BEAUTY: REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE

BEAUTY REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE 6

Ik plaats niet zo vaak reviews over deodorant. Meestal gebruik ik dezelfde (een spray of stick van Rexona) en ze lijken allemaal net zo prima te werken. Maar hoewel ik niet bovengemiddeld zweet of zo, heb ik toch een paar kledingstukken waarbij ik last van plekken of geurtjes lijk te krijgen. Toen ik deze deodorant tegenkwam was ik dan ook benieuwd of deze deodorant daar misschien tegen zou helpen.

PRODUCT EN VERPAKKING

BEAUTY REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE 5 BEAUTY REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE

De deodorant zit in een transparante, donkerbruine pompflacon met daarop een sticker met meer informatie en de ingrediënten. De verpakking is simpel, maar ik vind hem wel leuk. Door het donkerbruine doet het me denken aan van die apothekersflessen. Ik heb een travel size van 30 ml, die ideaal is voor in je tas.

HET RESULTAAT

Over de werking van de deodorant kan ik kort zijn, want hij werkt echt goed! Ik heb niet het idee dat de deodorant het transpireren vermindert, maar toen ik tijdens het testen een paar kledingstukken droeg waar ik normaal snel plekken in krijg (vervelende stofjes), had ik opeens nooit meer last van plekken! ’s Ochtends aanbrengen is bij mij genoeg om de hele dag zonder geurtjes en plekken door te komen. Daarnaast vlekt hij ook niet. Gelukkig maar, want ik draag best vaak zwarte kleding en ik word altijd gek van al die witte vlekken en strepen die veel andere deo’s geven.

BEAUTY REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE 4

De geur, Lemon & Sage, is wel lekker, maar het is wel een mannelijke geur. Hij is best sterk aanwezig en ik had het fijner gevonden als de geur wat frisser was geweest. Erbaviva heeft dezelfde deodorant ook in de geur Jasmine & Grapefruit. Ik heb deze zelf nog niet geprobeerd (ben ik wel van plan), maar ik denk dat die geur wat lekkerder is voor vrouwen en Lemon & Sage meer voor mannen. Maar dat hangt natuurlijk ook van je persoonlijke smaak af.

BEAUTY REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE 3 BEAUTY REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE 2

Het enige nadeel is dat er alcohol in de deodorant zit. Ik heb gevoelige oksels en krijg snel last van uitslag. Als ik deze deodorant voor een langere tijd dagelijks gebruikte, kreeg ik last van uitslag en huidirritatie bij mijn oksels. Daarnaast is het ook niet bepaald prettig als je de deodorant na het ontharen wilt aanbrengen. Maar op dat punt na ben ik erg tevreden.

Met een verpakking van 30 ml doe je bij dagelijks gebruik ongeveer twee à drie maanden. En dat is de travel size. Met de normale grootte (100 ml) kan je dus echt een tijdje voort.

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

BEAUTY REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE 7

Een goede deodorant die de hele dag door goed beschermt. De deodorant is zuinig in gebruik en gaat daardoor een lange tijd mee. De prijs is hoger dan die van veel andere deodorants, maar je doet er veel langer mee dan met bijvoorbeeld een bus Dove of Rexona. Het enige nadeel vind ik dat er alcohol in de deodorant zit en daar krijg ik helaas uitslag van. Mocht je minder gevoelige oksels hebben, dan is deze deodorant zeker een aanrader! Ik wil hem in ieder geval graag een keer proberen in de geur Jasmine & Grapefruit.

Erbaviva Organic Deodorant in Lemon & Sage kost €5,95 voor 30 ml en €19,95 voor 100 ml. De deodorant is verkrijgbaar bij SoloBioMooi.nl.

Wat vind jij van deze deodorant? Welke deodorant gebruik jij momenteel?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

15 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW ERBAVIVA ORGANIC DEODORANT – LEMON & SAGE

    • saarenzo zegt:

      Welke deodorant gebruik jij het liefst? Ik probeer namelijk soms ook een stick uit, omdat die een stuk minder irriteren. Maar ik heb toch elke keer weer het idee dat die minder goed beschermen.

  1. Petra zegt:

    hij klinkt wel goed, juist omdat hij zijn werk goed doet, met vervelende kleding stofjes… alleen hoe lullig het misschien ook nog uit mijn mond mag klinken…de alcohol dat vind ik minder, want ik ben geneigd om een soort kippendans te moeten doen als er echt te veel alcohol in een deo zit…daar word mijn omgeving wel vrolijk van als ze dat mij zien doen, maar ik vind dat zelf niet zo fijn…

    • saarenzo zegt:

      Hahahahahahaha, ik snap precies wat je bedoelt! Ik vind het ook jammer dat er zo veel alcohol in zit. Denk dat hij fijner was geweest zonder de alcohol. Maar waarschijnlijk had hij dan ook niet zo goed gewerkt.

Geef een reactie

