FOTOBOEK VAKANTIE PRAAG VAN FOTOFABRIEK.NL

Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

Vorige zomer was ik met  mijn vriend Alexander een week op vakantie naar Praag. Ein-de-lijk, want de vakantie stond al een paar jaar op onze wensenlijstje, maar om verschillende redenen kwam het er steeds maar niet van. Maar het was het wachten waard, want o o, wat een prachtige stad! Ik denk niet dat ik ooit in een mooiere stad ga komen. Bijna iedere straat was wel het fotograferen waard en bij thuiskomst hadden we dan ook een mooie verzameling foto’s. Toen Fotofabriek.nl me vroeg of ik een fotoboek wilde reviewen, hoefde ik daar dus niet lang over na te denken. Laatst heb ik het fotoboek ontvangen en ik laat hem graag aan je zien.

Voor het maken van het fotoboek moet je een gratis programma downloaden. Met dit programma kun je jouw fotoboek ontwerpen. Er staan heel veel sjablonen in, wat ik erg handig vond, want ik ben niet zo creabea als het gaat om fotoboeken maken. Hieronder zie je een screenshot van het programma. En mocht je helemaal geen zin hebben om je fotoboek te ontwerpen, er is ook een optie waarmee hij alle door jou gekozen foto’s zelf door elkaar in verschillende sjablonen zet. Handig!

In het begin moest ik wel even uitvogelen hoe alles werkte. Sommige verticale foto’s laadde hij bijvoorbeeld horizontaal in en als ik ze dan wilde draaien liet hij maar een deel van de foto zien. Maar na een paar minuten verschillende dingen proberen was het wel duidelijk hoe alles werkte. (En anders is er natuurlijk altijd nog de ‘help’-knop, maar daar heb ik vaak geen geduld voor, haha.)

Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

Toen mijn fotoboek in productie werd genomen ontving ik van Fotofabriek.nl een video waarin ze laten zien hoe jouw fotoboek wordt gemaakt. Super leuk om te zien! De video van mijn boek kun je hier bekijken.

Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

Dit is hem geworden! De foto die ik voor de kaft heb gebruikt was hier eigenlijk helemaal niet ideaal voor. Alexander had hem namelijk met zijn mobiel gemaakt en de resolutie was veel te laag. Gelukkig heb ik hem in het fotoprogramma nog wat scherper kunnen maken en ik besloot de gok gewoon maar te wagen. Uiteindelijk valt de kwaliteit me reuze mee! Als je een spiegelreflex hebt is dat natuurlijk helemaal top, maar Alexander en ik hebben alle foto’s met onze mobieltjes of mijn (ietwat verouderde) camera gemaakt en hoewel hij bij bijna alle foto’s waarschuwde voor slechte kwaliteit, ben ik hartstikke blij met het resultaat.
Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

Zo mooi! ❤

Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

Zoals je ziet kun je ook tekst toevoegen. Zelf heb ik dit bijna nergens gedaan, omdat de meeste foto’s wel voor zichzelf spreken. Maar bij meerdere foto’s van één specifiek iets heb ik het er even bij gezet.

Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

We hadden ook een aantal panoramafoto’s gemaakt. De mooiste heb ik bij elkaar op deze pagina’s geplaatst.

Fotoboek Praag Fotofabriek.nl blog Saar Enzo

Van alle overige foto’s heb ik een paginavullende collage gemaakt.

Ik ben heel blij met mijn fotoboek! Eindelijk heb ik wat kunnen doen met mijn favoriete foto’s van een fantastische vakantie. Meer uitleg over het maken van het fotoboek lees je hier. Ik heb een A4 hardcover fotoboek met 24 pagina’s. Deze kost €22,99. Indien je meer ruimte nodig hebt kun je ook bijbetalen voor extra pagina’s.

Wat vind jij van dit fotoboek? 🙂

Xx Sarah

Deze review bevat producten die ik van een merk of bedrijf heb gekregen. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product.

6 gedachtes over “FOTOBOEK VAKANTIE PRAAG VAN FOTOFABRIEK.NL

Geef een reactie

