SERIE TIP: JANE THE VIRGIN

jane-the-virgin-cover

Ik heb een serie gevonden waar ik helemaal verslaafd aan ben geraakt, namelijk Jane the Virgin. Ik wilde het al een tijd kijken en mocht het Netflix account van een vriendin lenen, waardoor ik er eindelijk aan kon beginnen. In een noodvaart heb ik seizoen 1 gekeken en oohh wat is het toch leuk!

Toen Jane nog een klein meisje was zweerde ze dat ze maagd zou blijven tot aan haar trouwdag. Nu is Jane 23. Verloofde Michael is akkoord met haar plannen, en ze hebben hun levens op de rit. Maar een wisselfout tijdens een medische routinecheck zorgt voor een reeks vreemde tegenvallers. Nu is Jane zwanger. De vader van de baby is haar vorige liefde en huidige baas Rafael. En Jane’s eigen vader, die ze nog nooit ontmoet heeft, blijkt de ster te zijn in haar favoriete televisieserie. Het is alsof haar leven een soapserie is geworden waarin Jane zelf de ster is.

Toen ik de trailer voor het eerst zag, dacht ik dat hij het hele seizoen had verklapt. Maar het bleek alleen over de eerste aflevering te gaan. En als je eenmaal die eerste aflevering hebt gezien, kun je niet meer stoppen met kijken! Ik heb inmiddels mijn vriend ook aangestoken met deze leuke serie en als ik hem op dvd heb gaan we alle afleveringen samen kijken.

Wat maakt het nou zo leuk? Want eigenlijk is het een soort soap en daar ben ik helemaal niet van. Maar het is een soap met een dikke knipoog naar de Zuid-Amerikaanse telenovela soapseries. Inclusief een verteller met een overdreven Spaans accent. Alle clichés die je in een soapserie kunt verwachten komen voorbij, maar dan Toen ik aan de serie begon dacht ik dat het gewoon soort romcom serie zou zijn, maar het is ook deels drama en detective. Van alles wat dus en ik denk dat heel veel mensen de serie daarom leuk zullen vinden.

Dus ga dat zien! Het is echt een super leuke serie. Ik hoop dat seizoen 2 snel op dvd verschijnt, zodat ik binnenkort weer verder kan met deze leuke serie verslaving 🙂

Welke serie kijk jij momenteel?

Xx Sarah

6 gedachtes over “SERIE TIP: JANE THE VIRGIN

  1. Pirre zegt:

    Ahh dat klinkt echt als een leuke histerische serie haha. Ik kende ‘em nog niet. Wij kijken nu voor de 2e keer Prison Break, zooo spannend (want weet de helft ook niet meer ;p). En Rectify, is ook errrrg tof en een vette aanrader!

  2. Eva zegt:

    Die serie had ik al in mijn ‘wil ik nog kijken’-lijst gezet. Heb net het laatste seizoen van ‘Bates Motel’ achter de rug. En van ‘Miss Fisher’s murder mysteries’. Ik kijk nog ‘Orange is the new black’, maar ook ‘Orphan Black’. De laatste serie boeit me nogal vanwege het wetenschappelijke gedeelte.

Geef een reactie

