BEAUTY: EETBARE SCHEEROLIE?! – REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE

BEAUTY EETBARE SCHEEROLIE - REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE 5

Voor mijn blog heb ik al veel verschillende producten getest, maar een eetbare scheerolie was ik nog nooit tegengekomen. Tot nu! Ik testte de afgelopen tijd de Razoli scheerolie voor vrouwen van het merk Amanprana. Deze scheerolie bestaat uit alleen maar natuurlijke ingrediënten, waardoor de scheerolie ook eetbaar is. Of hij ook lekker smaakt weet ik niet, maar bijzonder is het wel!

PRODUCT EN VERPAKKING

BEAUTY EETBARE SCHEEROLIE - REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE 8 BEAUTY EETBARE SCHEEROLIE - REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE 6 BEAUTY EETBARE SCHEEROLIE - REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE 7

Amanprana Razoli Vrouw scheerolie is speciaal aangepast aan de vrouwenhuid, om zo gladder en gezonder te kunnen scheren. De scheerolie zit bomvol met verzorgende oliën, die allemaal een speciale werking hebben. De ingrediënten verzorgen, verzachten en beschermen de huid tegen invloeden van buitenaf. Leuk detail: omdat de scheerolie eetbaar is staat op het kartonnen doosje een lijst met de gemiddelde voedingswaarde van de scheerolie!

BEAUTY EETBARE SCHEEROLIE - REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE 4 BEAUTY EETBARE SCHEEROLIE - REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE 3

De verpakking vind ik heel onhandig. Het is namelijk een glazen fles met een draaidop. De olie komt uit een groot gat en ik merk dat ik onder de douche gewoon handen tekort kom om de olie goed te kunnen doseren. Want met de ene hand moet ik de fles vasthouden (anders komt er water in) en met de andere hand moet ik de dop draaien. Dus het aanbrengen van de olie gaat niet echt soepel. Daarnaast vind ik het altijd eng om zware, glazen verpakkingen onder de douche te gebruiken. Ik ben nogal klunzig en voel gewoon aan dat ik een keer deze fles ga laten vallen.

BEAUTY EETBARE SCHEEROLIE - REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE 2

HET RESULTAAT

Het scheren met een olie is even wennen. Vooral in het begin is het even kijken hoeveel je ongeveer nodig hebt voor welk lichaamsdeel. Maar per scheerbeurt gaat dat steeds beter. Over het resultaat ben ik zeker te spreken! Ik heb echt een hekel aan scheren, omdat ik er snel irritaties van krijg. Maar ja, het moet toch echt gebeuren. Na het gebruiken van deze scheerolie had ik minder last van irritaties. Ook had ik het idee dat het iets langer duurde voordat de haartjes terugkwamen. En na het afdrogen viel mij meteen op dat de huid waar ik had geschoren heel zacht en glad aanvoelde. En helemaal niet droog, trekkerig en geïrriteerd!

Wel zijn er twee dingen waarvoor je bij de scheerolie moet oppassen. 1. De vloer wordt spekglad! Pas dus op dat je niet valt en spoel na afloop de vloer extra goed af (ook wel fijn voor degene die na jou gaat douchen). 2. Je scheermesje raakt heel snel verstopt van de scheerolie. Tijdens het scheren moest ik dan ook constant mijn scheermesje goed uitspoelen en dat duurde wel een tijdje, omdat olie moeilijker weggaat dan scheercrème.

BEAUTY EETBARE SCHEEROLIE - REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Scheren blijft een rotklusje, maar de Razoli scheerolie van Amanprana maakt het klusje iets minder erg. Oké, je moet goed oppassen voor de gladde vloer en van mij mogen ze echt even heel snel de verpakking veranderen in een plastic pompflacon, maar verder ben ik tevreden. Geen irritaties, maar een gladde, verzorgde huid.

Amanprana Razoli Vrouw scheerolie kost €34,95 (100 ml) en is verkrijgbaar bij SoloBioMooi.nl.

Wat vind jij van deze scheerolie?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.


 

10 gedachtes over “BEAUTY: EETBARE SCHEEROLIE?! – REVIEW AMANPRANA RAZOLI VROUW SCHEEROLIE

  1. Akosua zegt:

    Dit merk kende ik nog niet. Jammer dat de verpakking wat onhandig is en dat glibberige in de douche ben ik niet zo’n fan van. Wel goed dat het een natuurlijk product is.

  2. Wendy van Wijngaarden zegt:

    Ik vind het erg leuk bedacht dat ze het ‘edible’ noemen en ook de voedingswaarde op de verpakking hebben gezet! Maar persoonlijk vind ik scheerolie niet zo prettig. Je huid is na het scheren inderdaad minder trekkerig, maar ik had bijvoorbeeld nog wel last van ingegroeide haartjes op mijn benen. Dat het scheermesje steeds ‘verstopt’ zit vond ik ook erg onhandig. Ik heb overigens niet deze scheerolie geprobeerd, maar een ander merk, dus daar kan het ook aan hebben gelegen!

  3. Evelien - http://www.ohfashion.nl zegt:

    Jammer dat je hem niet geproefd heb, ik was wel erg benieuwd 😉 Grappig product! Wel vervelend zo’n verpakking, dat werkt toch niet in de douche? Bij mij zou ‘ie na 2 dagen al kapotvallen! :/

  4. Just Kaoutar zegt:

    Leuke review. Jammer inderdaad dat het in een glazen fles zit. Vooral voor een kluns als mij zou het bij mij meteen stuk gaan of laten vallen door gladheid haha 😀 En eindelijk een scheerolie voor jou die goed is, aangezien je altijd zeurde over irritaties :p

  5. Pirre zegt:

    Jammer van de nadeeltjes, spekgladde vloer lijkt me niet echt veilig of handig. Wel een toffe review, ik had er namelijk ook nog nooit van gehoord!

Geef een reactie

