BEAUTY: REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM

BEAUTY REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM 4

De Baby Lips lipbalsems van Maybelline zijn razend populair. Het was ook een kwestie van afwachten tot een ander merk met een soortgelijk product zou komen. Dat werd Rimmel London, die vorig jaar deze Keel Calm lipbalsems lanceerde. Een soortgelijk product in dezelfde prijsklasse. Zouden ze beter zijn, of kan Rimmel London het werk qua lipbalsems maar beter aan Maybelline overlaten? Je leest het in deze review. 

PRODUCT EN VERPAKKING

BEAUTY REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALMBEAUTY REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM 6

Dat Rimmel London duidelijk is geïnspireerd door de Baby Lips is vooral goed aan de verpakking te zijn. Maar waar ik de verpakking van de Baby Lips nog leuk en vrolijk vond, vind ik de verpakking van deze lipbalsems wat kinderachtig. Leuk voor een jong iemand, maar ik voel me er niet echt door aangesproken (god, wat voel ik me nu oud, haha). De lipbalsems zijn in vier varianten verkrijgbaar. Ik heb er drie van: Keep Calm And Shop (transparant), Keep Calm And Kiss (roze) en Keep Calm And Play (rood).

BEAUTY REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM 3

HET RESULTAAT

Het eerste wat me opvalt als ik de dop van de lipbalsems haal is de mierzoete geur. Ugh, en laat ik nu net niet van zoete geurtjes houden. De lipbalsems zelf bevallen beter. Ze zijn schuin afgesneden, net als bij de meeste lipsticks, waardoor ze makkelijk aanbrengen. De lipbalsems voelen zacht aan en de twee gekleurde varianten laten een heel subtiel kleurtje achter. Vooral de rode kleur vind ik mooi.

BEAUTY REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM 7

Keep Calm And Shop

BEAUTY REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM 8

Keep Calm And Kiss

BEAUTY REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM 29

Keep Calm And Play

Toch ben ik niet echt enthousiast over deze lipbalsems, want echt goed en lang hydrateren doen ze niet. Ik gebruik graag Carmex of Eight Hour Cream en die hoef je maar een paar keer per dag aan te brengen. Maar met deze blijf ik smeren, vooral op koudere dagen. En daardoor blijven ze eigenlijk steeds ongebruikt in een tas op mijn kamer liggen. Zonde..
BEAUTY REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM 2

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

Ik word niet echt warm of koud van deze Keep Calm lipbalsems van Rimmel London. Ze voelen fijn aan op de lippen, maar echt goed hydrateren bij droge lippen doen ze niet. Daarbij vind ik de verpakking wat kinderachtig ogen en vind ik de geur te zoet. Als ik zou moeten kiezen tussen de Baby Lips van Maybelline of deze lipbalsems van Rimmel London, dan wint Maybelline zonder twijfel.

De Keep Calm lipbalsems van Rimmel London kosten €3,49 per stuk en zijn verkrijgbaar bij verschillende drogisterijen.

Wat vind jij van deze lipbalsem?

Xx Sarah

10 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW RIMMEL LONDON KEEP CALM LIP BALM

  1. Petra zegt:

    hmmm, dat is wel een beetje ene gemiste kans denk ik voor rimmel, dat ze deze lip balm niet zo goed hydrateerd….de verpakkingen vind ik wel heel erg leuk om naar te kijken

  2. Just Kaoutar zegt:

    Ik zat al te kijken; he die verpakking lijkt best wel veel op die van Maybelline. Maar wat jammer dat het niet zo hydrateert. Ik gebruik zelf bijna nooit lipbalsems, omdat ik het gevoel heb dat ze juist mijn lippen uitdrogen. Maar ik heb zelf ook Babylips (de blauwe) en ik vind die ook fijn. Jammer dat ze nu alleen maar in je tas blijven rotten. Gooi ze anders gwn weg joh jij chaoot :p

Geef een reactie

