REVIEW: LUSH THE GREEENCH & AROMACO DEODORANT

review Lush deodorant the greeench aromaco beauty blog

Al jaren zocht ik naar een goede deodorant. Van alles heb ik geprobeerd, maar zonder een echt goede deo te vinden. Hij werkte niet goed, ik kreeg er uitslag van of – in de meeste gevallen – allebei. Maar nu lijk ik eindelijk de perfecte deodorant te hebben gevonden. Of eigenlijk de perfecte deodorantcombinatie, want het zijn er twee: de poederige the Greeench en het deodorantblok Aromaco, beide van Lush. 

The Greeench

review Lush deodorant the greeench aromaco beauty blog

Dit zegt Lush over the Greeench:

“Supereffectief deodorantpoeder, voor je oksels, je voeten, maar je kunt het ook gewoon in je gympen strooien. Nare luchtjes worden verjaagd door dit poeder met geurvreters als tea tree en tijmolie, salie, rozemarijnpoeder en de superheld onder de stankverjagers, lycopodium.”

Prijs: €9,95 voor een flesje van 75 gram. Best prijzig voor een deodorant, maar hier doe je héél lang mee. Ik heb de mijne meer dan een half jaar geleden gekocht en ik ben net op de helft.

Voor mijn voeten of schoenen heb ik deze deodorant niet gebruikt, dus daar kan ik niks over vertellen. Het aanbrengen gaat wat lastig. De verkoopster van Lush zei dat je wat op je vingers moet kloppen en dat onder je oksels moet wrijven, maar dat werkt dus voor geen meter. Gelukkig had ik nog een makeup kwast liggen die te groot was voor oogschaduw en te klein voor gezichtsproducten en dus ongebruikt in een hoekje lag. En die is perfect hiervoor. Voordat ik de full size versie kocht, had ik een tester gevraagd. In dat potje doe ik nu steeds wat poeder, daar dip ik dan de kwast in en dan wrijf ik het onder mijn oksels. Het is even wennen, maar hé, het werkt.

Wat doet hij goed? De deodorant werkt goed tegen zweten, de geur is niet sterk (ik vind ik het altijd vervelend als een deo heel overheersend ruikt) en hij is super zuinig in gebruik.

Wat is er minder? Hij blijft niet heel goed zitten (maar hier kom ik later op terug!). O en ik heb een wit truitje waar hij gigantische gele vlekken op achterlaat. Gelukkig bleef het alleen bij dat truitje en kon ik niet al mijn witte kleding weggooien, maar het was wel jammer.

Aromaco

review Lush deodorant the greeench aromaco beauty blog

Dit zegt Lush:

“De essentiële oliën en anti-bacteriële ingrediënten zorgen ervoor dat je je fris blijft voelen. Aromaco bevat toverhazelaar en kamille-azijn, ze hebben een licht vernauwend effect op je poriën maar sluiten ze niet af, dat houdt je oksels koel en fris. Bewaar je Aromaco in een afgesloten bakje, zo blijft hij zacht. Is je Aromaco toch wat uitgedroogd, schraap of snijd dan het bovenste laagje eraf.”

Prijs: €7,25 voor een blok van 100 gram. Hier doe je ongeveer een half jaar mee.

Wanneer je Aromaco koopt zit er een hard laagje op, die je eraf moet schrapen. Daarna kun je de deodorant gebruiken. Dit doe je door met het blok over je oksels te gaan. De deodorant laat dan een crèmelaagje onder je oksels achter, die super goed werkt tegen zweten en geurtjes.

Wat doet hij goed? De deodorant werkt goed tegen zweten en geurtjes, de geur is niet sterk en je kunt er best wel lang mee doen.

Wat is er minder? Door het harde laagje dat zich op de deodorant vormt, is hij niet al te makkelijk in gebruik. Gelukkig hoef je het bij dagelijks gebruik niet steeds weg te halen. Ook vind ik de deodorant te veel plakken (maar hier kom ik later op terug!)

Oké, dat is niet super positief

In de inleiding had ik het over de perfecte deodorant, maar als je mijn losse reviews hierboven leest, kom ik niet mega enthousiast over. Dat komt doordat die reviews over de werking van alleen die deodorant gaan. Maar samen… dan zijn ze ideaal! Door het plakkende van de Aromaco blijft the Greeench beter zitten en het poederige van the Greeench neemt het plakkerige gevoel van Aromaco weer weg. Samen beschermen ze super goed tegen geurtjes en zweten. Alleen op heel warme dagen spuit ik ’s middags nog wat deodorant op, maar meer omdat ik het dan zelf prettig vind, dan dat het nodig is. De geur van beide deo’s samen is kruidig. Ik vind het niet lekker ruiken, maar je merkt er na het aanbrengen eigenlijk niks meer van, dus ik heb er geen problemen mee.

Los zijn het prima deo’s, maar samen zijn ze super! Ze hebben wel even een gebruiksaanwijzing, maar als je er eenmaal aan gewend bent gaat het heel makkelijk. En het allerbelangrijkste: sinds ik deze deo’s gebruik ik heb geen last meer van uitslag! Ik ben helemaal blij dat ik ze heb ontdekt en raad ze dan ook zeker aan.

Heb jij wel eens een deodorant van Lush gebruikt?

Xx Sarah

5 gedachtes over “REVIEW: LUSH THE GREEENCH & AROMACO DEODORANT

  1. Marleen zegt:

    Hoi Sarah, wat lekker dat je een goede deodorant hebt gevonden. Lekker met de warme dagen straks en je krijgt er tenminste geen uitslag van. Ik heb deze nog nooit geprobeerd, maar hou het zeker in gedachten.
    xx Marleen

  2. Evelien zegt:

    Oeps, nooit geweten dat het bovenste laagje bij Aromaco eraf moest, haha! Ik heb hem ooit getest en toen in de kast gemikt. Misschien toch eens proberen, hoewel The Greeench ook goed klinkt. Goede tip trouwens, de poeder aanbrengen met een oude kwast! En wat fijn dat de producten samen een goede match zijn.

    • saarenzo zegt:

      Auw, dat zal dan een pijnlijke ervaring zijn geweest! Soms ben ik per ongeluk een hard stukje van de Aromaco vergeten weg te schrapen en dat kan dan aardig schuren. Ik ben benieuwd hoe je hem vindt zonder het laagje 😉

Geef een reactie

