BEAUTY: REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG

REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 5

Heb jij soms ook dat je een product helemaal niks vindt en daardoor nooit gebruikt, maar opeens het licht ziet en haast niet meer zonder kan? (Oké, dat is misschien een beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel.) Dat heb ik met de Smooth & Shine stijltang van Carmen, die ik al meer dan een half jaar geleden heb gekregen, maar eigenlijk ongebruikt in een hoekje van mijn kamer verbleef. Tot nu! Vandaag review ik hem.

Steil haar is niet echt mijn ding. Ik heb van mezelf steil haar en als het kon zou ik het zo omruilen voor mooie krullen of meer slag. Ik was zelfs alleen ’s avonds mijn haar, omdat ik veel rol in mijn slaap er en dan tenminste nog een beetje slag in mijn haar zit als ik weer wakker word. Een stijltang is dus eigenlijk niks voor mij. Meer dan een half jaar geleden kreeg ik van Carmen de Smooth & Shine stijltang. Ik testte hem, maar vond het extra steile haar drie keer niks en vergat hem daarna een beetje. Tot ik laatst een filmpje keek waarbij iemand mooie slag in haar haren maakte met behulp van een stijltang. Dat had ik al eerder geprobeerd, maar ik was niet echt tevreden over het resultaat. Toch besloot ik het nog een keer te proberen en woowie wat een leuk resultaat! En wat blijft het lang mooi zitten! Sindsdien ben ik helemaal fan. Ik review de stijltang voor beide methoden.

PRODUCT EN VERPAKKING

REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 6 REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 7 REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 8 REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 9

De stijltang komt in een kartonnen doos. Op de doos staat wat informatie over de stijltang, maar voor wie dat nog niet genoeg is zit er ook nog een gebruiksaanwijzing in. Qua temperatuur heb je keuze van 130 t/m 230 graden Celsius. Als ik mijn haar krul gebruik ik altijd 200 graden, omdat de krul anders weer inzakt, maar bij de stijltang is voor mij 170 graden genoeg. Tijdens het opwarmen heeft hij deze temperatuur binnen een minuut al gehaald. Super! De platen zijn 110 mm en zijn voorzien van een ceramische coating, waardoor de stijltang extra makkelijk door je haar glijdt en een glanzend resultaat geeft. De stijltang heeft een draaiend snoer, zodat je niet in de knoop komt met het snoer tijdens het gebruiken. Na een uur schakelt de stijltang zich automatisch uit.

HET RESULTAAT

REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 4

Vooraf. Ik heb deze foto’s al maanden geleden gemaakt, dus hier had ik nog geen laagjes in mijn haar. Vandaar dat het wat anders zit dan op de andere foto’s op mijn blog.

REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 3

Achteraf. Hier was ik heel snel met de stijltang door mijn haar gegaan en mijn haar was gelijk goed steil. Binnen een paar minuten was ik alweer klaar! Wel heb ik dun haar, dus als je zelf dikker haar hebt ben je wellicht wat langer bezig of heb je een hogere temperatuur nodig. Mijn pony had ik hier niet gestijld, dus die is wat boller. Iets later had ik wel mijn pony gestijld, maar dat zag er echt niet uit!

REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 2

En dit is hoe ik het nu graag draag! Met de stijltang krul ik de twee voorste plukken helemaal en de plukken daarna aflopend, zodat het overloopt naar steil haar. I love it! Ook hierbij was ik binnen een paar minuten alweer klaar. Ik vind het echt ideaal voor als je geen zin hebt in steil haar, maar ook geen zin of tijd hebt om al je haar te krullen. Op de foto had ik de krullen trouwens net gezet, waardoor ze nog strak waren. Wat later waren ze een stuk meer uitgezakt en oogde de overloop een stuk natuurlijker, alleen toen was het al te donker om foto’s te maken.

Beide kapsels bleven een paar dagen lang goed zitten, al moet ik voor de krullen wel eerst een hele dot mousse in mijn haar doen om te voorkomen dat het na een paar uur al is ingezakt. Ik heb droog haar en als ik bijvoorbeeld mijn haar krul moet ik echt één à twee keer per dag een serum in mijn haar doen, omdat het anders heel droog oogt en pluist. Maar met deze stijltang had ik daar helemaal geen last van. Ook niet als ik een keer geen zin had vergat om er een heat protector bij te pakken.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG 10

Het moge duidelijk zijn dat ik dol ben op deze stijltang, al gebruik ik heb eigenlijk nooit meer om mijn haar steil mee te maken, haha. Dames en heren die nog een goede, goedkope stijltang zoeken om hun haar steil mee te maken, dan is dit een goede optie! Maar als je net als ik nog een stijltang zoekt om krullen/slag mee te maken, dan werkt deze stijltang ook top!

De Carmen Smooth & Shine stijltang kost €22,99 en is o.a. verkrijgbaar bij de drogist en Bol.com.

Wat vind jij van deze stijltang? Welke stijltang gebruik jij graag?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

15 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW CARMEN SMOOTH & SHINE STIJLTANG

  1. Akosua zegt:

    De krullen staan je erg mooi. Hoewel ik stijl haar je ook heel goed vindt staan. Een stijltang is altijd een handig ding, vooral omdat je er ook krullen mee kunt maken.

    • saarenzo zegt:

      Oo dat is vervelend. Helpt het niet om een serum of iets dergelijks te gebruiken? Mijn vriend gebruikt trouwens altijd Perfecte Krul control crème van Andrélon (hij heeft ook een bos krullen) en dat is echt zijn favoriete product. Dus misschien ook iets voor jou? 🙂

      • lous zegt:

        Ik heb dat ook een poos gebruikt inderdaad! Maar inmiddels werkt het niet meer, misschien wel door alle haarverf 😉 Nu heb ik er weer laagjes in laten knippen, helpt ook heel goed.

  2. Ilse zegt:

    Leuk resultaat! Ik gebruik mijn stijltang ook vaak om slag in mijn haar te maken, duurt misschien iets langer dan een krultang maar het resultaat is altijd wel mooi! 🙂

Geef een reactie

