REVIEW: LUSH MASK OF MAGNAMINTY

Review Lush Mask of Magnaminty blog beauty fashion

Waar ik vroeger eigenlijk niks had met de producten van Lush, begin ik het een steeds fijner merk te vinden. Ik had al een hoop positiefs gehoord over hun gezichtsmaskers en aangezien ik de laatste tijd wat meer aandacht aan gezichtsverzorging besteed (maar eerlijk gezegd nog steeds te weinig…), koos ik bij mijn laatste bezoek aan de Lush winkel een masker uit. Het werd de Mask of Magnaminty. 

Product

Review Lush Mask of Magnaminty blog beauty fashion

De reden waarom ik voor Mask of Magnaminty koos is omdat ik ergens las dat het een licht verkoelend masker is. Ik ben dol op dat soort maskers, dus na heel even twijfelen tussen Mask of Magnaminty en Cup O’Coffee was de keuze al snel gemaakt. Er zijn twee versies van Mask of Magnaminty: de normale versie en een zelfconserverende. Ik kocht de laatste, omdat die langer houdbaar is.

Pas thuis kwam ik erachter dat het masker bedoeld is voor een onzuivere huid. Nu heb ik niet echt de mooiste huid ooit, maar mijn huid is eerder droog dan dat ik echt last heb van onzuiverheden. Ik was dus vooral benieuwd of dit masker mijn huid niet zou uitdrogen.

Lush zegt het volgende over de Mask of Magnaminty:

“Diepe reiniging voor je gezicht, nek en rug. Precies wat je nodig hebt, als je echt, echt schoon wilt zijn. Natuurlijke kleisoorten trekken al het vuil uit je poriën, honing en goudsbloem genezen je huid, gemalen adukibonen verwijderen je dode huidcellen. Pepermuntolie stimuleert je bloedsomloop en is extra fris.”

Review Lush Mask of Magnaminty blog beauty fashion

Review Lush Mask of Magnaminty blog beauty fashion

De ingrediëntenlijst. Seht gut aus!

Je moet het masker aanbrengen op een schone huid en tien tot vijftien minuten laten intrekken. Je voelt het masker dan vanzelf opdrogen en wat strakker worden. Ik laat hem meestal wat langer zitten, omdat ik dan tijdens het opdrogen een serie ga kijken. Daarna maak je je vingers en gezicht vochtig en masseer je het masker eraf. Het is het handigst om dit onder de douche te doen. het masker zit boordevol scrubdeeltjes, dus behalve reinigen, krijgt je huid ook gelijk een goede scrubbeurt.

Het resultaat

Review Lush Mask of Magnaminty blog beauty fashion

Review Lush Mask of Magnaminty blog beauty fashion

Groen/grijs vol stukjes… charmant zie je er niet uit met dit masker op!

Na het eerste gebruik wist ik gelijk dat ik de juiste keuze had gemaakt. Want oo, mijn huid heeft nog nooit zó zacht aangevoeld! Hoe heb ik zo lang zonder dit masker gekund? Mijn droge huid is gelukkig niet nog droger geworden. De droogheid was zelfs afgenomen. Ook als je geen vette huid hebt kun je dit masker dus prima gebruiken. Het verkoelende effect is subtiel, maar voelt heerlijk. Vooral op de wat warmere dagen. Ik gebruik het masker zo’n 3 keer per week. Het is niet dat ik opeens een stralende, super egale huid heb, maar het voelt meer gehydrateerd en ik heb minder last van droge plekjes en velletjes.

Nog een voordeel is dat het masker zuinig in gebruik is. Dat had ik eigenlijk niet verwacht, want ik smeer toch altijd wel een dikke laag op. Maar ik heb het masker nu zo’n tien keer gebruikt en de pot is nog voor driekwart gevuld. Je krijgt dus wel echt een goede hoeveelheid voor het geld (wat ook wel mag, want het is geen goedkoop product).

Eindoordeel en verkrijgbaarheid

Mask of Magnaminty kost €8,45 voor 125 gram en €16,45 voor 315 gram. Geen goedkoop masker dus, maar je kunt er lang van genieten! Mocht je regelmatig een gezichtsmasker gebruiken, dan raad ik aan om de grote pot te nemen, aangezien je daar voor de dubbele prijs toch 65 gram masker “gratis” krijgt, vergeleken met de kleine pot. Wel is het masker beperkt houdbaar, dus let daar goed op voordat je hem koopt. Het masker is verkrijgbaar in de winkels van Lush en via hun webshop.

Ken jij Mask of Magnaminty al? Wat is favoriete gezichtsmasker van Lush?

Xx Sarah

4 gedachtes over “REVIEW: LUSH MASK OF MAGNAMINTY

Geef een reactie

