3 APPS DIE IEDEREEN MOET HEBBEN

telefoonhoesje-van-phonegeek-nl-02

De meeste apps die ik op mijn mobiel gebruik zijn niet zo bijzonder: Whatsapp, Facebook, wat nieuwsapps. Niks speciaal genoeg om over te schrijven dus. Maar de laatste tijd maak ik (regelmatig) gebruik van een drietal apps die nog niet zo heel bekend zijn, maar die wat mij betreft iedereen moet hebben. Gewoon, omdat ze zo ontzettend handig zijn!

MEMRISE

Memrise

Mijn favoriet van de laatste tijd. Ik heb deze app vorige week pas ontdekt, maar ben er echt dol op. Memrise is een app waarmee je talen kunt leren. En op een veel leukere manier dan rijtjes stampen! Met behulp van audio opnamen leert de app hoe je een bepaald woord moet uitspreken en de betekenis leer je op verschillende manieren. Zo moet je het de ene keer typen, de andere keer het juiste woord uit een rijtje woorden kiezen, een zin in de juiste volgorde zetten of het juiste bijbehorende audiobestand kiezen. Tussendoor wordt je kennis getoetst aan de hand van quizjes waarbij je in een korte tijd het juiste woord moet kiezen. Wanneer je een nieuw woord leert wordt er een zaadje gepland in een bolletje rechtsboven in het scherm. Elke keer wanneer je het woord goed hebt, groeit het zaadje uit tot een steeltje en als je het woord goed beheerst ontstaat er een bloem. Zo kan je op een heel leuke manier bijhouden hoe goed je een woord kent.

Ik gebruik de app om Frans mee te leren en in die ene week dat ik de app nu heb, heb ik al veel sneller (en op een leukere manier) Frans geleerd dan in die drie jaar dat ik het op de middelbare school had. De app hanteert de internationale taalniveaus (A1, A2, B1, etc.) en bestaat uit verschillende levels. Het doel is om elke dag 5 nieuwe woorden te leren. Nu denk ik er niet elke dag aan om de app te openen, maar als ik het eenmaal doe leer ik er zo een stuk of 20 nieuwe bij. Het is zo leuk en verslavend! En er staan maar liefst 88 talen op! Voor ieder wat wils dus. Mijn zus gebruikt hem momenteel bijvoorbeeld om Japans mee te leren. Wel is het een Engelse app, dus als je de Engelse taal niet beheerst kan je er waarschijnlijk weinig mee. De app is gratis. Je kan hem ook upgraden en dan kan je gesprekken/luisteren oefenen. Maar de gratis versie is al echt heel uitgebreid.

TWILIGHT

twilight

Deze app is echt geweldig! Hij is super simpel en ik vergeet steeds bijna dat ik hem heb, omdat ik er zo gewend aan ben. Maar echt, installeer deze! Twilight is een app die het scherm van je mobiel op rood zet, zodat je geen last krijgt van het felle licht en beter kan slapen. Het felle blauwe of witte licht van beeldschermen verstoort de aanmaak van melatonine, wat ervoor kan zorgen dat je minder (goed) slaapt. Ik heb vaak moeite om in slaap te vallen en dankzij deze app kan ik ’s avonds rustig op mijn mobiel klooien zonder gelijk wakker te liggen. Je kan de app steeds handmatig aanzetten of een timer instellen. Ik doe dat laatste en vanaf 10 uur ’s avonds wordt het scherm van mijn mobiel geleidelijk steeds iets roder en donkerder. Tegen de tijd dat ik naar bed ga straalt mijn scherm geen fel licht meer uit en kan ik lekker slapen. Je kan bij de instellingen zelf bepalen hoe rood en donker je scherm mag worden. De app is helemaal gratis!

CALM

calm

Deze app gebruik ik de laatste tijd wat minder vaak, omdat ik merk dat hij minder goed werkt als je hem regelmatig gebruikt. Maar alsnog is het een van mijn favorieten. Calm is een app die je helpt om, zoals de naam eigenlijk al zegt, rustig te worden. Er staan verschillende geluiden op die je kunnen helpen te ontspannen (kabbelend water, regen.. heerlijk!). Daarbij kan je ook kiezen voor een begeleide meditatie. En nu ben ik niet zo van het mediteren, maar deze werkt echt goed. Er staan veel verschillende soorten meditaties op, al zijn de meeste helaas betaald. De gratis meditaties waar je uit kan kiezen zijn een ontspannende meditatie en een body scan. Beide zijn goed en raad ik zeker aan. En op de dagen waarop ik geen zin heb ik een meditatie voor het slapengaan, luister ik gewoon een tijdje naar een van de rustgevende geluidscènes die de app gratis aanbied.

Ken jij deze apps al? Welke apps gebruik jij graag?

Xx Sarah

14 gedachtes over “3 APPS DIE IEDEREEN MOET HEBBEN

  1. Babs zegt:

    Calm ken ik, die heb ik ook een keer geintstalleerd. Memrise ga ik zeker proberen, altijd leuk om weer een taal te leren!
    Ik heb de app “Stop, Breathe and Think” een soort meditatie app om even totrust te komen.

    • saarenzo zegt:

      O die heb ik er ook laatst opgezet! Maar heb hem pas 2 keer gebruikt, dus moet hem echt nog even goed ontdekken. Ik vond alleen de stem van degene die de meditatie inspreekt niet zo heel prettig om naar te luisteren. Maar misschien lag dat gewoon aan mijn stemming toen. Heb je nog bepaalde meditaties van de app die je aanraadt? 🙂

  2. Wendy van Wijngaarden zegt:

    Wat een fijne tips! Calm heb ik al 2 jaa, maar eerlijk gezegd heb ik hem nu al maanden niet gebruikt… misschien moet ik hem toch maar weer eens aanzetten! Die Twilight app lijkt me ideaal, ik ga hem direct downloaden!

Geef een reactie

