijker was geweest had ik nu een enorme verzameling parfum gehad. Ik draag het elke dag (met uitzondering van de warme zomerdagen om een horde wespen te vermijden). Mijn favoriete parfums zijn zonder twijfel die van Chloé. Maar ook Chloé is een prijzig merk. Daarom werd ik heel nieuwsgierig toen ik Larome Paris Femme 53 mocht testen. Dit parfum moet namelijk bijna hetzelfde als Chloé ruiken, alleen is een stuk goedkoper! Vandaag vergelijk ik beide parfums met elkaar.

OVER LAROME PARIS

Eerlijk gezegd had ik zelf nog nooit van Larome Paris gehoord, tot ik werd gevraagd of ik enkele parfums wilde testen. Het merk is dan ook nog niet bekend in Nederland, maar in onder andere Spanje en Portugal is het razend populair. Waarom? Larome Paris maakt gebruik van dezelfde grondstoffen als de ontwerpers van bekende merken. De parfums van Larome Paris zijn gebaseerd op hetzelfde recept, waardoor de geur bijna hetzelfde is. Alle parfums van Larome Paris zijn eau de parfums, zodat ze lang blijven hangen.

BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53

PRIJS

Chloé eau de parfum: 30 ml voor €56,11, 50 ml voor €82,17 en 75 ml voor €99,44.
Larome Femme eau de parfum: 50 ml voor €22,50, 100 ml voor €27,50 (!).

Larome wint deze ronde duidelijk met een enorm verschil in prijs!

VERPAKKING

De verpakking van de parfums van Larome Paris is heel eenvoudig. Waarschijnlijk om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het doosje vind ik niet zo mooi. De flacon zelf is eenvoudig, maar voelt duurder aan dan ik had verwacht. De flacon is zwaar en sluit met behulp van een magneetsluiting, wat wel luxe aanvoelt.

BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 5 BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 7 BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 6

De verpakking van Chloé vind ik helemaal geweldig. Chloé is een luxe merk en dat straalt de verpakking ook zeker uit. De grootte van het doosje vind ik wel misleidend, omdat de flacon een stuk kleiner is dan het doosje zelf. Maar wat is de flacon toch leuk! De flacon is van geribbeld glas, met een zilverkleurige bovenkant waar Chloé staat ingegraveerd. Om het pompje zit een schattig strikje. De flacon sluit met behulp van een dop.

BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 2  BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 4BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 3

Chloé wint deze ronde dankzij haar schattige, luxe verpakking!

GEUR

Ik ben echt dol op de geur van Chloé. Het is een klassieke, bloemige geur. Het parfum bevat als hoofdnoten pioenroos, fresia en lychee. Het hart bestaat uit roos, lelietje van dalen en magnolia. De basisnoten zijn amber en ceder. Het parfum ruikt voornamelijk naar rozen, maar de andere noten zorgen voor een speciale toevoeging en maken de geur meer bijzonder.

De geur van Larome Paris Femma 53 komt goed in de buurt van Chloé, maar ik ruik wel verschil. De variant van Larome Paris heeft dezelfde geurnoten als Chloé, maar bij Larome Paris komt de geurnoot roos veel sterker naar voren. Het gevolg hiervan is een heel lekker, maar minder bijzonder parfum. Hij doet me veel aan Rose van Paul Smith denken. Dat parfum ruikt ook veel meer naar rozen dan Chloé. Niet dat je mij hoort klagen, want van Rose van Paul Smith heb ik een keer een 50 ml flacon opgemaakt.

Beide parfums zijn erg lekker, maar Chloé wint, omdat ik het parfum meer bijzonder vind ruiken dan Larome Paris Femme 53. Chloé bevat meer verschillende geurnoten, wat de geur wat speciaals geeft. Maar Femme 53 van Larome Paris komt zeker in de buurt van Chloé.

BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 9

HOUDBAARHEID

Ik heb een paar dagen met Chloé op mijn ene arm en Larome Paris Femme 53 op mijn andere arm rondgelopen. Beide parfums houden het erg lang vol, maar Chloé blijft nog een paar uur langer beter aanwezig. Chloé wint deze ronde dus ook, maar ik ben blij verrast door de lange houdbaarheid van het parfum van Larome Paris. Eerlijk gezegd had ik dat voor de enorm lage prijs niet verwacht.

BEAUTY BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53 10

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Beide parfums zijn erg lekker. Mijn favoriet is en blijft die van Chloé, maar Larome Paris Femme 53 is zeker een goede budgetvariant. De geur is iets minder bijzonder, al denk ik dat alleen mensen die net als ik al jarenlang dagelijks Chloé dragen dit zullen merken. Chloé heeft een mooiere verpakking, maar Larome Paris is een stuk betaalbaarder. 50 ml Chloé is gewoon 60 euro duurder dan 50 ml Larome Paris!

Chloé als… je een luxe, klassiek parfum wilt. De verpakking is mooi, de geur is bijzonder en blijft lang aanwezig.

Larome Paris Femme 53 als… je luxe minder belangrijk vindt. De geur is heerlijk en blijft lang aanwezig en daarnaast is het parfum zeer betaalbaar.

Ik ben in ieder geval heel blij Larome Paris Femme 53 te hebben ontdekt. Ik heb hem bij mijn vriend neergezet. Daar miste ik mijn Chloé geur al, maar ik vind het parfum te duur om even extra erbij te kopen. Met de variant van Larome Paris kan ik als ik daar ben toch nog genieten van een parfum dat dicht in de buurt van mijn favoriet komt!

De parfums van Larome Paris zijn verkrijgbaar bij D-Shop.nl. De webshop heeft een groot aanbod van dames- en herenparfums, dus wie weet zit er voor jou wat bij! Door de betaalbare prijs zijn de parfums ook ideaal om cadeau te doen, bijvoorbeeld voor de feestdagen (zijn jullie ook al druk bezig met inkopen doen voor Sinterklaas en Kerstmis, of ben ik de enige die zo gestoord is? Haha). D-Shop.nl verkoopt voornamelijk parfums, maar je kan er ook terecht voor producten als scheermesjes en opzetborstels voor elektrische tandenborstels. De verzend- en retourkosten zijn altijd gratis en daarnaast mag je bij iedere bestelling een gratis product uitzoeken, zoals een 8 ml flacon van een Larome Paris parfum!

KORTINGSCODE

En ik mag aan jullie een kortingscode geven! Met de code saarenzo5 krijg je 5% korting op je aankoop. Zo zijn de parfums nog goedkoper!

Wat vind jij van de parfums van Larome Paris?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

15 gedachtes over “BEAUTY: BUDGET VS. HIGH END – CHLOÉ EDP VS. LAROME PARIS FEMME 53

  1. BeautyOpinie zegt:

    Goed om te lezen dat hij zo in de buurt komt, en toch nog redelijk lang blijft hangen. Als ik heel eerlijk ben, heb ik toch altijd liever de echte variant haha. Dat voelt gewoon lekker luxe 😉

Geef een reactie

