FASHION: OOTD – KLEDINGCOMBINEERCRISIS

FASHION OOTD – KLEDINGCOMBINEERCRISIS 7

Hebben jullie dat soms ook? Je koopt een kledingstuk waar je helemaal lyrisch over bent, maar hebt vervolgens geen idee hoe je het moet combineren. Dat had ik met deze zwarte, kanten overjurk die ik een paar maanden geleden op de IJhallen rommelmarkt kocht. Ik zocht zo’n soort jurk en was zo blij dat ik er eindelijk een vond en dat ik hem paste, ondanks dat hij een kleinere maat is dan ik normaal heb, dat ik hem gelijk heb afgerekend, zonder verder op het model te hebben gelet.

Pas toen ik thuis kwam ontdekte ik dat de jurk vanaf de ribben wijd uitloopt, terwijl ik juist jurken moet hebben die bij mijn taille strak zitten. Niet daarboven al! En waarover moest ik hem eigenlijk aantrekken? Ik ben al mijn jurkjes afgegaan, maar die hebben allemaal een hogere neklijn dan deze overjurk en het staat ook niet mooi als die er dan onderuit komt.

Dus hing de jurk maandenlang in mijn kast. Ik wilde hem dolgraag aan, maar wist gewoon niet waarover. Tot ik opeens bedacht dat hij misschien wel goed over mijn favoriete zwarte rokje kon. Zwart spaghettibandhemdje eronder, panty’s en enkellaarsjes aan en klaar! En omdat ik een strakke taille nodig heb, heb ik een tailleriempje aan de outfit toegevoegd. Ik ben blij met het eindresultaat!

FASHION OOTD – KLEDINGCOMBINEERCRISIS 3 FASHION OOTD – KLEDINGCOMBINEERCRISIS 5 FASHION OOTD – KLEDINGCOMBINEERCRISIS 4

Omdat ik in deze outfit er wel heel fancy uitzag voor een doodgewone maandag, droeg ik er een simpel vestje over met een donkerrood/bordeauxrood motief. Dit maakte de outfit iets meer casual.

FASHION OOTD – KLEDINGCOMBINEERCRISIS FASHION OOTD – KLEDINGCOMBINEERCRISIS 6

Zwart rokje – Sissy Boy
Spaghettiband hemdje – H&M
Kanten overjurk – KappAhl
Vestje – Topman LTD
Panty – Primark
Enkellaarsjes – Emilio Lucax

Wat vind jij van deze outfit? Van welk kledingstuk wist/weet jij niet goed hoe je het moet combineren?

Xx Sarah

27 gedachtes over “FASHION: OOTD – KLEDINGCOMBINEERCRISIS

  1. Pirre zegt:

    Wat leuk gedaan! Dat riempje doet het ‘em 😀 Ik heb een wit colbertje, wat langere, zonder mouwen. Echt heulllll leuk, maar ik heb werkelijk géén idee wat ik eronder aan moet haha (nog ideeën? ;p)

    • saarenzo zegt:

      Hmmm.. een beetje lastig om te zeggen, omdat ik geen plaatje van het colbertje heb of zo. Zelf zou ik het over donkere (zwarte?) skinny jeans doen met een strak, zwart shirt met lange mouwen dragen. En dan over het shirt het colbertje en vastmaken met een zwart tailleriempje en dan leuke enkellaarsjes eronder. Maar als het lange colbertje anders is dan ik nu in mijn hoofd heb kan het ook zijn dat dat juist niet leuk staat haha :p

      • Pirre zegt:

        Haha, nou dat dacht ik dus ook, precies zo! In de post ‘mirror mirror #2’ kan je op de laatste collage het colbertje zien en hoe ik het daar heb gecombineerd. Toch vind ik het niet je van het…..lastig lastig ;p

      • saarenzo zegt:

        Ah ja ik zie het. Jammer! Leuk colbertje maar inderdaad erg lastig om te combineren. Wel grappig dat we precies hetzelfde dachten :p Als ik opeens iets weet geef ik het aan je door 😀

    • saarenzo zegt:

      Eigenlijk passen zwarte kokerrokken overal wel bij! Het is daarbij voornamelijk een kwestie van gewenning. Toen ik mijn eerste kokerrok kocht vond ik het ook heel lastig om hem te combineren, omdat het zo’n ander model rok was dan ik gewend was. Maar je kan hem op veel manieren dragen: casual met een leuk shirt en een leren jack, netjes met een blouse of blazer. Een meisje uit mijn klas droeg er vaak een met lage gympen, een stoer shirt en een hoed. Stond ook heel leuk! Dus kies een stijl die het best bij jou past en dan gaat het al een stuk makkelijker! Een maxirok kan je het best combineren met een strakkere top, omdat de rok zelf al wijd is en je anders je vorm te veel bedekt. Het leukst is om een top in een opvallende kleur te kiezen, omdat de outfit door de rok anders al snel somber kan ogen. Hopelijk heb je hier wat aan! 🙂

      • saarenzo zegt:

        Graag gedaan! En Lookbook.nu heeft ook vaak goede inspiratie. Daar kan je op kledingstuk zoeken en dan krijg je allemaal outfits. Wilde de website vanmiddag naar je sturen, maar hij deed het niet, dus misschien ligt de server er tijdelijk uit. Succes! 🙂 En ben benieuwd naar je outfits!

Geef een reactie

