RECEPT: SNELLE EN MAKKELIJKE HUMMUS

RECEPT SNELLE EN MAKKELIJKE HUMMUS 6

Zelf een keer hummus maken is iets dat al een hele tijd op mijn to do lijstje, maar ik vergat het steeds. Vorige week was ik naar een event voor mijn blog waarbij er allemaal hapjes werden geserveerd, waaronder groenten met hummus. En dat vond ik zo lekker, dat ik gelijk besloot het op Koningsdag te maken (om te compenseren met alle oranjetompoucen, haha). Waarom ik het niet eerder heb gemaakt weet ik niet, want het is echt super makkelijk en snel te maken. Vandaag deel ik het recept!

Ingrediënten

  • 1 grote pot kikkererwten à 570 gram (incl. vocht)
  • 2 kleine teentjes knoflook
  • 1/3e citroen
  • 1 theelepel tahin
  • 2 eetlepels yoghurt
  • Cayennepeper
  • Gewone peper

RECEPT SNELLE EN MAKKELIJKE HUMMUS RECEPT SNELLE EN MAKKELIJKE HUMMUS 2 RECEPT SNELLE EN MAKKELIJKE HUMMUS 3

Doe alles in een blender en mix het door elkaar tot alles goed gemengd en gepureerd is. Proef of hij goed op smaak is en voeg eventueel wat extra ingrediënten toe. (Bij mij ging er nog een aardige hoeveelheid extra cayennepeper door, omdat wij thuis van pittig eten houden. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.) Doe de hummus in een bakje en serveer het met reepjes rauwe groenten, zoals komkommer en wortel. En dat was het! Binnen een paar minuten gemaakt en het is ook nog eens hartstikke lekker en gezond.

RECEPT SNELLE EN MAKKELIJKE HUMMUS 5 RECEPT SNELLE EN MAKKELIJKE HUMMUS 44

Deze portie is genoeg voor zo’n 8 personen. De hummus kan je ongeveer 5 dagen in een luchtdichte bak in de koelkast bewaren.

Heb jij wel eens hummus gemaakt?

Xx Sarah

4 gedachtes over “RECEPT: SNELLE EN MAKKELIJKE HUMMUS

Geef een reactie

