REVIEW KOOKBOEK: SKINNY SOEP – KATHRYN BRUTON

REVIEW KOOKBOEK SKINNY SOEP KATHRYN BRUTON 5

Ik ben een groot liefhebber van soep. De Indonesische kippensoep Soto Ajam is mijn favoriet, maar ik kan me geen soep bedenken die ik niet lekker vind. Ik zou het bijna iedere dag wel kunnen eten, zolang er wat afwisseling in zit. Wat ik zo leuk vind aan soep is dat je er zo veel mee kunt variëren en dat het niet allee hartstikke lekker, maar meestal ook nog eens heel gezond is. Toen ik het persbericht over het nieuwe kookboek Skinny Soep, met maar liefst 80 recepten voor gezonde soepen, las was ik dan ook gelijk enthousiast. Vandaag review ik hem.

REVIEW KOOKBOEK SKINNY SOEP KATHRYN BRUTON

Skinny Soep is een boek bómvol smaak, maar met heel weinig calorieën. Lichte soepgerechten waar je niet dik van wordt. Je vindt recepten voor heldere bouillon, maar ook voor romige soep, voor snelle soep (minder dan 15 minuten) of juist voor soep waar je de tijd voor neemt. Voor elke gelegenheid is er een recept: als comfort food, feestmaal, maaltijdsoep, voorafje of als energizer.. Daarnaast staat Skinny Soep vol handige tips voor je keuken, suggesties voor de voorraadkast en geeft het uitleg over ongewone ingrediënten. Er is zelfs een slow basisrecept voor zelfgemaakte bouillon, zodat je je soep nog lekkerder en gezonder kunt maken.

REVIEW KOOKBOEK SKINNY SOEP KATHRYN BRUTON 2

Naast de soeprecepten staan er ook recepten in voor kruidenpasta’s en lichte bijgerechten. Zoals gezonde crackers en hartige granola voor bij de wortel, rabarber en gele linzensoep. Maar ook recepten voor drie verschillende soorten boekweittortilla’s, als vervanging van brood voor bij de soep.

REVIEW KOOKBOEK SKINNY SOEP KATHRYN BRUTON 4

Wat ik zo leuk vind aan Skinny Soep is dat er geen standaard soeprecepten in staan. Ik kijk wel vaker in kookboeken met soeprecepten, maar vaak staan daar dezelfde recepten in: groentesoep, tomatensoep, vissoep, e.d. In Skinny Soep staan veel apartere soepen. Er zitten ook combinaties tussen waarvan ik denk: huh, is dat wel lekker? Maar juist dat is leuk om een keer uit te proberen! Soep van zoete aardappel, sumak en granaatappel met geroosterde pinda’s, koriander en limoen… heerlijk! Of de soep van maïs, citroengras en kurkuma, die een paar van mijn favoriete ingrediënten bevat. Ik ben vooral enthousiast over de recepten voor Mexicaanse posole verde (feestsoep). Die ga ik volgende maand in mijn vakantie sowieso een keer maken. Ook de umamibouillon met vijfkruidenasperges en varkensvlees-biesloopdumplings lijkt me erg lekker.

REVIEW KOOKBOEK SKINNY SOEP KATHRYN BRUTON 3

Ik ben helemaal enthousiast over Skinny Soep en kijk nu al uit naar alle heerlijke soepen die ik ermee ga maken. Het is niet een boek dat alleen leuk is als je gezonder wilt eten, al is het natuurlijk top dat de gerechten allemaal gezond zijn. Ik denk dat iedere soepliefhebber dit een leuk boek gaat vinden. Echt een aanrader!

skinnysoep

Skinny Soep is geschreven door de Britste foodblogger Karthryn Bruton. Het boek kost €15 en is verkrijgbaar bij verschillende boekwinkels, kookwinkels en webshops.

Wat vind jij van Skinny Soep? Welke soep is jouw favoriet?

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

7 gedachtes over “REVIEW KOOKBOEK: SKINNY SOEP – KATHRYN BRUTON

Geef een reactie

