PERSOONLIJKE UPDATE: NIEUWE BAAN & DECEMBER <3

IMG_96111

Hoi allemaal! Het is alweer een hele tijd geleden dat ik heb laten weten hoe het gaat en waar ik allemaal mee bezig ben. Toen ik steeds gedoe had met mijn afstuderen schreef ik wel eens persoonlijke updates en er waren toen veel lezeressen die mij die periode hebben gesteund. Super lief! Maar ik wil niet iemand zijn die alleen persoonlijke updates schrijft als het wat minder gaat, dus vandaag een persoonlijke update vol gebrabbel en goed nieuws!

IK HEB EEN BAAN!

Laat ik maar meteen beginnen met het goede nieuws: ik heb een baan gevonden! Afgelopen zomer ben ik afgestuurd en ik was, na het houden van een zomervakantie, begonnen met solliciteren. Maar samen met velen, want het is nu gewoon lastig om iets te vinden. Ik (en de rest thuis) had er maar alvast rekening mee gehouden dat het zo een jaar kon gaan duren, omdat anderen van mijn opleiding er ongeveer zo lang mee bezig zijn geweest. Elke week stuurde ik er trouw een aantal sollicitaties uit, maar kreeg meestal geen reactie of ik had te weinig ervaring. Opeens kwam ik een heel leuke vacature tegen en ik besloot een poging te wagen. En na een sollicitatieprocedure van drie stappen ben ik er aangenomen! Super leuk! Veel sneller dan verwacht. En het is ook nog eens bij mij in de buurt. Ik ben er werkzaam van communicatiemedewerkster en het is heel afwisselend. Deze week is mijn tweede week bij het bedrijf en zowel mijn manager en ik zijn tevreden, dus dat is erg fijn!

VRIJWILLIGERSWERK

Omdat ik er dus rekening mee had gehouden dat het vinden van een baan heel lang kon duren ben ik afgelopen zomer begonnen met vrijwilligerswerk in mijn vakgebied. Zo kon ik een organisatie helpen en gelijk meer werkervaring opdoen. Bij een verzorgingstehuis zit ik in de redactie van het huisblad. Hiervoor schrijf ik artikelen en denk ik mee over nieuwe onderwerpen en rubrieken. En daarnaast ben ik bestuurslid (online) communicatie bij de stichting Kinderen In Nood. Allebei leuk, al is het wel druk zo naast mijn nieuwe baan. Zolang ik alles red qua werk, bloggen, vrijwilligerswerk en mijn sociaal leven wil ik het vrijwilligerswerk blijven doen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik er volgend jaar wel mee ga stoppen. Mijn vriend en ik willen volgend jaar kijken of we kunnen samenwonen, dus als er nog een heel huishouden bijkomt heb ik er denk ik geen tijd meer voor. Maar er zijn veel organisaties en stichtingen die vrijwilligers zoeken en het is leuk en dankbaar werk. Dus mocht je er tijd voor hebben raad ik zeker aan om het te doen.

BLOG

En dan natuurlijk mijn blog! Het is wel grappig, want ik had al een persoonlijke update in mijn concepten staan. Deze had ik geschreven in de periode dat ik nog bezig was met solliciteren en ik had opeens allemaal ideeën voor mijn blog, zowel voor de inhoud als de lay out. Opeens kwam ik met het idee om een heel andere website te beginnen, die meer is gericht op lifestyle. Maar ik hou het toch maar lekker bij mijn blog zoals hij nu is. Wel wil ik meer over boeken gaan schrijven (dat roep ik elke keer, maar ik ben een best langzame lezer, dus dat schiet niet echt op, haha). Ik laat mijn blog qua onderwerpen en rooster momenteel ook gewoon hetzelfde. Dat betekent dat er elke woensdag en zondag een artikel online komt. Of ik moet, net als vorige week, per ongeluk de verkeerde datum hebben ingetypt. Dan kan het een dag eerder zijn. Als jullie nog dingen hebben die jullie graag anders willen zien (onderwerpen bijvoorbeeld), dan hoor ik dat uiteraard graag 🙂

IMG_96100

DECEMBER ❤ 

December is echt mijn favoriete maand van het jaar. Ik ben dol op Kerstmis en rond 2 januari september begin ik al in de stemming voor de feestdagen te komen. Dan begin ik met de inkopen voor Sinterklaas en kerst en maak ik lijstjes van wat ik in alle sinterklaasgedichten moet zetten. Ik kan echt genieten van die tijd. En nu is het weer zover! Sinterklaas is net voorbij. Pakjesavond was echt heel gezellig en ik heb leuke dingen gekregen (ik zal kijken of ik er dit weekend een artikel over kan schrijven). Zondag hebben we de kerstboom gezet en alle kerstversiering opgehangen, dus ik ben helemaal in mijn element. Het liefst loop ik elke dag rond in mijn pinguïn kersttrui (oké, naar mijn werk moet ik netjes gekleed, maar zodra ik thuis ben trek ik hem aan). Ik kon dus ook geen update plaatsen zonder foto’s van onze mooie boom erbij te doen! Mijn vriend hielp mee met versieren en vindt de boom veel te druk, maar ik vind het juist een gezellige schiettent, haha.

Hoe gaat het met jou? 🙂 Ben jij ook al in de kerst stemming?

Xx Sarah

11 gedachtes over “PERSOONLIJKE UPDATE: NIEUWE BAAN & DECEMBER <3

  1. Petra zegt:

    gefeliciteerd met het vinden van een baan, wat heerlijk dat het sneller gelukt is dan je eigenlijk verwacht had…heerlijk om te lezen dat je zo in je element bent met deze donkere maanden…Ik ben ook gek op al die leuke decoraties…

Geef een reactie

