HEALTH: SUIKERBEWUST ETEN – UPDATE #1

9e76d9b967e8c60b49718d80aafd8349

Een tijdje geleden schreef ik dat ik suikerbewust ga eten. Ja ik, de grootste snoepkont die er is. Hoewel het een langdurig proces gaat worden en ik er nog lang niet ben, vond ik het wel eens tijd voor een eerste update.ย 

Zoals ik eigenlijk al had verwacht gaat het niet echt goed qua sterk minderen met suiker. In de eerste week nam ik heel braaf een klein chocolaatje bij de thee ’s avonds en dat was het enige snoep dat ik op een dag binnenkreeg. Ik dronk alleen maar thee, water en suikervrije limonade en een glas zuivel in de ochtend. En dat was het. Ik was best vaak aan de duizelige kant (hallo lage suikerspiegel), maar het suikerbewuste ging nog aardig goed. En toen kwam het weekend..

3566111fbb2bc008206fd0f9ac864c00

O, die weekenden. Ik vind weekenden heerlijk, maar alle zoetigheid die ik in een weekend zie ook. En kijk, doordeweeks zit ik op mijn werk en eet ik braaf alleen maar fruit en groenten, een havermoutreep en heel af en toe een Mentos of zo. De kamer waar de potten vol lekkers staan vermijd ik zoveel mogelijk, dus voor mij geen snoepgoed op het werk. Maar in het weekend heb ik dat een stuk minder. En dat is waar het steeds fout gaat.

En wat dacht je dat van verjaardagen? De afgelopen week had ik een verjaardag van een vriend (taart), moest ik thuis nog trakteren omdat ik 3 maanden geleden een baan heb gekregen maar steeds vergat taart te kopen (gebak) en bestond het bedrijf van mijn vader en zijn compagnon 12,5 jaar (2 keer taart). Je begrijpt, het suikerbewuste gaat niet meer zo goed.

img-thing

Maar ik blijf het gewoon proberen. Het gaat dan wel in kleine stapjes, maar het gaat wel vooruit. Zo ben ik al geminderd met suiker in mijn thee en denk ik wel beter na als ik de neiging krijg om een heel pak koekjes leeg te eten. Het begin is er. Nu de rest nog!

Eet jij suikerbewust?

Xx Sarah

8 gedachtes over “HEALTH: SUIKERBEWUST ETEN – UPDATE #1

  1. gouweleeuw zegt:

    Het is belangrijk dat je de edicten leest, en af en toe krijg is zelfs de schrik, jeetje wat veel suiker.Het kan natuurlijk nooit kwaad om je suiker in namen beperken ,en wat goed dat je daar op let Saar.

  2. sjennetnie zegt:

    Ik eet ook heel erg suikerbewust. De hoofdpijn/duizeligheid in het begin zijn afkickverschijnselen. Maar als ik nu ineens iets met veel suiker eet, word ik heeeeel naar en moe!!

  3. Pirre zegt:

    Ik eet het heel bewust haha. Ik zou dat echt niet kunnen hoor! Ik verheug mij alleen al op het weekend omdat we dan lekkere dingetjes (mogen) eten ๐Ÿ˜‰

Geef een reactie

