BEAUTY: LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO?! – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM

BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 13

Mijn schoonmoeder gebruikt graag de lipsticks van het luxe merk Sisley. Ze had voor zichzelf de kleur L24 Plum uitgezocht, maar vond hem uiteindelijk toch te donker en gaf hem aan mij. Ik ben namelijk juist dol op dit soort kleuren! Meestal gebruik ik gewoon de (super fijne!) lipsticks van het budgetmerk Essence. Die kosten maar €2,39, dus ik was héél benieuwd wat ik van deze high end beauty van maar liefst €40,95 (!) zou vinden. Je leest het in deze review.

PRODUCT EN VERPAKKING

BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 2 BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 3 BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 4

Sisley is een high end merk met een assortiment vol luxe producten met prijzen waar je spontaan wit van wegtrekt. Ik zal de dag nooit vergeten dat ik in al mijn onschuld op zoek ging naar de Sisley crème bronzer, om vervolgens te ontdekken dat die maar liefst €81 (!!!!) kost. Zo  belachelijk duur is deze lipstick met zijn 41 euro ook weer niet, maar als ik denk aan dingen die ik met 40 euro kan doen staat het kopen van één lipstick niet bepaald bovenaan. Eerder het kopen van 17 Essence lipsticks. Of schoenen. Of heel veel lekker eten.

BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 5 BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 6 BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM

Maar goed, je betaalt dus een hoop voor deze lipstick, maar je krijgt er een heleboel luxe voor terug. Wat zeg nou zelf: dit is toch een plaatje om te zien? De goudkleurige huls zit officieel nog in een chique fluwelen hoesje, maar deze heeft mijn schoonmoeder om een andere lipstick gedaan. De lipstick zelf heeft een unieke, hoekige vorm, met daarin de naam van het high end merk gedrukt. Ik heb de lipstick in de kleur L24 Plum, een prachtige pruimkleur met minuscule glittertjes.

BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 7 BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 8

HET RESULTAAT

Heel leuk hoor, al die luxe. Maar toch had Sisley van mij wat meer geld in de lipstick zelf mogen steken in plaats van in de luxe verpakking. Na het aanbrengen ziet de lipstick er niet mooi uit, omdat de kleur zich niet gelijk verdeeld op de lippen. Een paar keer met de lippen over elkaar bewegen helpt gelukkig en dan komt de lipstick goed tot zijn recht. De kleur is echt heel mooi en ideaal voor in het najaar. Zelfs de glittertjes vind ik mooi, terwijl ik normaal elke lipstick met glittertjes vermijd.

De lipstick houdt het ook lang vol. Ik klok met dit koude weer aardig wat mokken thee naar binnen en hoef me dan geen zorgen te maken om mijn lipstick. Na een maaltijd is bijwerken wel nodig. En dan komt het probleem: de lipstick gaat korrelen! De oude lipstick hoopt zich op in kleine korreltjes, wat lelijk staat. Daarnaast heeft de lipstick de neiging om te “zakken”. Dit klinkt raar, maar na een tijdje hoopt hij op bij de onderste liplijn. En vooral met zo’n donkere kleur als Plum valt dat heel erg op.

Op die puntjes na ben ik verder tevreden. De lipstick voelt prettig aan en hydrateert mijn lippen goed. De lipstick is matter en droger dan een creamy lipstick, maar weer te romig voor een matte lipstick. Hij zit net tussen beide in, waardoor je toch kan genieten van een lange houdbaarheid en een goede hydratatie. Maar de minpuntjes vind ik toch wel een groot nadeel als je naar de prijs kijkt.

BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 9 BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 10 BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 11 BEAUTY LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM 12

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik vind de lipstick echt heel mooi. De verpakking is super luxe, de lipstick zelf ziet er luxe uit door de unieke vorm en de kleur is prachtig. Het is de perfecte najaarskleur en ik draag hem dan ook dagelijks. Maar vind ik hem de 41 euro waard? Nee, dat niet. Sowieso zou ik zelf nooit zo veel geld aan een lipstick uitgeven, maar zelfs als ik dat zou doen heeft de lipstick wat mij betreft te veel minpuntjes. En voor 40 euro verwacht ik toch wel een perfect product.

Sisley Rouge à Lèvres Hydratant lipstick kost €40,95 (3,4 gram). De lipstick is verkrijgbaar in 22 kleuren. De producten van Sisley zijn verkrijgbaar bij de (luxere) parfumerie.

Wat vind jij van deze lipstick? Wat is jouw duurste lipstick?

Xx Sarah

23 gedachtes over “BEAUTY: LIPSTICK VAN MEER DAN 40 EURO?! – REVIEW SISLEY LIPSTICK – L24 PLUM

  1. chucky1012 zegt:

    Wauw….. voor die dure prijs zou ik dus nooit een lipstick kopen.
    De kleur is mooi maar had toch meer gepigmenteerd mogen zijn.
    Het is leuk om te zien wat iemand in je naaste omgeving aan beautyproduct heeft uitgeven.

    Xoxo

  2. lous zegt:

    Qua kleur vind ik hem heel erg mooi, maar juist het feit dat ie zo korrelt, is voor mij reden om hem niet te kopen. Voor 40 euro verwacht ik een lipstick zonder nadelen 🙂

  3. Wendy van Wijngaarden zegt:

    Leuk dat je op deze manier eens zo’n dure lipstick kon proberen, maar jammer dat de kwaliteit tegenvalt. De kleur staat je wel erg goed! Ik geef overigens weleens zoveel uit aan make-up, maar alleen als ik zeker wist dat het echt supergoed is. Zo heb ik een foundation van ruim 50 euro via mijn huidtherapeut die je huid verzorgt en poriën niet verstopt en daarmee pukkels voorkomt. Dat is me echt wel wat waard!

  4. Petra zegt:

    (Adem in , adem uit, adem in…) de kleur vind ik echt super mooi, en de lipstick staat je ook echt ontzettend goed , de verpakking is ook echt geweldig, om van te kwijlen…maar van de prijs krijg ik het echt spaans benauwd en zou ik 3 dagen wakker liggen…

  5. celineverclyte zegt:

    Echt belachelijk duur he, Sisley! Jammer dat de kwaliteit tegenviel, vooral dat korrelen lijkt me echt raar :(. Ik heb zelf een lippotlood van Sisley gekregen en dat vond ik dan wel goed, maar zou het zelf nooit kopen :p Dan liever twee lipsticks van MAC

  6. Evelien - http://www.ohfashion.nl zegt:

    Hmm, ik vind de kleur niet denderend, helemaal niet voor dat geld. Wel leuk dat luxe gevoel en die luxe verpakking, maar als het product zelf ook fijn is, is dat wel gewenst 😛

  7. Just Kaoutar zegt:

    Kleur staat je mooi, alleen als het korrelt dan hoef ik hem al niet haha :p En zoals jij zei; als je 40 euro voor betaalt, dan verwacht ik ook een perfecte lipstick a la Chanel. Dit doet mij denken aan oma lipstick met oude make-up geur.

  8. Pirre zegt:

    Staat je echt prachtig! Ik doe niet aan lipsticks en uit principe zou ik deze al niet kopen ivm de prijs haha. Ik koop dan liever schoeisel XD

  9. louterliefde zegt:

    De kleur staat je heeel goed! Dit soort plum kleurtjes hebben andere goedkopere merken ook wel, want 40 euro is inderdaad wel echt super duur zeg. Mijn duurste lippenstift is van Mac, die was 18 euro en dat vind ik al best veel haha.

  10. Kim zegt:

    Leuke blog Sarah. Ik kwam erop toen ik zocht naar wat de naam Plum betekend. Leuke review van een veel te dure lipstick. Probeer eens de Plum (010) van Revlon Colorburst. Ongeveer 10 euro, blijft lang op de lippen en voelt plezierig aan. Heeft niet de minpuntjes van Sisley. Wel donker als je het opbrengt, maar even een tissue tussen je lippen en voila.

Geef een reactie

