BEAUTY: REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK – 12 ROUGE OBSCUR

BEAUTY REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK 12 ROUGE OBSCUR

Na wekenlang nagellakloos te hebben rondgelopen, besloot ik laatst dat het hoog tijd was om weer eens een mooie kleur op mijn nagels aan te brengen. Ik had nog een nagellak van Bourjois liggen die ik nog wilde reviewen voor mijn blog. Een prachtige wijnrode kleur, die perfect is voor in de winter. Ik heb hem getest. Benieuwd wat ik ervan vind? Lees dan snel verder.

PRODUCT EN VERPAKKING

BEAUTY REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK 12 ROUGE OBSCUR 2 BEAUTY REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK 12 ROUGE OBSCUR 6

Bourjois is een van mijn favoriete merken, maar de nagellak gebruik ik eigenlijk zelden. Ik vind de nagellak van Essie heel fijn en pak daardoor automatisch bijna altijd die. Maar de kleur 12 Rouge Obscur vond ik zo mooi dat ik hem toch besloot te proberen. Het is een heel donkere, wijnrode kleur. Het kwastje is breed, wat ik altijd prettig vind lakken. Al is deze net iets te breed om mijn pinknagel te kunnen lakken zonder te knoeien.

De nagellak heeft drie laagjes nodig om goed te dekken. Bij twee laagjes dekt de nagellak ook wel, maar is het resultaat erg streperig. Bij drie laagjes is de kleur nog donkerder dan in de verpakking. In de schaduw (dus niet op de foto’s) lijkt de nagellak soms zelfs zwart te zijn.

BEAUTY REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK 12 ROUGE OBSCUR 5 BEAUTY REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK 12 ROUGE OBSCUR 4

HET RESULTAAT

Ik deed de nagellak ’s avonds op. Hoewel ik dat normaal niet aandurf, deed ik het nu wel omdat ik in een review las dat deze nagellak binnen 5 minuten helemaal droog is. En ik had nog 3 uur voordat ik ging slapen, dus tijd zat… toch?

Nou, niet dus. Na twee uur was de nagellak nog steeds niet droog. Inmiddels had ik er per ongeluk al twee deuken in gemaakt omdat ik gewoon niet zo lang niks met mijn handen kan doen. De dag erna werd ik wakker met de afdruk van mijn lakens in de nagellak. Hmpf. Gelukkig was dat op te lossen met een top coat (die gelukkig wel snel droogt).

Maar de dag erna begon de nagellak al te chippen. En de dag erna barsten en af te brokkelen. Met als resultaat dat de nagellak er na twee dagen al lelijk uitzag. Bij een volgende poging waarbij de nagellak wél goed kon drogen, begon de nagellak ook snel te chippen, dus het kwam niet door het slechte drogen bij de eerste poging.

BEAUTY REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK 12 ROUGE OBSCUR BEAUTY REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK 12 ROUGE OBSCUR 2

EINDOORDEEL EN VERKRIJGBAARHEID

De kleur vind ik erg mooi, maar over de nagellak zelf ben ik niet tevreden. Hij dekt niet goed, droogt langzaam en gaat heel snel chippen en afbrokkelen. Jammer!

Bourjois 1 Seconde nagellak kost €8,50 voor 9 ml. Ik vind dat te duur voor de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt. Dan kan je beter €1,50 extra uitgeven en een mooie nagellak van Essie kopen.

Wat vind jij van deze nagellak?

Xx Sarah

8 gedachtes over “BEAUTY: REVIEW BOURJOIS 1 SECONDE NAGELLAK – 12 ROUGE OBSCUR

  1. Pirre zegt:

    Wauw, prachtige kleur! Het lijkt me wel echt zo’n kleur waar je nagels van verkleuren als je geen base coat gebruikt (ben ik te lui voor ;p). Jammer dat de kwaliteit minder is…

Geef een reactie

